וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ אישר את תחילת העברת השלטון לביידן; הנשיא: נשתף פעולה

מנהל השירותים הכלליים בישר לנשיא הנבחר כי ניתן להתחיל את המעבר מממשל טראמפ, שצייץ בתגובה כי יפעל לפי הפרוטוקול, אך הבהיר: "נמשיך להילחם". כעת, צוותו של ביידן יכול להשתמש בכספים פדרליים ולהשתתף בתדרוכים ביטחוניים

בווידאו: ביידן הכריז על מינויים - בלינקן יכהן כשר החוץ, קרי יעסוק בענייני אקלים/צילום: רויטרס

מינהל השירותים הכללי של ארצות הברית (GSA) הודיע הלילה (שלישי) לנשיא הנבחר ג'ו ביידן כי הוא יכול להתחיל בהליך המעבר בין ממשלו של הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, לממשל החדש. ביידן זוהה כ"מנצח המסתמן", שעות אחרי שוועדת הבחירות של מישיגן אישרה את ניצחונו ובכך מנעה כמעט סופית כל אפשרות שטראמפ יצליח להפוך את הבחירות.

טראמפ, שאמנם טרם הכיר בניצחונו של יריבו הדמוקרטי, הורה הלילה לצוותו לשתף פעולה עם זה של ביידן. עם זאת, הוא הבהיר כי המאבק המשפטי שהוא מנהל נגד התוצאות יימשך. ביידן קיבל כשישה מיליון קולות יותר מטראמפ, וחשוב מכך - הוא זכה ב-306 אלקטורים, מעבר לרף 270 האלקטורים הדרושים לניצחון. האלקטורים אמורים להיפגש ולאשר את התוצאות באופן רשמי ב-14 בדצמבר.

הודעת הסוכנות הפדרלית מהווה אישור רשמי לצוותו להשתמש בכספים מתקציב המדינה לצורך התהליך, וכן לקבל תדרוכים מבעלי תפקידים רשמיים. זמן קצר לאחר ההכרזה הנשיא הנבחר הודיע כי פגישתו הראשונה עם בכירי הממשל תעסוק בהתמודדות עם מגיפת הקורונה ובנושאי ביטחון הלאומי. צוותו של הנשיא הנבחר יקבל 6.3 מיליון דולר לצורך הליך העברת השלטון.

"בימים הקרובים יתחיל צוות המעבר להיפגש עם גורמים פדרליים כדי לדון בתגובות למגיפה, לקבל מושג מלא על האינטרסים של הביטחון לאומי שלנו ולהבין במלואם את הניסיונות של ממשל טראמפ לרוקן מתוכן סוכנויות ממשלתיות", מסר ראש צוות המעבר של ביידן, יוהנס אברהם.

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן במפגש עם ראשי ערים בדלאוור, 23 בנובמבר 2020. רויטרס
הוכרז רשמית כמנצח בבחירות. ביידן, הלילה/רויטרס

בתגובה להכרזה, הודיע הנשיא טראמפ כי הוא הורה לצוותו לשתף פעולה עם ההליך וכי הוא מודה לראש ה-GSA, אמילי מרפי על עבודתה המסורה. עם זאת, הבהיר כי בכך לא הסתיים מאבקו המשפטי נגד תוצאות הבחירות. טראמפ לא חייב להכיר בהפסדו לביידן כדי שהוא יושבע לנשיא ה-46 ב-20 בינואר.

"אני רוצה להודות לאמילי מרפי על מסירותה הנאמנה ונאמנותה למדינתנו. היא הוטרדה, איימו ופגעו בה - ואני לא רוצה לראות את זה קורה לה, למשפחתה או לעובדי ה-GSA", צייץ דקות ספורות לאחר ההכרזה. "המאבק המשפטי שלנו ממשיך במרץ. נמשיך לתת קרב טוב, ואני מאמין שננצח".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בדרך למשחק גולף בווירג'יניה, 22 בנובמבר 2020. רויטרס
ממשיך במאבק המשפטי נגד תוצאות הבחירות. טראמפ/רויטרס

אולם, טראמפ, במה שעשוי להתפרש כצעד ראשון לקראת הודאה בהפסד, הבהיר כי "למרות זאת, לטובת המדינה, אני ממליץ לאמילי ולצוותה לעשות את מה שצריך לעשות בכל מה שקשור לפרוטוקולים, והוריתי גם לצוותי לנהוג כך".

ראש ה-GSA מרפי הבהירה בתגובה כי לא הופעל עליה כל לחץ לקבל את ההחלטה. "אני רוצה שתשמעו את זה ממני ישירות, מעולם לא הייתי נתונה תחת לחץ בנושא המהות או התזמון של ההחלטה שלי", מסרה במכתב. "ההחלטה הייתה שלי בלבד".

מרפי ספגה ביקורת משני צדי הקשת הפוליטית על עיכוב תחילת העברת השלטון, ובימים האחרונים התגברו הקולות הרפובליקניים שקראו לפתוח בהליך, אף שהם תמכו במיצוי התהליכים המשפטיים על ידי טראמפ.

הכוורת של ביידן

שעות ספורות לפני הודעת מנהל השירותים הכללי, הכריז ביידן על שורת מינויים בממשלו המתגבש. אנתוני בלינקן, שהיה תת-שר החוץ בממשל הקודם, יכהן כשר החוץ של המדינה, בעוד ג'ון קרי, שמילא בעבר את תפקיד השר באותו משרד, יהפוך לשליח מיוחד לענייני אקלים.

כמו כן, הודיע כי ג'ייק סאליבן, בעבר יועצה המדיני הבכיר של הילרי קלינטון, יהיה יועץ לביטחון לאומי. אבריל היינס, סגנית היועץ לביטחון לאומי בממשל אובמה, תהיה ראש המודיעין הלאומי בארצות הברית, וסגן השר לביטחון הפנים לשעבר אלחנדרו מיורקס יקודם לתפקיד השר העוסק בנושא. עוד נודע כי לינדה תומאס-גרינפלד, תת-שר החוץ לענייני אפריקה לשעבר, תהיה שגרירת המדינה באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully