וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 36 מפרדס חנה חשודה בהצתת בן זוגה לשעבר

26.11.2020 / 11:25

החקירה נפתחה לאחר שהגבר, תושב המועצה המקומית בן 29, הגיע לפני כעשרה ימים לבית החולים בחדרה כשהוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו ומצבו מוגדר קשה. בנוסף לחשודה המרכזית, נעצרה חברתה, בת 46 מבנימינה. בית המשפט האריך את מעצרן בחמישה ימים

צילום: מד"א, עריכה: אסף דרורי

בית משפט השלום בחדרה האריך היום (חמישי) את מעצרה של של נורית שמייב, תושבת פרדס חנה בת 36, החשודה כי הציתה את בן זוגה לשעבר, בן 29 מהיישוב, שנפגע באורח קשה בעקבות האירוע. בנוסף לחשודה המרכזית, הובאה לבית המשפט חברתה לימור ג'נח, תושבת בנימינה בת 46 החשודה בשיבוש הליכי חקירה. בית המשפט הורה לשחררה עד הערב, אך המשטרה מתכוונת לערער על ההחלטה.

התקרית אירעה בתחילת השבוע שעבר, אז הגיע הגבר לבית החולים הלל יפה בחדרה עם כוויות בכל חלקי גופו. למחרת, הוא הועבר לבית החולים שיבא בתל השומר כשמצבו מוגדר קשה. בעקבות כך, המשטרה פתחה בחקירה שהובילה למעצרן של שמייב וג'נח אתמול.

סנגורה של שמייב, עו"ד שי לוי, טען בבית המשפט כי יש לקחת בעירבון מוגבל את גרסת בן הזוג לשעבר, והאשים אותו כי הוא הוזה את האירועים. הוא קרא לבדוק "מה רמת האלכוהול שלו בדם, מה רמת הסמים שלו בדם, מה היכולת שלו להבחין בין מציאות לדמיון, ואיזה תרופות הוא מקבל כעת". לדבריו, "ידוע שאנשים שעוברים אלימות קשה, מקבלים הרבה פעמים משככי כאבים ברמות גבוהות ביותר, גם דרך הווריד, שלא אחת גורמים להזיות, וצריך להבחין במקרה הזה בין מציאות לדימיון".

בית חולים הלל יפה, חדרה, יוני 2015. ראובן קסטרו
עם כוויות בכל חלקי גופו. בית החולים הלל יפה/ראובן קסטרו

במקביל, שחרר בית המשפט את ג'נח, בת זוגו של אחיה של שמייב. לטענתה, היא אינה קשורה לאירוע כלל. עורך דינה, תמים שהאב, המייצג אותה מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר בבית המשפט כי "היא אפילו לא יודעת מה זה שיבוש מהלכי משפט והיא לא יודעת במה מדובר".

השופט אהוד קפלן לא קיבל את גרסתה, וציין כי "מעיון בתיק החקירה עולה שהחשודה, במידה מסויימת, שיבשה הליכי חקירה באותו עניין". עם זאת, הוסיף כי "ברור שהקשר שלה לאירוע ההצתה אינו משמעותי". הוא הורה לשחררה הערב, כך שהמשטרה תוכל להשלים עד אז את פעולות החקירה להן היא נדרשת, אולם בכוונת המשטרה לערער על החלטתו לבית המשפט המחוזי בחיפה.

עורך דינה של החשודה המרכזית מסר: "החשודה מכחישה את החשדות שמופנים כלפיה. מדובר באישה צעירה, אם לילדים קטנים, ללא עבר פלילי. נמתין לממצאים בהמשך החקירה".

עוד בוואלה!

חשיש בעוגת יום הולדת: סוהרת חשודה בהברחת סמים וברומן עם אסיר

לכתבה המלאה

האירוע מגיע ברקע דיווחים על עלייה באלימות במשפחה בתקופת הקורונה. אמש, דנה הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת בגיבוש תכנית לאיתור, מניעה וטיוב הטיפול לצמצום האלימות במשפחה. זאת, לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים שצוין אתמול.

לפ נתוני משרד העבודה והרווחה, בחודשים מרץ עד אוקטובר נפתחו 2,885 תיקים בנושא אלימות במשפחה במחלקות לשירותים חברתיים, לעומת 2,353 תיקים בתקופה המקבילה אשתקד, כשרוב מוחלט של הפניות הן של נשים הסובלות מאלימות מצד בן זוגן.

ב-20% מהתיקים השנה מדובר במקרים חדשים שלא היו מוכרים לרווחה קודם לכן. בנוסף, חל זינוק במספר הפניות למוקד 118 של המשרד בנושא. בחודשים מרץ עד אוקטובר נרשמו 7,201 פניות לעומת 2,530 בתקופה זו ב-2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully