וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לביידן: אסור לחזור להסכם הגרעין הקודם עם איראן

רה"מ נשא דברים באזכרה לבן גוריון, ואמר כי "צריך להתמיד במדיניות בלתי מתפשרת כדי להבטיח שאיראן לא תפתח נשק גרעיני". זאת, כחודשיים לפני כניסתו של הנשיא החדש לבית הלבן. הוא הדגיש גם כי "לא נאפשר לטהראן להתבסס צבאית בסוריה". מאות הפגינו נגד נתניהו במהלך הטקס

בווידאו: נתניהו קורא שלא לחזור להסכם הגרעין הקודם עם איראן/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בטקס האזכרה לראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל דוד בן גוריון, כי אסור לממשל ארצות הברית של ג'ו ביידן לחזור להסכם הגרעין הקודם עם איראן. "צריך להתמיד במדיניות בלתי מתפשרת כדי להבטיח שאיראן לא תפתח נשק גרעיני, כדי שהיא תחדל מהתנהגותה התוקפנית, כולל תמיכתה בטרור", אמר נתניהו בטקס שנערך במדרשת שדה בוקר.

"המדיניות שלנו היא עקבית", המשיך נתניהו. "לא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בסוריה, ולגרורותיה לפעול נגדינו". הוא הוסיף כי "בזכות עמידתנו הנחרצת נגד ההתגרענות של איראן, ובזכות ההתנגדות שלנו להסכם הגרעין עם איראן - מדינות ערביות רבות שינו מן היסוד את גישתן לישראל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך אזכרתו של דוד בן גוריון בשדה בוקר 22 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
"לא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בסוריה". נתניהו, היום/אתר רשמי, -

דבריו של נתניהו היום זהים לאלה שאמר יועצו הקרוב ביותר, שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר, לפני כעשרה ימים. דרמר אמר אז כי זו תהיה "שגיאה" אם ממשל ביידן יחזור להסכם הגרעין עם איראן. נתניהו לא פסל בדבריו הסכם בין ארצות הברית לאיראן, והקפיד לומר כי אסור לחזור להסכם הקודם משנת 2015.

נתניהו טען בשנים האחרונות כי ההסכם מ-2015 היה גרוע בגלל שלא עסק בתכנית הטילים של איראן ולא נגע בתמיכתה של טהראן בטרור. המסר הפומבי של נתניהו לביידן מגיע כשנותרו כחודשיים עד כניסתו של הנשיא החדש לבית הלבן.

יועצו של נתניהו, רון דרמר 13 בפסטמר 2009. -, פלאש 90
אמר כי זו תהיה שגיאה אם ממשל ביידן יחזור להסכם הגרעין עם איראן. דרמר/פלאש 90, -

גורמים ישראלים בכירים ושני חברי כנסת המעורים בנושא אמרו בשבוע שעבר כי ישראל החלה לגבש אסטרטגיה לפתיחה במגעים מול ממשל ביידן בנושא האיראני. זאת, כדי לנסות ולהשפיע על התכנים של הסכם גרעין חדש עם איראן אותו צפוי הנשיא החדש לנסות ולקדם.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר בתדרוך סגור לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לפני כשבועיים כי "אנחנו לא רוצים להישאר בחוץ פעם נוספת". לדבריו, ישראל צריכה להימנע מלחזור על טעויות העבר שגרמו לה להישאר מבודדת כשממשלו של הנשיא האמריקני לשעבר ברק אובמה ניהל את המשא ומתן על הסכם הגרעין ב-2015.

עוד אמר אשכנזי בישיבה כי הגישה שננקטה בזמן ממשל אובמה הפכה את ישראל לכמעט לא רלוונטית לתהליך, וגרמה לכך שלא הייתה לה יכולת להשפיע על התוצאה הסופית ועל תכני הסכם הגרעין. לפי חברי כנסת שנכחו בישיבה, אשכנזי ציין כי משרד החוץ מעריך שממשל ביידן יממש את הבטחת הבחירות של הנשיא הנכנס לנסות ולחדש את ההסכם עם איראן. שר החוץ הדגיש כי גם יועציו של ביידן יודעים שבהסכם מ-2015 היו חולשות שיש לנסות ולתקן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאות הפגינו נגד נתניהו במהלך הטקס. הכתובת "לך" שרוססמה על מנחת המסוקים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-250 מפגינים הגיעו לטקס האזכרה לבן גוריון. זאת, לאחר שנכדו של בן גוריון, יריב בן אליעזר, קרא למחות נגד נתניהו. "לבוא הנה מכל רחבי הארץ להביע את המחאה ולהגיד פאק נתניהו ותחי מדינת ישראל", אמר.

המפגינים נסעו למקום בשיירה של קרוב ל-200 רכבים, ועם תחילת האזכרה החלו לצעוד לעבר חלקת הקבר. נתניהו הגיע במסוק, והמפגינים ריססו את המנחת המיועד בכתובת "לך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully