וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם ביידן לראשונה מאז שניצח בבחירות בארה"ב: "סיכמו להיפגש בקרוב"

עודכן לאחרונה: 17.11.2020 / 22:44

רה"מ ניהל שיחה עם הנשיא האמריקני הנבחר, ומלשכתו נמסר כי השניים "הדגישו את הצורך להמשיך לחזק את הברית בין המדינות". במטה ביידן לא הוזכרה הסכמה למפגש בין השניים. גם ריבלין שוחח עמו ובירך אותו על ניצחונו: "חברותנו נעוצה בערכים שמעל לפוליטיקה המפלגתית"

בווידאו: ג'ו ביידן מגיב להתבצרות דונלד טראמפ/צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שלישי) עם נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן, לראשונה מאז ניצחונו בבחירות במדינה. נתניהו אף נמנע עד כה מלכנות את ביידן "הנשיא הנבחר". לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, "שני המנהיגים סיכמו להיפגש בזמן הקרוב, על מנת לדון בנושאים הרבים שעומדים על הפרק". מוקדם יותר, גם הנשיא ראובן ריבלין שוחח עם ביידן, ובירך אותו על נצחונו בבחירות.

בלשכת ראש הממשלה הוסיפו כי בשיחה, שנערכה במשך 20 דקות, השניים "הדגישו את הצורך להמשיך לחזק את הברית האיתנה בין ארצות הברית לישראל". עוד נמסר כי "ביידן חזר על מחויבותו העמוקה למדינת ישראל ולביטחונה", וכי נתניהו אמר בשיחה ש"הקשר המיוחד בין ישראל לארצות הברית הוא נדבך יסוד בביטחונה של ישראל ובמדיניותה".

ממטה ביידן נמסר כי הנשיא הנבחר הבהיר לראש הממשלה בשיחת הטלפון את מחויבותו לעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. "אני נחוש לפעול כדי שהיחסים עם ישראל ימשיכו לזכות לתמיכה דו-מפלגתית חזקה בארצות הברית", אמר. עם זאת, בהודעה מטעם הנשיא הנבחר לא הוזכר דבר על הסכמה להיפגש בקרוב עם נתניהו.

עד לשיחה היום, נתניהו לא כינה את ביידן "הנשיא הנבחר", ושמר על כבודו של הנשיא האמריקני הנוכחי דונלד טראמפ. גם לאחר שפורסמו תוצאות הבחירות בארצות הברית שקבעו כי ביידן השיג את מספר האלקטורים הדרושים לניצחון, נתניהו שיגר ברכה למועמד הדמוקרטי רק כעבור 12 שעות - הרבה אחרי מנהיגים רבים בעולם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, משרד רה"מ. 9 במרץ 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
סיכמו להיפגש בקרוב. נתניהו וביידן במשרד רה"מ, 2016/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה אף התראיין לרדיו גלי ישראל, ונשאל בין היתר על זהות המנצח בבחירות בארצות הברית. על כך השיב נתניהו: "למה אני צריך לחוות דעה? יש להם תהליכים מוסדרים, ובקרוב מאוד תהיה הכרזה רשמית של הגופים".

נתניהו הוסיף כי "יש להם תהליך פנימי של ה'אלקטורל קולג'' כולם מבינים פחות או יותר מה שצריך ומה שעומד לקרות". לדבריו, "נשתף פעולה עם כל מי שמנהיג את ארצות הברית כדי לדאוג לאינטרסים החיוניים שלנו. אעמוד על הדברים שהם חיוניים לביטחון ישראל לפני כל דבר אחר".

ריבלין לביידן: "אשמח לקבל את פנייך בירושלים כשתגיע לבקר"

קודם לכן שוחח עם ביידן גם הנשיא ריבלין, שבירך אותו על ניצחונו בבחירות. "כחבר ותיק של מדינת ישראל אתה יודע שחברותנו נעוצה בערכים הניצבים מעל לפוליטיקה המפלגתית ואין לנו ספק, שתחת הנהגתך ארצות הברית מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של ישראל", אמר ריבלין בשיחה.

"לארצות הברית אין בעלת ברית חזקה יותר ממדינת ישראל, אין חזקה מהחברות בין העם האמריקני והעם בישראל, ולנשיא בארצות הברית אין חבר גדול יותר מנשיא במדינת ישראל, כפי שהוכחנו לאורך השנים", הוסיף הנשיא ריבלין.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בפגישת עבודה מדינית עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. מרץ 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין בפגישה עם ביידן, 2016/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

עוד ציין הנשיא כי הוא מצפה לעבוד עם הנשיא הנבחר לבניית גשרים נוספים ותקווה לאזור, כפי שהביאו ההסכמים עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין שנחתמו לאחרונה. "שמחתי לקבל את פניך בירושלים כסגן הנשיא, ואשמח לקבל את פנייך פה בירושלים כשתגיע לבקר כנשיא", אמר הנשיא וביקש מביידן להעביר את איחוליו גם לסגניתו הנבחרת, קמלה האריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully