וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא אופוזיציה לסין: כל המחוקקים הפרו-דמוקרטים בהונג קונג התפטרו

עודכן לאחרונה: 12.11.2020 / 14:11

15 חברי פרלמנט הודיעו על פרישתם לאחר שארבעה מעמיתיהם נפסלו בעקבות החלטה של הפרלמנט בסין. בכך, נותר בית המחוקקים בהונג קונג עם חברים פרו-סינים בלבד, בצעד נוסף המבשר על סוף האוטונומיה של העיר מאז העברת החוק הלאומי. "לעולם לא נוותר על הדמוקרטיה"

בווידאו: ממשלת הונג קונג הדיחה 4 חברי פרלמנט מהאופוזיציה/צילום: רויטרס

חברי הפרלמנט הפרו-דמוקרטים של הונג קונג הודיעו היום (רביעי) על פרישתם אחרי שהממשלה הפרו-סינית פסלה ארבעה מעמיתיהם. הודעתם של 15 המחוקקים הגיעה שעות אחרי פסילתם של אלווין יאנג, דניס קווק, קווק קא-קי וקנת' לונג, בהמשך להחלטה של הפרלמנט של סין.

לפי ההחלטה, ייפסל כל מי שתומך בעצמאות המושבה הבריטית לשעבר, מסרב להכיר בריבונות של סין עליה, מאיים על הביטחון הלאומי או מבקש מכוחות זרים להתערב בענייניה של הונג קונג.

"היום אנחנו פורשים מתפקידינו משום שששותפינו ועמיתינו נפסלו במהלך פראי של הממשלה המרכזית", אמר במסיבת עיתונאים וו צ'י-וואי, אחד מראשי המחנה הפרו-דמוקרטי. "על אף שאנחנו עומדים בפני קשיים רבים בעתיד, לעולם לא נוותר על המאבק למען הדמוקרטיה".

וו אמר כי המחוקקים הפרו-דמוקרטים יגישו את מכתבי הפיטורים שלהם מחר. במהלך מסיבת העיתונאים, הם קראו קריאות בעד הונג הונג ואחזו ידיים.

"זה צעד ממשי של בייג'ינג להנחתת מכת מוות על המאבק על הדמוקרטיה בהונג קונג, משום שהם חושבים שמעכשיו כל מי שהם יראו בו גורם לא תקין פוליטית או לא פטריוטי או שפשוט לא ימצא חן בעיניהם, הם יוכלו להדיח אותו בכל האמצעים האפשריים", אמרה המחוקקת קלאודיה מו.

מסע"ת של המחוקקים הפרו-דמוקרטים בהונג קונג לאחר פרישתם 11 בנובמבר 2020. AP
הפרלמנט יהפוך לחותמת גומי? המחוקקים הפרו-דמוקרטים מודיעים על פרישה, היום/AP

בחודשים האחרונים הגבירה בייג'ינג את דיכוי האופוזיציה בהונג קונג, עם העברת חוק הביטחון הלאומי, אחרי חודשים של הפגנות סוערות נגדה בשנה שעברה.

"מבחינה חוקית וחוקתית, זה ברור בעינינו שזאת הפרה של 'החוק הבסיסי' ושל זכויותינו להשתתף בחיים הציבוריים, וכישלון להגן על ההליך ההוגן", אמר קווק, אחד המחוקקים שנפסלו, בהתייחסו למיני-חוקה של הונג קונג שהובטחה לה אחרי תום השטלון הבריטי ב-1997.

מנהיגת העיר, קארי לאם, אמרה היום כי על חברי הפרלמנט לפעול כראוי, וכי העיר זקוקה לבית נבחרים של "פטריוטים". ללא נוכחות של המחנה הפרו-דמוקרטי בפרלמנט, הרוב הפרו-סיני יוכל להעביר חקיקה כראות עיניו. למרות זאת, לאם הדגישה היום כי בית המחוקקים לא יהפוך לחותמת גומי ושהיא מעוניינת לשמוע דעות מגוונות.

ממשלת הונג קונג הדיחה 4 מחוקקים מהאופוזיציה בטענה שהם מהווים סכנה ביטחונית 
11.11.20. רויטרס
ארבעת חברי הפרלמנט שנפסלו על ידי סין, היום/רויטרס

ארבעת המחוקקים שהודחו מהפרלמנט כבר נפסלו מהתמודדות בבחירות, שהיו אמורות להיערך בספטמבר אך נדחו בשנה בשל מגיפת הקורונה. הם הודחו בשל קריאותיהם לממשלות זרות להטיל סנקציות על הונג קונג וסין. הם נותרו בתפקידם בעקבות דחיית הבחירות, שלטענת המחנה הפרו-דמוקרטי נועדה למנוע מהם לקחת את רוב המושבים. כ-600 אלף איש השתתפו בפריימריז לא רשמיים של המחנה הדמוקרטי לקראת הבחירות.

סין אמרה כי פסילת המחוקקים הייתה הכרחית כדי לשמור על החוק ועל הסדר החוקתי בהונג קונג, וכי היא תומכת בצעדי הממשלה המקומית. בבייג'ינג הזהירו את המערב שמדובר בעניין פנימי שלה, מאחר שהונג קונג היא מחוז מנהלי מיוחד בשליטתה.

בחודשים שחלפו מאז עבר חוק הביטחון הלאומי, מדינות המערב הטילו סנקציות שונות על סין וביטלו את הסכמי ההסגרה שלהן עם הונג קונג. ארצות הברית קבעה כי הונג קונג איננה אוטונומית עוד ושללה ממנה זכויות יתר כלכליות, שאפשרו לה להפוך לאחד ממרכזי הסחר הגדולים בעולם.

בנוסף לכך, כמה פעילי אופוזיציה בולטים נעצרו או נמלטו מהונג קונג ותכנים פרו-דמוקרטיים הוסרו ממדפי הספרים ומבתי הספר.

ארה"ב מאיימת בסנקציות

למרות אזהרות סין, מדינות המערב גינו את המשך שחיקת הזכויות בעיר.

ארצות הברית הזהירה מפני סנקציות נוספות על סין, שלטענתה "הפרה בגסות" את האוטונומיה של הונג קונג. בריטניה אמרה כי בייג'ינג הפרה פעם נוספת את ההסכם בין המדינות על הונג קונג וכי היא תשקול אם להטיל עיצומים חדשים. האיחוד האירופי קרא לסין לבטל במהירות את החקיקה החדשה, שלדבריו היא "מכה קשה" לחירויות בהונג קונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully