וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בחר לראש הסגל את רון קליין, שהוביל את המאבק באבולה בממשל אובמה

עודכן לאחרונה: 12.11.2020 / 12:14

הנשיא הנבחר בחר את קליין היהודי, שהיה ראש הסגל שלו בתור סגן הנשיא ונחשב למבקר חריף של טראמפ על טיפולו בקורונה. ביידן ממשיך לקבל שיחות ממנהיגי העולם, בעוד שטראמפ מסרב להכיר בהפסדו וממשיך בעתירות המשפטיות. בג'ורג'יה טוענים: "אין עדויות להונאה"

בווידאו: ביידן מינה את רון קליין לראש הסגל בבית הלבן/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, הכריז הלילה (חמישי) על מינוי ראשון לממשלו העתיד - רון קליין, שיהיה ראש הסגל שלו בעת שהיה סגנו של ברק אובמה, וכן הוא היה האחראי על המלחמה בנגיף האבולה במדינה. קליין היהודי נחשב למבקר חריף של מדיניותו של טראמפ מול משבר הקורונה, וצפוי להיות אחת מדמויות המפתח של ביידן במבאק בנגיף.

ביידן בירך על בחירתו בקליין בציוץ בטווייטר. "רון היה אדם יקר ערך עבורי לאורך השנים הרבות בהן עבדנו יחד, כולל כשחילצנו את הכלכלה האמריקנית מאחד המשברים הקשים ביותר בתולדותינו בשנת 2009", כתב.

קליין מסר בהצהרה כי "זה כבוד לכל החיים לשרת את הנשיא הנבחר ביידן בתפקיד זה. אני מצפה לעזור לו ולסגנית הנשיא הנבחר להרכיב צוות מוכשר ומגוון לעבודה בבית הלבן".

ביידן, שממשיך להתקדם לקראת טקס ההשבעה ב-20 בינואר חרף סירובו של הנשיא דונלד טראמפ להכיר בהפסדו ולהתחיל בהעברת השלטון, ממשיך לקיים שיחות עם מנהיגי העולם, והלילה שוחח עם ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת יפן יושיהידה סוגה ונשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין. הם שוחחו על חיזוק היחסים בין המדינות, והצטרפו לכמה מנהיגי מעצמות אירופה ואחרים ששוחחו עם ביידן בימים האחרונים.

ג'ו ביידן ורון קליין, ראש הסגל בבית הלבן הנכנס, 13 נובמבר 2014. רויטרס
איש אמונו של הנשיא הנבחר. ראש הסגל הנכנס רון קליין וביידן, 2014/רויטרס

טראמפ, שאתמול נראה לראשונה בציבור מאז הבחירות כשהגיע לטקס לציון שביתת הנשק של מלחמת העולם הראשונה בבית הקברות הצבאי בארלינגטון, נותר בשלו. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, שסומן על ידי הרשת החברתית כמטעה, כתב טראמפ כי במדינות פנסילבניה ומישיגן לא איפשרו למשגיחים מטעם מפלגתו לפקח על ספירת הקולות, וכי למעשה הוא ניצח בהן.

"אף אחד לא מעוניין לדווח כי פנסילבניה ומישיגן לא אפשרו למפקחים שלנו ו/או המשקיפים לצפות או לפקח", כתב. "הדבר הביא למאות אלפי קולות שאינם מורשים להיספר. למעשה, אני ניצחתי בשתי המדינות הללו. דווחו על החדשות!".

מאז שכלי התקשרות במדינה הכריזו על ניצחונו של המועמד הדמוקרטי ביידן בשבוע שעבר, טראמפ מפזר טענות חסרות ביסוס ברשתות החברתיות, וכמו בציוץ זה, ציוצים רבים שפרסם סומנו על ידי טוויטר כמטעים.

במדינת ג'ורג'יה, שבה הוכרז אתמול על ספירה ידנית חוזרת של הקולות, מזכיר המדינה טען הלילה כי לא נמצאו עדויות להונאה. בריאיון לרשת CNN, אמר בראד רפנספרגר הרפובליקן כי אין בידיו סימן להונאה בהצבעה בבחירות. ביידן מוביל על טראמפ במדינה בפער של 14 אלף קולות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטקס לכבוד הוטרנים של צבא המדינה בבית קברות צבאי בארלינגטון. 11 בנובמבר 2020. רויטרס
"ניצחתי". טראמפ בטקס לכבוד הווטרנים, אתמול/רויטרס

במקביל, למרות עזיבתו המתקרבת, טראמפ ממשיך לערוך מינויים למגוון תפקידים בכירים בממשל ובמפלגה. הלילה הוא הודיע על הארכת כהונתה של יו"ר הוועדה הרפובליקנית הלאומית, רונה רומני מקדניאל. היא לקחה חלק משמעותי בבחירות כשסייעה לטראמפ בכמה ממדינות המפתח, שבהן המאבק מול ביידן היה צמוד. מוקדם יותר השבוע הוא הודיע על פיטוריו של שר ההגנה, מארק אספר, וכמה בכירים במשרד, שבמקומם מונו כמה מנאמניו הבולטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully