וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנות מאסר נגזרו על בן 44 שאנס קרובת משפחה קטינה

24.11.2020 / 15:57

אלון אהרונוב אנס וביצע עבירות מין במתלוננת בת ה-15 במשך כ-9 חודשים, וניצל את התלות הכלכלית שלה ושל אימה בו. סנגורו ביקש להשית עליו עונש של עד 7 שנים בשל הדרדרות במצבו הנפשי, אך השופטים לא השתכנעו: "הערכים בהם פגע הם חלק מהרקמה המוסרית הבסיסית של החברה"

בווידאו: זירת האונס בפתח תקווה/מערכת וואלה! NEWS

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 15 שנות מאסר על אלון אהרונוב, בן 44 שהורשע באונס, מעשה סדום ועבירות מין נוספות בבת משפחתו בעת שהייתה קטינה. אהרונוב ביצע את המעשים במשך כתשעה חודשים, בעת שקרובת משפחתו הייתה בת 15. בגזר הדין צוין כי הוא איים עליה כי אם לא תיעתר לדרישותיו או תחשוף את מעשיו, יפסיק לתמוך כלכלית בה ובאימה, "עד שיוותרו ללא קורת גג".

"הערכים המוגנים בהם פגע הנאשם, קרי הגנה על קטינים ושמירה על כבודם, שלומם הגופני והנפשי מפני ניצול ופגיעה, הם חלק מהותי מהרקמה המוסרית הבסיסית של החברה האנושית, ומהערכים החשובים ביותר שהחברה מצווה להגן עליהם", כתבו השופטים רענן בן יוסף, בני שגיא ואירית קלמן ברום בגזר הדין.

התובעת בתיק, עו"ד יעל הראל מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), ביקשה להחמיר עם אהרונוב והצביעה על ריבוי המקרים בהם ביצע את העבירות, תכיפותם וחומרתם. היא ביקשה להטיל עליו עונש של 14 עד 18 שנות מאסר.

בתי המשפט בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
הערכים בהם פגע הם "מהחשובים ביותר שהחברה מצווה להגן עליהם". המחוזי בת"א/ראובן קסטרו

מנגד, סנגורו של אהרונוב ביקש להסתפק ב-7-4 שנות מאסר, בטענה כי לא איים לפגוע פיזית בקרובת משפחתו, וכן בכך שמצבו הנפשי הידרדר מאז נחשפה הפרשה, וכך גם מצבו הכלכלי.

השופטים דחו לחלוטין את טענת הסנגור, וקבעו כי לא ניתן לזקוף "לזכותו" של אהרונוב את העובדה שלא השתמש בכוח, עת ניצל את מצוקתה הכלכלית של הקטינה.

עוד נכתב בגזר הדין כי "על העונש לשקף את סלידתה העמוקה של החברה ממעשים אלה ואת חרדתה לגורל הקורבנות, ובה בעת גם להרתיע עבריינים". כך, הם החליט לגזור עליו 15 שנות מאסר בפועל, ופיצוי בגובה 160 אלף שקלים לקרובת משפחתו.

בית המשפט אף קיבל ביום חמישי האחרון את בקשת הפרקליטות להתיר לפרסם את שמו של אהרונוב. עם זאת, הוא אסר לפרסם כל פרט שעלול להביא לזיהוי הקטינה, לרבות סוג הקשר המשפחתי ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully