וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיערו של ג'וליאני נמס אחרי עוד שקר. זה היה סופו של ראש העיר של אמריקה

מסיבת העיתונאים הביזארית של פרקליטו של טראמפ בישרה סופית כי הדמות שנאבקה במאפיה בניו יורק והנהיגה את העיר אחרי 11 בספטמבר איננה. היא הוחלפה על ידי שופר נאמן, שמוכן להגיד הכול למען הנשיא ונגד הדמוקרטיה האמריקנית

בווידאו: ג'וליאני מאשים את החברה שסופרת את הקולות בקשרים לסורוס/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

זה היה באוויר תקופה ארוכה, וההופעה שלו בסרט "בוראט 2" רק קירבה את הקץ, אך מסיבת העיתונאים הביזארית של רודי ג'וליאני בשבוע שעבר בישרה סופית - הוא כבר לא "ראש העיר של אמריקה".

צבע השיער נזל על פניו המיוזעות, בזמן שתיאר את תיאוריית הקונספירציה שלפיה הוגו צ'אבז, המנהיג הסוציאליסטי של ונצואלה לשעבר שמת לפני שבע שנים, אחראי להפסד של דונלד טראמפ בבחירות.

ג'וליאני, שעלה לגדולה בזכות חיסול ארגוני הפשע של ניו יורק ומנהיגותו בימים שלאחר פיגועי 11 בספטמבר, לא הציג ולו בדל של ראיה לביסוס בליל הטענות שהשמיע ביום חמישי האחרון. הדמוקרטים, התקשורת והרודן הקודם של ונצואלה - כולם קשרו קשר נגד טראמפ.

"אסור לנו לאפשר לנוכלים האלו לגנוב את הבחירות מהעם האמריקני. הם בחרו בדונלד טראמפ. הם לא בחרו בג'ו ביידן", טען ג'וליאני, חרף העובדה שהנשיא הנבחר קיבל כשישה מיליון קולות יותר מטראמפ, בנוסף לגריפת 306 אלקטורים, שבשיטת הבחירות האמריקנית הם אלו הקובעים.

רודי ג'וליאני במסיבת עיתונאים על הבחירות במטה המפלגה הרפובליקנית בוושינגטון, 19 בנובמבר 2020. רויטרס
הוגו צ'אבז, מהקבר, והדמוקרטים גם יחד. ג'וליאני במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר/רויטרס

בימים שקדמו לבחירות ואחרי שנחשף כי הוא הולך שולל בסרטו של סשה בארון כהן, עד כדי מפגש אינטימי עם מי שגילמה את דמותה של בתו, ניסה ג'וליאני לפמפם בתקשורת את קנוניית המחשב הנייד של האנטר ביידן. הסיפור הלא מבוסס בעליל לא הצליח להטות את דעת הקהל, ואחרי 3 בנובמבר פנה ג'וליאני להפצת דיסאינפורמציה בקנה מידה נרחב, כזה שלא היה מבייש את אויבותיה של ארצות הברית.

מי שהיה אימת המאפיה בתור תובע פדרלי, הפך לשופר של טענות הזויות ואפלות. כריס קרבס, שהיה ראש מערך הסייבר עד שהודח לאחרונה על ידי טראמפ משום שאמר כי הבחירות היו בטוחות, אמר כי מסיבת העיתונאים הייתה "השעה ו-45 דקות המסוכנות ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקנית. וככל הנראה גם המשוגעת ביותר".

בעוד שג'וליאני מכריז קבל עם ועדה על "הונאה ארצית" נגד טראמפ, בבואו לבתי המשפט הוא לא מזכיר את טענותיו חסרות הביסוס. כשרשיון עריכת הדין שלו על הפרק, יש הבדל בין מה שראש עיריית ניו יורק לשעבר מוכן להגיד למצלמות לבין מה שהוא אומר בבית המשפט. לפי ניו יורק טיימס, הוא ביקש 20 אלף דולר ליום עבור יצוג טראמפ, על אף שלא ברור אם אכן הוא קיבל את סכום העתק הזה.

עוד בוואלה!

עם יד במכנסיים: ג'וליאני תועד במצב אינטימי עם "הבת של בוראט"

לכתבה המלאה

רוברט פולמר, שערך ספר על ג'וליאני, אמר כי הוא תמיד היה "אופורטוניסט פוליטי חסר תקנה", שאמינותו לא הייתה בראש סדר העדיפויות שלו.

אחרי שהשווה את תגובתו לפיגועי 11 בספטמבר לזו של ראש ממשלת בריטניה ווינסטון צ'רצ'יל במלחמת העולם השנייה, ג'וליאני חלם על הבית הלבן. עם זאת, הקמפיין שלו ב-2008 על ייצוג המפלגה הרפובליקנית נחל כישלון, אחרי שלא הצליח לגבש מצע נרחב יותר מאשר הנהגת ניו יורק שלאחר מתקפת הטרור של אל-קאעדה.

רודי ג'וליאני ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ במועדון הגולף של טראמפ בניו ג'רזי, 14 באוגוסט 2020. AP
רצה להיות שר החוץ, אבל לא התייאש. ג'וליאני עם טראמפ במועדון הגולף שלו/AP

ביידן, שבעצמו התמודד בפריימריז הדמוקרטיים באותה השנה עד שפרש והיה לסגנו של ברק אובמה, תיאר את ג'וליאני כך: "יש רק שלושה דברים שהוא מזכיר במשפט: שם עצם, פועל ו-11 בספטמבר".

למרות ההפסד, חברותו עם טראמפ ידידו הוותיק מניו יורק, הותירה לו קרש קפיצה פוליטי. הוא היה מוכן להגן נמרצות על טראמפ בכל נושא, בריאינות טלוויזיה בלתי-פוסקים, ונהנה כלכלית כשמדינות וחברות שונות פנו אליו כדי לקבל קו ישיר לבית הלבן.

ג'וליאני חלם על תפקיד שר החוץ בממשל טראמפ, אך הסתפק במינויו לפרקליט של הנשיא לטובת המאבק בחקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר. הוא הרבה לתקוף את התקשורת, תוך שהוא סותר את עצמו מעת לעת. אחת מאמרותיו הזכורות ביותר הייתה באוגוסט 2018, כשאמר ש"האמת איננה האמת".

סיבך את טראמפ במשפט ההדחה

עם זאת, הנחישות של עורך הדין סיבכה את מרשו. כבר בסוף 2018 הניח ג'וליאני שביידן יתמודד מול טראמפ ויהיה יריבו העיקש ביותר, אז הוא התחיל לחפש חומרים מכפישים על סגן הנשיא לשעבר ועל בנו האנטר, שעשה עסקים באוקראינה.

על בסיס המידע הלא מבוסס שהשיג ג'וליאני, טראמפ הקפיא את הסיוע הצבאי לאוקראינה ואמר לנשיאה שהוא דורש בתמורה מידע על ביידן. המהלך הזה הוביל למשפט ההדחה של טראמפ בקונגרס, השלישי בלבד בהיסטוריה. הוא ניצל על ידי הסנאט בסופו של דבר.

רודי ג'וליאני בעת שהיה ראש עיריית ניו יורק, במהלך מסיבת עיתונאים על התכנית למלחמה בפשיעה. 1997.. אי-פי, AP
"אופורטוניסט פוליטי חסר תקנה". ג'וליאני בעת שהיה ראש עיריית ניו יורק/AP, אי-פי

עוד לפני מסיבת העיתונאים הביזארית האחרונה, ג'וליאני גרם מבוכה לקמפיין טראמפ במסיבת עיתונאים דרמטית לכאורה שכינס ימים אחרי הבחירות. טראמפ הכריז לפני כן כי היא תיערך במלון "ארבע העונות" המפואר בפילדלפיה, אולם במקום זאת היה זה במרכז של חברת גינון, עם שם דומה, בין משריפה לבין חנות למכירת ספרים למבוגרים. באותם רגעים ממש, הכריזו הרשתות הגדולות בארצות הברית כי ביידן הוא המנצח בבחירות.

בעבר, ג'וליאני דווקא ידע כיצד להפסיד בכבוד. במהלך המרוץ לראשות עיריית ניו יורק ב-1989, אחרי שהפסיד בפחות מ-50 אלף קולות ליריבו, הוא השתיק את תומכיו שדרשו ספירה חוזרת וקרא לאחדות סביב ראש העיר החדש למען הדמוקרטיה.

שלושה עשורים אחרי, הוא מוכן לעשות הכול כדי להפוך את רצון הבוחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully