וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קיבל את עמדת היועמ"ש: אין עילה לפתוח בחקירת ההדלפות בתיק 4000

5.11.2020 / 17:23

השופטים קבעו כי לטענות של בני הזוג אלוביץ' ונתניהו, שדרשו לחקור הדלפות ששודרו בתכנית "המקור", אין בסיס פלילי. "תוכן ההקלטות אינו סודי והן מהוות חלק מחומר הראיות", הבהירו. למרות שההאשמות הופנו תחילה כלפי עובדי ציבור, התברר שהעותרים חושדים דווקא באילן ישועה

בווידאו: דיון בבג"ץ בעתירת בני הזוג אלוביץ' על הדלפת הקלטות מתיק 4000/צילום: רוני כנפו

בג"ץ קיבל היום (חמישי) את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפיה אין הצדקה לחקירה פלילית של הדלפת ההקלטות מתיק 4000 ("תיק בזק-וואלה"). העתירה הוגשה על ידי בעלי בזק לשעבר שאול ואיריס אלוביץ', הנאשמים במסגרת התיק, שביקשו לפתוח בחקירה על הדליפת הקלטותיהם והקלטותיו של אילן ישועה ששודרו בתכנית "המקור".

"לעת הזו אין מקום להתערב בהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה שלא לפתוח בחקירה פלילית בנושא", קבעה השופטת אסתר חיות. "זאת מן הטעמים שפירט חברי בחוות דעתו ובכללם העובדה שתוכן ההקלטות אינו סודי; הן מהוות חלק מחומר הראיות בהליך הפלילי; תמליליהן נמסרו לעותרים, וחלקן אף צוטט בנספח לכתב האישום שניתן לו פומבי".

שאול אלוביץ' בסיום פתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
ביקש לחקור את הדלפת ההקלטות. שאול אלוביץ'/ראובן קסטרו

השופטים ציינו כי למרות שהעתירה ביקשה לבחון טענות להדלפות של עובדי ציבור, במהלך ההליך הסתבר כי הם חושדים דווקא בישועה, שנשמע בהקלטות שהודלפו. עוד קבעו כי המקום לבירור העניין הוא בהליך הפלילי במסגרת התיק עצמו, והעותרים ייאלצו לעמת את ישועה עם הטענות בחקירתו הנגדית.

היועמ"ש דחה את העתירה ביום שני. בתגובתו נאמר כי לאחר בדיקה התברר שיותר מ-250 בני אדם במשטרה, בפרקליטות וברשות לניירות ערך, היו בעלי נגישות להקלטות ו-150 מתוכם אף עסקו בהן באופן ישיר. "לפיכך", השיב היועץ, "מדובר בחקירה נרחבת שסיכוייה להניב תוצאה נמוכים ביותר, והיא תהיה כרוכה בפגיעה ניכרת בפרטיות הנחקרים ובהשלכות משמעותיות נוספות".

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות במהלך דיון בבג"ץ נגד ממשלת החילופים 27 באוקטובר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"אין מקום להתערב בהחלטתו של היועמ"ש". חיות/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

הפרשה המדוברת, תיק 4000, היא החמורה ביותר מבחינת ראש הממשלה. התיק עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully