וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש תוציא להורג אנסים אחרי שורת מקרים שזעזעו את המדינה

13.10.2020 / 10:34

הממשלה אישרה תיקון לחוק שיאפשר להטיל את העונש הכבד ביותר על אנסים, אחרי שורת מעשי אונס קבוצתיים וענישה קלה. עם זאת, מומחים אומרים כי אין זה מספיק, מאחר שמעט מאוד חקירות נפתחות ואחוז ההרשעה נמוך. "אני חוששת להיות הבאה בתור"

בווידאו: גל מחאה בבנגלדש בעקבות שורה של מקרי אונס/צילום: רויטרס

בנגלדש אישרה להטיל עונש מוות על אנסים בעקבות גל מחאה במדינה נגד שורת מעשי אונס קבוצתיים ותקיפות מיניות. התיקון לחוק אושר בממשלה אתמול בישיבה בניהולה של ראש הממשלה שיח חסינה. הנשיא אמור לאשר אותו היום (שלישי) משום שהפרלמנט לא מכונס כעת.

לפי ארגון זכויות אדם מקומי, בין ינואר לספטמבר היו כאלף תקריות, כחמישית מהן מעשי אונס קבוצתיים. עם זאת, מומחים אומרים כי ענישה תקיפה יותר אינה מספיקה ועל הרשויות לטפל בבעיות השיטתיות במשפטי אונס ובשיעורי ההרשעה הנמוכים.

פעילי זכויות אדם אומרים כי המספר הגובר של התקיפות האמיניות נובע מתרבות של חסינות והגנה על חשודים על ידי גורמים בכירים מסיבות פוליטיות.

גל הזעם ברחבי המדינה המוסלמית פרץ בעקבות סרטון שבו נראו כמה גברים מפשיטים ותוקפים אישה במשך כמעט חצי שעה בדרום-מזרח המדינה. חקירה של נציבות זכויות האדם הלאומית, שהיא גוף ממשלתי עצמאי, מצאה כי האישה נאנסה שוב ושוב במשך הקבוצה, שהטילה עליה מורא עם כלי נשק, לאורך יותר משנה.

הפגנה בעד עונש מוות לאנסים בדאקה, בנגלדש, 9 באוקטובר 2020. רויטרס
הפגנה בעד עונש מוות בבירה דאקה, בשבוע שעבר/רויטרס

"בלי רחמים לאנסים", צעקו מפגינים בבירה דאקה ובמקומות אחרים, שכללו מאות נשים וסטודנטים. רבים נשאו שלטים שעליהם נכתב "עצרו את תרבות האונס".

"בכל יום, העיתונים מפרסמים סיפורים חדשים על אלימות מינית נגד נשים", אמרה שהאנה אסלאם, סטודנטית שהצטרפה להפגנות. "אני חוששת להיות הבאה בתור. אני רוצה שאנסים יוצאו להורג כדי שיתר החלאות הלא אנושיות ילמדו מה יקרה להם אם הם יעזו לעשות זאת".

כשקורבנות אונס ותקיפה מינית מגישים תלונה, רק לעתים רחוקות נפתח משפט, וזה נמשך שנים. בנוסף לכך, אחוז ההרשעות נמוך, ומקרים רבים כלל לא מדווחים משום שנשים חוששות מסטיגמות חברתיות.

סקר של האו"ם מ-2013 מצא כי בין אלו בבנגלדש שהודו באונס, 88% מאלו הגרים באזורים הכפריים ו-95% מאלו הגרעים בערים אמרו כי הם לא עמדו לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully