וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפנטגון מודאגים: טראמפ מינה את נאמניו לתפקידי מפתח אחרי הדחת אספר

עודכן לאחרונה: 11.11.2020 / 14:10

נשיא ארה"ב, המסרב להכיר בהפסדו לביידן, עורך שינויים נרחבים לאחר החלפת שר ההגנה. אחד הממונים לתפקיד האחראי על המדיניות - גנרל ופרשן בפוקס שכינה בעבר את אובמה "טרוריסט". החשש הוא שהנשיא יעשה בימיו האחרונים בתפקיד מהלך דרמטי

בווידאו: ג'ו ביידן מגיב להתבצרות דונלד טראמפ/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מינה ביממה האחרונה שלושה מנאמניו לתפקידים בכירים בפנטגון, כולל גנרל לשעבר שכינה בעבר את הנשיא ברק אובמה "טרוריסט" - כך אמרו היום (רביעי) גורמים רשמיים, יום אחרי הדחת שר ההגנה מארק אספר.

הגורמים דיברו בעילום שם כדי לדון בשינויים הפרסונליים בפנטגון, שמדאיגים בכירים במשרד ההגנה הממתינים למודח הבא. החשש הוא שטראמפ, המסרב להכיר בהפסדו בבחירות לג'ו ביידן, מכניס שיקולים פוליטיים לצבא ומתכנן פעולות מרחיקות לכת בחודשיים הקרובים.

גורמים רשמיים אמרו כי אנתוני טאטה, שהיה בעבר פרשן ברשת פוקס, יבצע את תפקידיו של תת-שר ההגנה למדיניות הגנה, במקומו של ג'יימס אנדרסון, שהתפטר אחרי הציוץ של טראמפ אתמול שבו הדיח את אספר ומינה במקומו את כריסטופר מילר. מוקדם יותר השנה נכשל טראמפ במינוי של טאטה, בשל הקשיים להעבירו בסנאט, וכעת הוא לא יחזק בתפקיד "בפועל" אלא רק של מי "הממלא את חובותיו", כך שיהיו לו פחות סמכויות. זהו התפקיד השלישי בחשיבותו בפנטגון.

לפי הדיווחים, ב-2018 הוא צייץ שהאסלאם הוא "הדת הדכאנית האלימה ביותר שאני מכיר", וכן כינה את אובמה "מנהיג טרוריסטי" והתייחס אליו בתור מוסלמי. בהמשך הוא הסיר את הציוצים האלו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן. 06 בנובמבר 2020. רויטרס
משבץ את נאמניו בתפקידי מפתח. טראמפ/רויטרס

בנוסף לטאטה, ג'וזף קרנן, סגן אדמירל לשעבר בצי, התפטר מתפקידו כתת-שר ההגנה לענייני מודיעין והאיץ את מה שתוכנן קודם לכן. הוא הוחלף על ידי עזרא כהן-ווטניק. כמו ראש הסגל החדש במשרד ההגנה, קש פאטל, שאותו הביא מילר עם החלפתו את אספר, הוא נחשב לתומך נלהב של טראמפ ועבד בעבר במועצה לביטחון לאומי תחת היועץ הראשון בממשל, הגנרל מייקל פלין, שפוטר ועומד לדין במסגרת חקירת המעורבות הרוסית.

פאטל היה בין קבוצה מצומצמת של יועצים שנסעה עם טראמפ לאורך הישורת האחרונה של קמפיין הבחירות. הוא נחשב כמי שניסה להכפיש את חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016 וקשריה למקורביו של טראמפ, כשהיה יועצו הבכיר של חבר הקונגרס הרפובליקני דווין נונס. מוקדם יותר השנה הוא נסע לביקור חשאי וחריג בסוריה בניסיון לשחרר שני אמריקנים הנעדרים במדינה במשך שנים, כולל העיתונאי אוסטין טייס.

על אף שלא צפויים שינויי מדיניות דרמטיים לפני העברת השלטון ב-20 בינואר, הם עשוייים לחבל עוד יותר בתקופת המעבר שכבר נפגעה אחרי שטראמפ סירב להכיר בהפסדו. למרות הטלטלה, לא ברור עד כמה השפעה יהיו למינויים החדשים על המנגנון הבירוקרטי העצום של הפנטגון ועל המדיניות שנקבעת גם על ידי ראשי הצבא שנותרו במקומם והוצאה לדרך על ידי אספר וקודמו, שר ההגנה הראשון בממשל ג'יימס מאטיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully