וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בת 12 על הכוונת: היחידה החדשה שמטילה אימה על הונג קונג

קרוב ל-300 איש נעצרו אחרי המחאה הגדולה ביותר מאז כניסת חוק הביטחון הלאומי של סין לתוקף, כשהם ניסו לציין את מועד הבחירות המקורי שנדחו בשנה. אמה של הנערה סיפרה כי היא בכלל לא הפגינה, אחרי ששוטר זינק עליה ברחוב. סין: "הם מנסים להצית מחדש מלחמה"

בווידאו: שוטרים עוצרים באלימות נערה בהונג קונג/מתוך טוויטר

כ-300 בני אדם, בהם נערה בת 12, נעצרו על ידי משטרת הונג קונג אחרי מחאה נגד דחיית הבחירות, שהיו אמורות להתקיים אתמול (ראשון). אלו נדחו בשנה על ידי מנהיגת העיר קארי לאם, בברכת סין, בטענה של חשש מהתפשטות מגיפת הקורונה. עם זאת, האופוזיציה הפרו-דמוקרטית ראתה בכך תירוץ שנועד למנוע מהמצביעים להביע את מחאתם נגד השלטונות וחוק הביטחון הלאומי של סין.

מאות שוטרים נפרסו באזור קאולון אחרי קריאות ברשת לקיום הפגנות פלאש מוב על מנת לציין את הבחירות שנדחו. תושבים צעקו להם "החזירו את הקול שלי" ו"שוטרים מושחתים". לפי המשטרה, בין 289 העצורים, הייתה אישה שצעקה קריאות בעד עצמאות העיר - בהפרה של חוק הביטחון הסיני שנכנס לתוקף בקיץ.

שלושה פוליטיקאים פרו-דמוקרטים נעצרו אף הם, שעות אחרי שיחידת הביטחון הלאומי החדשה של משטרת הונג קונג עצרה את טאם טאק-צ'י, תקליטן מפורסם ופעיל דמוקרטי, בשל "מילות המרדה" - עבירה מהתקופה הקולוניאלית. במשטרה לא פירטו מה הוא אמר.

מעצר אלים של בת 12 בהונג קונג 7 בספטמבר 2020. רויטרס
נקנסה בשל התקהלות לא חוקית. שוטרים עוצרים נערה בהונג קונג, אתמול/רויטרס

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת בהונג קונג נראה שוטר מפיל נערה לקרקע, וכמה שוטרים נוספים עזרו לו לרתק את בת ה-12 לקרקע. משפחתה אמרה כי היא נקלעה לקהל המפגינים בזמן שרכשה ציוד אומנות, ואמה אמרה כי היא תגיש תלונה ותביעה.

היא אמרה לעיתון "אפל דיילי" כי בתה ובנה בן ה-20, ששניהם נקנסו בשל הפרת התקנות למאבק בקורונה האוסרות על התקהלות, קנו ציוד אומנות, וכי בתה רצה משום שהייתה מפוחדת. היא הייתה חבולה ושרוטה אחרי ההיתקלות עם השוטרים. המשטרה אישרה את מעצרה וטענה כי היא רצה "בצורה מסוכנת" וכי השוטרים השתמשו ב"כוח המינימלי הדרוש" כדי לעצור אותה.

"המשטרה מודאגת מהשתתפותם של צעירים בהתקהלויות אסורות. הנוכחות שלהם בסצינות מחאה כאוטיות מסכנות גם את ביטחונם שלהם", אמרה המשטרה.

קלאודיה מו, מחוקקת פרו-דמוקרטית, אמרה כי מעצר הנערה מראה "כמה משטרת הונג קונג הפכה לעצבנית ועם אצבע קלה על ההדק".

עוד בוואלה!

בחסות חוק הביטחון הסיני: טייקון תקשורת פרו-דמוקרטי נעצר בהונג קונג

לכתבה המלאה
מחאה של פעילים פרו-דמוקרטים על דחיית הבחירות בהונג קונג 6 בפסטמבר 2020. רויטרס
האוטונומיה של הונג קונג נעלמה. שוטרים בעיר, אתמול/רויטרס

לשכת התיאום של בייג'ינג בהונג קונג אמרה כי מארגני ההפגנות, שהיו הגדולות ביותר מאז כניסת חוק הביטחון הלאומי לתוקף ב-1 ביולי, הם "חסרי לב" המנסים "להצית מחדש מלחמה". "יש אפס סובלנות לכל מעשה המפר את חוק הביטחון הלאומי", אמר דובר הלשכה. "לא נאפשר להונג קונג להתדרדר לכאוס שוב".

הממשלה בהונג קונג גינתה את המעשים "הלא חוקיים והאנוכיים" של המפגינים, ודובר מטעמה אמר כי "מה שנמצא בעדיפות עליונה הוא להתאחד ולהיאבק בנגיף יחד במאמצים מרוכזים".

מאז יישום חוק הביטחון הלאומי, האוסר על המרדה, בדלנות, קנוניה עם כוחות זרים וטרור, נעצרו לפחות 25 איש במסגרתו, אולם רק אדם אחד הועמד לדין עד כה. סין מנסה למנוע את הישנות הפגנות ענק שטלטלו את המרכז הפיננסי העולמי בקיץ שעבר ועד תחילת השנה, אז דעכה המחאה עם התפרצות מגיפת הקורונה. רוב ההתקהלויות הציבוריות נאסרו מאז מתוך שיקולים ביטחוניים או רפואיים.

במערב אומרים כי החוק החדש שוחק את האוטונומיה שהובטחה להונג קונג עם חזרתה לשליטת סין ב-1997, אז התחייבה בייג'ינג להבטיח למשך 50 שנה חירויות שונות במושבה הבריטית לשעבר שאינן קיימות בסין עצמה. ארצות הברית אמרה כי הונג קונג כבר לא אוטונומית וביטלה את הפריבילגיות הכלכליות שלה. ממשלות סין והונג קונג מכחישות כי החוק פוגע בחירויות הללו, ומתארות את הביקורת עליו כהתערבות זרה בענייניהן הפנימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully