וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: התחלנו בחילופי השלטון למרות סירובו של טראמפ לקבל את התוצאות

עודכן לאחרונה: 11.11.2020 / 9:39

נשיא ארצות הברית הנבחר הבהיר כי "שום דבר לא יעצור את העברת הנשיאות", וציין כי אנשיו כבר החלו להיערך לכך. במסיבת עיתונאים שכינס, הוא כינה את התנהלות הנשיא המכהן טראמפ "מביכה", פנה אליו ישירות ואמר: "אני מצפה לדבר איתך"

בווידאו: ג'ו ביידן מגיב להתבצרות דונלד טראמפ/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן הבהיר הערב (שלישי) כי אנשיו החלו להיערך לחילופי השלטון במדינה, למרות סירובו של נשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ להכיר בתוצאות הבחירות. הוא כינה את התנהלות ממשל טראמפ לאחר הבחירות "מביכה", והוסיף כי "יהיה נחמד אם טראמפ יודה בהפסד". עם זאת, הבהיר כי "זה לא קריטי ולא ישנה את הדינמיקה של העברת השלטון. איך לומר זאת בזהירות? זה לא יתרום למורשת של הנשיא".

ביידן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיים בדלאוור, שעסקה בעיקר בנושא רפורמת "אובמה קר", שנידונה בימים אלה בבית המשפט העליון. בנוסף לדברים אלו, במהלך דבריו גם פנה הנשיא הנבחר לנשיא המכהן טראמפ, ואמר: "אני מצפה לדבר איתך". הוא הבהיר כי בכוונתו להתחיל בדיונים לאישור מועמדים מטעמו לתפקידים שונים בקבינט עד לחג ההודיה.

"בסופו של דבר, אתם יודעים, הכול יישא פרי ב-20 בינואר", ציין ביידן את מועד ההשבעה. מינהל השירותים הכלליים, סוכנות פדרלית האחראית על מימון ומתן גישה לצוות הנשיא הנבחר, טרם הכירה רשמית בניצחון של ביידן וסגניתו קמלה האריס, ולכן העברת השלטון לא החלה באופן רשמי. "אנחנו לא רואים שום דבר שמעט אותנו, למען האמת", הדגיש הנשיא הנבחר.

נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן במהלך תדרוך לתקשורת בוילמינגטון, צפון קרוליינה, ארה"ב 10 בנובמבר 2020. AP
"יהיה נחמד אם טראמפ יודה בהפסד". הנשיא הנבחר ביידן במהלך תדרוך לתקשורת, הערב/AP

רוב מנהיגי העולם כבר הכירו בניצחונו של ביידן והתקשרו לברכו, והיום הוא ניהל שיחות עם מנהיגים מרחבי אירופה - ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת איראן מייקל מרטין. יחסיה של אירופה עם ארצות הברית בכהונת טראמפ היו מתוחים, ורבים מהם מיהרו לאמץ את הממשל הדמוקרטי המתגבש, שמתחייב לבסס מחדש את הברית שהתערערה בארבע שנות טראמפ.

"אני אומר להם שאמריקה חוזרת. אנחנו חוזרים למשחק", אמר ביידן.

אתמול הציג הנשיא הנבחר ביידן את הצוות שילווה אותו במהלך המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה במדינה, אחרי הצהרת חברת התרופות "פייזר", לפיה הוכחה יעילות של כ-90% בניסויים בחיסון שהיא מפתחת.

בינתיים, ממשיך הנשיא הרפובליקני לא להכיר בתוצאות הבחירות ולטעון כי הדמוקרטים "גונבים" את הבחירות ומזייפים קולות, על אף שאנשיו לא הציגו שום ראיות לכך עד עתה. "אנחנו ננצח", צייץ טראמפ.

התובע הכללי וויליאם בר אישר לתובעים פדרליים לחקור "טענות מוצקות לאי-סדרים בהצבעות", אך הפציר בהם לא ללכת אחר טענות "דמיוניות ולא סבירות".

רוב חברי הקונגרס הרפובליקנים תומכים בזכותו של הנשיא לנהל הליכים משפטיים, אך לפי ההערכות, הם עושים זאת לאור ההשפעה הרבה של הנשיא על המפלגה ומאפשרים לו להוציא קיטור עד יעבור זעם.

עוד בוואלה!

טראמפ, תלמד: כשנשיאי העבר הכירו בכבוד בהפסדים בבחירות

לכתבה המלאה
הבחירות לנשיאות ארה"ב | דונלד טראמפ שב ממועדן הגולף לבית הלבן לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות ברשתות הטלוויזיה 7 בנובמבר 2020. רויטרס
"התנהלות מביכה". טראמפ שב לבית הלבן לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות/רויטרס

שר החוץ מייק פומפאו, אחד מנאמניו של הנשיא, סירב גם הוא להכיר בהפסדו. הוא אמר במסיבת עיתונאים כי "יהיה מעבר חלק לכהונה שנייה של טראמפ", לאחר שביידן הוכרז כנשיא הנבחר. לדבריו, "אנחנו הולכים לספור את כל הקולות. מנהיגים בעולם מודעים לכך שההליך המשפטי ייקח זמן".

מנגד, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר אמר כי אין לרפובליקנים צידוק משפטי שיכול לאתגר את תוצאות הבחירות לנשיאות, שיאושררו רשמית עם כינוס האלקטורים ב-14 בדצמבר.

"נראה שכל כך הרבה רפובליקנים כיום מגבים את הנשיא בתביעתו", אמר שומר לעיתונאים. "אבל זו לא מדינה אחת שבה יש הבדל של 597 קולות. מדובר במדינות רבות, שבהן יש עשרות אלפי קולות (פער), ולרפובליקנים אין שום טיעון משפטי. הם בסערה פוליטית. אבל זה לא ייצר כל הצלחה מבחינתם בבתי המשפט".

597 קולות היה הפער בפלורידה שהביא לג'ורג' וו. בוש את הניצחון על אל גור בשנת 2000, בהתערבות בית המשפט העליון.

בהתפתחות חיובית עבור הרפובליקנים, המרוץ בקרוליינה הצפונית על מושב בסנאט הוכרע לטובתם, והדמוקרטים יזדקקו לשני ניצחונות במרוצים בג'ורג'יה בינואר כדי לקבל רוב בסנאט. אחרת, ממשל ביידן יתקשה להעביר חקיקה ומינויים. הדמוקרטים ישמרו על הרוב בבית הנבחרים, אך הוא יהיה קטן יותר אחרי שורת ניצחונות של מועמדים רפובליקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully