וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין פרסמה תמונה מפוברקת של חייל אוסטרלי רוצח ילד אפגני

דובר משרד החוץ הסיני העלה לטוויטר תמונה מזויפת שבה נראה לוחם עם סכין מגואלת בדם, בהמשך לדוח על פשעים של כוחות אוסטרליים באפגניסטן. בקנברה דורשים התנצלות ואת הסרת התמונה: "עלבון נורא לכוחות שלנו". היחסים בין המדינות התדרדרו מאז פרוץ מגיפת הקורונה

בווידאו: חקירה באוסטרליה העלתה שהכוחות המיוחדים הרגו לא חמושים באפגניסטן/צילום: רויטרס

אוסטרליה דורשת מסין להתנצל אחרי שחשבון ממשלתי רשמי שלה פרסם תמונה מזויפת שבה נראה חייל אוסטרלי רוצח ילד אפגני, על רקע דוח באוסטרליה שחשף חשדות לפשעי מלחמה שביצעו חיילים אוסטרלים באפגניסטן. ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, אמר כי בייג'ינג צריכה להתבייש על שיתוף התמונה "הדוחה".

התמונה המפוברקת פורסמה על ידי דובר משרד החוץ של סין, ליז'יאן ז'האו, שבה נראה חייל אוסטרלי עם סכין מגואלת בדם סמוך לילד, שנראה אוחז בטלה. לפי דיווחים, שלא נכללו בדוח של משרד ההגנה האוסטרלי, לוחמי כוחות עילית אוסטרליים רצחו בסכינים שני נערים אפגנים בני 14.

עם זאת, הדוח מצא "ראיות אמינות" למעשי הרג לא חוקיים של 39 אזרחים ואסירים אפגנים בין 2009 ל-2013, ו"תרבות מלחמה" בתוך הכוחות המיוחדים. עוד עלה כי לוחמים ותיקים עודדו את הצעירים לירות באסירים כדי להרוג בפעם הראשונה. הממצאים עוררו גינויים נרחבים באוסטרליה, והם הועברו לחקירת משטרה בחשד לפשעי מלחמה.

דובר משרד החוץ הסיני צייץ כי בייג'ינג "המומה" מהמעשים של צבא אוסטרליה, מגנה אותם ודורשת להעמיד לדין את האחראים. אוסטרליה ביקשה מטוויטר - החסומה בסין עצמה - להסיר את הציוץ, משום שהוא מכיל "דיסאינפורמציה".

תמונה מפוברקת של חייל אוסטרלי רוצח נער אפגני שפרסם משרד החוץ של סין. טוויטר, אתר רשמי
באוסטרליה אומרים שסין צריכה להתבייש. התמונה המפוברקת/אתר רשמי, טוויטר

מוריסון הודה שיש מתיחות בין שתי המדינות, אך הוסיף: "לא כך מתמודדים עם זה". הוא הזהיר את בייג'ינג שמדינות אחרות ברחבי העולם צופות במעשיה ביחס לאוסטרליה.

המתיחות בין המדינות החלה אחרי שקנברה קראה לחקור את מקורות נגיף הקורונה, וטענותיה להתערבות של בייג'ינג בפוליטיקה המקומית. בחודשים האחרונים הטילה סין סנקציות כלכליות על אוסטרליה, כולל מכסים, על מוצרים אוסטרליים כולל יין ובשר. אוסטרליה מכנה זאת "כפייה כלכלית".

מוקדם יותר החודש פרסמה שגרירות סין באוסטרליה רשימה של 14 נקודות, שבהן לטענתה אוסטרליה פועלת בצורה שמחריפה את היחסים. זאת, בין היתר, בשל חסימת ענקית התקשורת הסינית וואווי מהתמודדות במכרז על הפעלת הדור החמישי באוסטרליה והתבטאויותיה ביחס להונג קונג, טייוואן ורדיפת המיעוט האויגורי.

אוסטרליה מתעקשת כי היא לא תשנה את המדיניות שלה, ומוריסון אמר היום כי בייג'ינג ממשיכה לדחות את בקשות הממשלה לקיים פגישות בדרג בכיר. ראש הממשלה אמר כי התמונה המפוברקת פוגעת בתדמיתה של סין בעיני העולם. "זאת תמונה מזויפת וזה עלבון נורא לכוחות ההגנה שלנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully