וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר ניו יורק לשעבר ג'וליאני מצטרף לצוות המשפטי של טראמפ

20.4.2018 / 2:45

נשיא ארצות הברית הודיע על צירופו של רודי ג'וליאני לצוות היועצים המשפטיים שלו, לאחר שחבר אחר בצוות פרש. הוא מסר כי ג'וליאני "נהדר" והביע תקווה לסיום חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות, "לטובת ארצנו"

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צירף לצוות היועצים המשפטיים שלו את מקורבו, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני. האחרון ייקח חלק בצוות המלווה את טראמפ מול חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות שאותה מנהל החוקר המיוחד, רוברט מולר. צירופו של ג'וליאני מגיע אחרי עזיבתו של יועץ משפטי אחר בצוות, ג'ון דווד, שפרש לאור חילוקי דעות עם הנשיא.

ג'וליאני ליווה את טראמפ לאורך כל קמפיין הבחירות כחבר וכמקורב, ולאחר הבחירות הוזכר שמו בהקשר למספר מינויים אפשריים בקבינט ובהם מזכיר המדינה או התובע הכללי, אולם בסופו של דבר הוא נותר מחץ לממשל. בראיון לוושינגטון פוסט אמר הלילה ג'וליאני: "אני עושה זאת כי אני מקווה שאני אוכל לנהל משא ומתן על סיום (החקירה, ע"נ) לטובת ארצנו, ובגלל שיש לי כבוד רב לחוקר המיוחד רוברט מולר".

טראמפ הגיב בסיפוק לצירופו של ג'וליאני. "רודי הוא נהדר", הוא מסר בהצהרה. "הוא חבר שלי מזה זמן רב, ורוצה לפתור את העניין הזה במהרה לטובת ארצנו".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ ייפגש עם קים בשבועות הקרובים: "יש לשים סוף לנשק הגרעיני בעולם"
טראמפ: שר החוץ המיועד של ארה"ב נפגש עם קים בצפון קוריאה
הלקוח המסתורי של פרקליט טראמפ - "פרשן הבית" של הנשיא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורודי ג'וליאני, נובמבר 2016. AP
טראמפ עם ג'וליאני, נובמבר 2016/AP

במקביל, הלילה דווח בסוכנות הידיעות "בלומברג" כי סגן שר המשפטים, רוד רוזנשטיין, נפגש עם הנשיא טראמפ בשבוע שעבר ועדכן אותו כי הוא אינו מהווה מטרה לחקירה. זאת, לאור הפשיטה של צוותי הבולשת הפדרלית (FBI) על משרדי עורך דינו, מייקל כהן.

לפי ההגדרה האמריקנית, אדם שהוא "נושא לחקירה" הוא אדם שמעשיו נבדקים על ידי חבר מושבעים, בעוד ש"מטרה לחקירה" הוא אדם שישנן עדויות משמעותיות הקושרות אותו לביצוע פשע. כרגע מוגדר טראמפ כ"נושא לחקירה". ואולם, אדם שהוא נושא לחקירה יכול להפוך למטרה לחקירה בעקבות התשובות שהוא מסר בעדות. בשל כך דווח כי היועץ המשפטי ג'ון דווד פרש מצוותו של הנשיא, לאור המחלוקות ביניהם. דווד סבר כי טראמפ צריך לסרב להעיד בפני מולר, בעוד שבחודש שעבר נטה טראמפ לעשות כן.

אתמול נשאל טראמפ במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, האם הגיע למסקנה כי מבחינה פוליטית עדיף לו שלא לפטר את רוזנשטיין ומולר, והשיב: "אמרו שאפטר משני האדונים שהזכרת כבר לפני חמישה חודשים, והם עדיין כאן. אנחנו רוצים לסיים את החקירה הזו ולשים אותה מאחורינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully