וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב ההוכחות במשפט נתניהו יידחה לחודש פברואר

24.11.2020 / 18:29

בית המשפט החליט לשנות את סדרי הדיונים כך ששלב ההוכחות בתיקי האלפים יידחה בחודש. המהלך בא בעקבות בקשת עורכי דינו של רה"מ ופרקליטיהם של הזוג אלוביץ'. הפרקליטות הודיעה מוקדם יותר כי אינה מתנגדת לבקשת הדחייה

דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בתחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו/עריכה: אביחי ברוך

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט היום (שלישי) לשנות את סדרי הדיונים ולדחות לחודש פברואר את שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדיונים, שהיו צפויים להתחיל חודש לפני כן, נדחו לבקשתם של סנגורי נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ'.

הנאשמים בתיקי האלפים היו אמורים להגיש עד יום ראשון הקרוב הן את טענותיהם המקדמיות - כמו בקשות לביטול כתב האישום בשל "הגנה מן הצדק", והן את תשובתם לכתב האישום. עם זאת, סנגורים של ראש הממשלה נתניהו ושל בני הזוג אלוביץ' טענו כי נפלו פגמים מהותיים בניסוח כתב האישום וביקשו לתקנו. עוד ביקשו לשנות את המועדים הקבועים כך שיוכלו להגיב לכתב האישום רק לאחר שידעו אם בקשתם לתיקון התקבלה.

הפרקליטות הודיעה מוקדם יותר היום לבית המשפט כי היא לא מתנגדת לבקשה. בשל כך, קבע הרכב השופטים את לוח הזמנים הבא: עד יום ראשון הקרוב יגישו הנאשמים את כל טענותיהם המקדמיות בכתב; הפרקליטות תשיב לטענות עד ליום חמישי בשבוע הבא, וביום ראשון שלאחר מכן יתקיים דיון בטענות באולם בית המשפט; עד ה-4 בינואר יגישו הצדדים בכתב תשובה לכתב האישום, וב-13 בינואר ייערך דיון בנושא בבית המשפט - שאליו יחוייבו להגיע גם הנאשמים עצמם. תחילת שלב ההוכחות, שתוכנן למועד לא ידוע בינואר, יידחה לתחילת פברואר.

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו בעת הגעתו לאולם הדיונים 24 במאי 2020. רויטרס
השלב הבא נדחה. נתניהו בפתיחת משפטו, מאי/רויטרס

בנוסף, הפרקליטות הודיעה הערב לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא מתנגדת לטענות שהעלו הנאשמים בנוגע לניסוח כתב האישום. על פי התגובה, כתב האישום מנוסח בהתאם לדרישות החוק והפסיקה, ומאפשר לנאשמים להבין את האישומים נגדם, ולהכין את הגנתם כראוי.

כלומר, בפרקליטות אמנם לא התנגדו להפריד בין הדיון של הטענות המקדמיות (כולל הטענות לגבי כתב האישום), ובין הדיון של המענה לכתב האישום, אולם ברמת התוכן - בפרקליטות סבורים כי אין בעיה או פגם בכתב האישום עצמו, ובית המשפט צריך לדחות את הטענות של הנאשמים.

אחת הטענות העיקריות שהעלו סנגורי ראש הממשלה היא כי כתב האישום מייחס לנתניהו מעשים שנעשו על ידי בני משפחתו. לכך השיבו בפרקליטות כי "הדין קובע במפורש כי גם טובות הנאה שנדרשו או שנלקחו על ידי בני משפחת הנאשם או לטובתם עשויות לבסס את אשמתו של הנאשם בביצוע עבירות שחיתות". עוד נכתב בתגובה כי "תיאור מעורבותם של בני משפחתו באירועים שבכתב האישום הוא חיוני לצורך פריסת התשתית העובדתית הרלוונטית לאישום, ולצורך הבנת האשמה המיוחסת למר נתניהו עצמו".

עוד בוואלה!

סנגורי נתניהו מבקשים חומרים נוספים; השופטים נזפו: "חוזר על דברים שנטענו"

לכתבה המלאה
שאול אלוביץ' בסיום פתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
הצטרפו לבקשת הדחייה. שאול אלוביץ' בסיום פתיחת משפטו, מאי/ראובן קסטרו

בתגובת הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים נכתב בין היתר כי "כתב האישום מנוסח בהתאם לדרישות החוק ובהתאם לשיקול הדעת שהפסיקה מעניקה לתביעה בהקשר זה; כמו כן, הוא מאפשר לנאשמים להבין את האישומים נגדם, ולהכין את הגנתם כדבעי".

"לעניין טענת הנאשם נתניהו, בדבר 'יצירת אישיות משפטית חדשה' או בדבר 'הלחמה' בינו לבין רעייתו נאמר בתגובה כי אכן, כמתואר באישומים הראשון והשלישי, חלק מטובות ההנאה נלקחו על ידי בני משפחתו של מר נתניהו. הדין קובע במפורש כי גם טובות הנאה שנדרשו או שנלקחו על ידי בני משפחת הנאשם או לטובתם עשויות לבסס את אשמתו של הנאשם בביצוע עבירות שחיתות", נכתב בתשובת הפרקליטות.

"מובהר, כי כתב האישום בתיק זה אינו מייחס למר נתניהו מעשים כלשהם שאין לו עצמו אחריות פלילית עליהם. תיאור מעורבותם של בני משפחתו באירועים שבכתב האישום הוא חיוני לצורך פריסת התשתית העובדתית הרלוונטית לאישום, ולצורך הבנת האשמה המיוחסת למר נתניהו עצמו", ציינו. עוד נאמר בתגובה במענה לטענות ההגנה, כי "כתב האישום הוא ברור, נהיר ומפורט, ומבוסס על הראיות שתובאנה במשפט עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully