וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה במסר לביידן: "למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני"

המלך סלמאן אמר בנאומו השנתי כי על המעצמות לנקוט "עמדה תקיפה" נגד טהראן, לאור הכוונה של הנשיא הנבחר לשוב למו"מ עמה. בסעודיה נהנו מהקו התקיף של טראמפ, בעל ברית קרוב של ריאד. סלמאן אמר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות, מבלי להתייחס לנורמליזציה עם ישראל

בווידאו: הצהרת נתניהו על מכירת מטוסי ה-F35 לאמירויות/צילום: לע"מ

סלמאן מלך ערב הסעודית קרא היום (חמישי) למעצמות לנקוט "עמדה תקיפה" נגד איראן, לאור הצפי לחידוש המגעים הדיפלומטיים עם טהראן אחרי הניצחון של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארצות הברית.
"הממלכה קוראת לקהילה הבינלאומית לנקוט עמדה תקיפה ביחס למשטר האיראני כדי למנוע ממנו להשיג נשק להשמדה המונית, לפתח טילים בליסטיים ולאיים על השלום והביטחון", אמר המלך בנאומו השנתי בפני מועצת השורא.

ערב הסעודית הסונית ואיראן השיעית נאבקות על דומיננטיות במזרח התיכון בעשורים האחרונים. ריאד חוששת מהכוונה של ביידן לשוב להסכם הגרעין שנחתם עם איראן ב-2015, כשהיה סגנו של הנשיא ברק אובמה. אתמול פרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) את הדוח הרבעוני שלה, ולפיו איראן ממשיכה להפר את הסכם הגרעין.

מלך ערב הסעודית סלמאן בנאום בפני מועצת השורא, 12 בנובמבר 2020. רויטרס
בריאד מודאגים מהממשל החדש בוושינגטון. המלך סלמאן, הלילה/רויטרס

ארצות הברית פרשה מההסכם ב-2018, והנשיא הנוכחי דונלד טראמפ הוא בעל ברית קרוב של ערב הסעודית, שבירכה על מדיניות "הלחץ המקסימלי" על איראן. הממלכה סופגת הפגזות והפצצות של טילים והתקפות מל"טים מהמורדים החות'ים השיעים בתימן השכנה, הנתמכים על ידי טהראן.

מאז 2015 ניסתה ערב הסעודית להכניע את החות'ים עם קואליציה של מדינות ערביות, אך המלחמה נקלעה לסטטוס-קוו והאו"ם אמר כי הסכסוך גרם למשבר ההומניטרי הגרוע ביותר בעולם.

המלך גם חזר על תמיכתו בפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני, אך לא התייחס להסכמי הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין וסודאן. על אף הקשרים הקרובים מאחורי הקלעים, והדיווחים שלפיהם יורש העצר מוחמד בן סלמאן דוחף לכינון יחסים עם ישראל, באופן פומבי מסרבת הממלכה - שבה נמצאים המקומות הקדושים ביותר לאסלאם - לנורמליזציה ללא פתרון הסוגייה הפלסטינית.

בסוף השבוע הבא תארח ערב הסעודית, באופן וירטואלי בגלל מגיפת הקורונה, את פסגת 20 המדינות המתועשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully