וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הופיע לראשונה בציבור מאז ההפסד; ג'ורג'יה תספור מחדש את הקולות

חמישה ימים מההכרזה על תוצאות הבחירות, הנשיא נראה לראשונה בטקס יום הווטרנים בבית הקברות הלאומי בווירג'יניה. במקביל, ביידן ורעייתו ביקרו באתר ההנצחה בפילדלפיה. בעקבות הפער הזעום בין המועמדים תיערך בג'ורג'יה ספירה חוזרת, שצפויה להחל עוד השבוע

בווידאו: טראמפ משחק גולף בזמן ההכרזה על ניצחון ביידן/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נראה היום (רביעי) לראשונה בציבור מאז ההכרזה על תוצאות הבחירות בשבת. טראמפ הופיע בבית הקברות הלאומי ארלינגטון בווירג'יניה לציון יום הווטרנים, יחד עם רעייתו מלניה וסגן הנשיא מייק פנס. במקביל, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ציין את יום הווטרנים בפילדלפיה, באתר ההנצחה לנופלים במלחמת קוריאה. ביידן ביקר באנדרטה בליווי אשתו ג'יל, והניח זר פרחים.

למרות שטראמפ מסרב לקבל את הפסדו וממשיך לטעון לזיופים, הוא לא התאמץ להראות לאזרחי ארצות הברית כי הוא עדיין מכהן בתפקיד מאז הכרזת התוצאות. במקום, הוא מפזר טענות חסרות ביסוס ברשתות החברתיות, כשציוצים רבים שפרסם סומנו על ידי טוויטר כמטעים, וחזר למגרש הגולף.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטקס לכבוד הוטרנים של צבא המדינה בבית קברות צבאי בארלינגטון. 11 בנובמבר 2020. רויטרס
הופעה ציבורית ראשונה. טראמפ בארלינגטון, היום/רויטרס
הנשיא הנבחר של ארצות הברית ג'ו ביידן, יחד עם אשתו ג'יל בטקס לרגל יום הווטרנים בפילידלפיה. 11 בנובמבר 2020. רויטרס
ביידן ורעייתו בפילדלפיה, היום/רויטרס

לפי גורם המעורה בנושא, הנשיא היוצא נפגש אתמול עם יועציו הפוליטיים ויועצי הבית הלבן, ולא הראה סימנים לכך שיכיר בתוצאות. גורמים רשמיים ברשויות הממשלתיות ובבית הלבן אמרו כי גישתו הביאה בכירים בממשל להפיץ איסור על כל שיתוף פעולה עם צוותו של ביידן.

ספירה חוזרת בג'ורג'יה, הכרעה באלסקה

מזכיר המדינה של ג'ורג'יה בראד רפנספרגר, הגורם הבכיר ביותר האחראי על הבחירות המקומיות, הודיע על ספירה חוזרת של הקולות. "מתמטית, חייבים לעשות ספירה חוזרת ידנית של הקולות מאחר שהפער כל כך קטן", הסביר. "אנחנו רוצים להתחיל עם זה עוד השבוע".

באלסקה, הרשתות האמריקניות הכריזו על ניצחונו של טראמפ. הניצחון העניק לו שלושה אלקטורים נוספים, להם לא תהיה השפעה על תוצאות הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully