וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמע צעקה וקפץ לנהר להציל: הדיפלומט הבריטי שהפך לגיבור בסין

סוכנויות החדשות

17.11.2020 / 23:55

סטיבן אליסון בן ה-61 ערך סיור תיירותי בעיר העתיקה ז'ונגשאן, כשלפתע שמע צעקה של סטודנטית צעירה שהחליקה לתוך הנהר והחלה לטבוע. בקור רוח מרשים, הוא זינק מיד להצילה והוביל אותה לחוף מבטחים. בתקשורת שיבחו: "התנהגות הירואית"

בווידאו: דיפלומט בריטי קפץ לנהר והציל נערה בסין/צילום: שגרירות בריטניה בסין

הקונסול הכללי הבריטי במחוז צ'ונגצ'ינג שבדרום מערב סין, סטיבן אליסון, הוכתר לגיבור ביום שבת האחרון. זאת, לאחר שבמהלך סיור שערך באזור תיירותי בעיר העתיקה ז'ונגשאן, אליסון בן ה-61, שמע לפתע צעקה של סטודנטית צעירה בת 24. אליסון הבחין שהצעירה החליקה על האבנים שעל שפת הנהר ושקעה לתוך מים - ומיד קפץ להצילה. האירוע תועד על ידי עוברי אורח ופורסם ברשתות החברתיות, שמיד הפכו את אליסון לגיבור היום.

בתיעוד מהאירוע, שפורסם גם בחשבון הטוויטר של השגרירות הבריטית, ניתן לראות את אליסון, בקור רוח מרשים, מסיר את נעליו ומזנק למים. לאחר שהגיע אל הצעירה, נזרקה לעברם חגורת הצלה על ידי עוברי האורח שעמדו על שפת הנהר, שמשכו את השניים בחזרה לחוף מבטחים.

לאחר שהתאוששה מהאירוע, הצעירה, ששמה אינו ידוע, הזמינה את אליסון להצטרף לארוחת ערב עם משפחתה.

הקונסול הבריטי, בעיר צ'ונגצ'ינג סטיבן אליסון. -, אתר רשמי
זינק להציל את הצעירה. אליסון, לאחר האירוע/אתר רשמי, -

תיעוד האירוע הופץ במהרה ברשתות החברתיות ואליסון זכה לשבחים רבים על פועלו. "בעזרת החילוץ, הסטודנטית חזרה לנשום ונמצאת בהכרה מלאה", צוין בסוכנות הידיעות המקומית "שינחואה". מהשגרירות הבריטית נמסר כי העובדים "גאים מאוד". גם דובר משרד החוץ הסיני, ז'או ליג'יאן, שיבח את "ההתנהגות ההירואית" של אליסון.

היחסים בין סין לממלכה המאוחדת נעשו מתוחים בחודשים האחרונים. זאת, בעקבות החלטתה של סין לאשר את חוק הביטחון הלאומי שנועד לדכא את המחאות בהונג קונג, אותה החזירה לונדון לבייג'ינג ב-1997 לאחר 156 שנים של שלטון בריטי. ב-5 בנובמבר אסרה סין על כניסת תיירים ממדינות אחרות, כולל בריטניה, בעקבות העלייה במקרי ההידבקות בנגיף הקורונה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully