וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיוף מסמכים והצהרה שקרית: שני מקורבי ג'וליאני נעצרו בחשד להפרת מימון

10.10.2019 / 19:17

לב פרנס ואיגור פרומן נעצרו בשדה התעופה בעקבות תרומה של 325 אלף דולר לקמפיין הנשיאות של טראמפ. השניים המקושרים לעורך דינו של הנשיא חשודים כי לקחו חלק במאמצים לגרום לבכירים בקייב לחקור את ביידן ובנו

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שני אנשי עסקים מפלורידה המקושרים לרודי ג'וליאני, עורך דינו הפרטי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נעצרו בחשד להפרת מימון קמפיין. זאת כתוצאה מתרומה בסך 325 אלף דולר לוועידה הפועלת לבחירתו הנוספת של טראמפ. לב פרנס ואיגור פרומן נעצרו בחשד לארבע עבירות, בהן קשירת קשר, מתן הצהרה שקרית לוועדת הבחירות הפדרלית וזיוף מסמכים.

פרנס ופרומן היו חלק ממאמציו של ג'וליאני לגרום לבכירים באוקראינה לחקור את סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן ובנו האנטר. על פי העדויות, השניים ביצעו העברות בנקאיות מתאגיד בשליטתם כדי לתרום 325 אלף דולרים לוועידת "אמריקה תחילה" ב-2018. עם זאת, מסמכי ההעברה הבנקאית, שנחשפו לציבור בעקבות תביעה, מציגים כי התאגיד שדיווח על ההעברה אינו המקור האמיתי של הכסף.

עורך דינם של שני אנשי העסקים, ג'ון דואד, ניתק את השיחה עם כתב סוכנות הידיעות אי-פי בנושא. השניים, שנעצרו בנמל התעופה "דולס" בוושינגטון, צפויים להתייצב בהמשך היום בבית משפט בווירג'יניה. שני גברים נוספים נאשמו בחשד דומה.

אנשי העסקים לב פרנס ואיגור פרומן החשודים במעורבות בפרשת אוקראינה-גייט, 21 במאי 2019. AP
התאגיד שדיווח על ההעברה אינו המקור האמיתי של הכסף. פרומן ופרנס/AP

לפי כתב האישום, פרנס ופרומן "ביקשו לקדם את האינטרסים הפיננסיים האישיים שלהם ואת האינטרסים הפוליטיים של לפחות בכיר אחד בממשל האוקראיני עמו הם עובדים". עוד עולה כי הם נקטו בצעדים כדי להסתיר את המהלך מגורמים שלישיים, כולל מלווי הכספים. הם יצרו תאגיד באחריות מוגבלת בשם "Global Energy Producers", ו"גרמו במכוון לדיווח של תרומות גדולות בשם החברה במקום בשמותיהם שלהם".

לפי התובעים, השניים טענו במרמה כי התרומות התקבלה מעסק לגז טבעי. בשלב זה, ברשות החברה אין הכנסות או נכסים משמעותיים.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
רודולף ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר מציג  את מועמדתו לבית המשפט העליון בפני טראמפ, בבית הלבן 9 ביולי 2018. רויטרס
ג'וליאני/רויטרס

בשבוע שעבר דווח כי שני אנשי העסקים סייעו לארגן פגישה, שהתקיימה בניו יורק בחודש ינואר האחרון, בין התובע הכללי לשעבר של אוקראינה, יורי לוטנסקו, לבין ג'וליאני. כמו כן, ארגנו פגישות נוספות עם בכירים בממשל בקייב.

ניסיונותיו של ג'וליאני לפתוח בחקירה בגין שחיתות הדהדו בשיחה של טראמפ עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ב-25 ביולי. השיחה הטלפונית עומדת כעת בלב חקירת הליך ההדחה נגד הנשיא האמריקני בבית הנבחרים. תלונתו של איש מודיעין מתייחסת ל"עמיתים" של ג'וליאני באוקראינה שניסו לייצר קשר עם אנשיו של זלנסקי. עם זאת, טרם ידוע אם הכוונה הייתה לפרנס ופרומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully