וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: שר החוץ המיועד של ארה"ב נפגש עם קים בצפון קוריאה

18.4.2018 / 15:15

ראש ה-CIA לשעבר מייק פומפיאו נפגש באופן אישי עם קים ג'ונג און בתחילת החודש. הנשיא אמריקני אישר כי פגישה חשאית בין השניים התקיימה והייתה מוצלחת. במקביל, הצהיר טראמפ בפגישתו עם ראש ממשלת יפן כי קוימו שיחות עם צפון קוריאה "בדרגים גבוהים מאוד"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר היום (רביעי) כי שר החוץ המיועד, מייק פומפאו, נפגש בפיונגיאנג עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. אחרי דיווחים בכלי התקשורת בארצות הברית במהלך הלילה, סיפר טראמפ כי השניים יצרו קשר טוב בפגישתם החשאית, שאירעה בתחילת החודש, בסוף השבוע של חג הפסחא.

"פומפאו נפגש עם קים בקוריאה הצפונית בשבוע שעבר. הפגישה הייתה טובה מאוד ונוצר קשר טוב. פרטים על הפסגה המשותפת מתבררים כעת. פירוק מנשק כימי יהיה דבר נהדר עבור העולם, אבל גם עבור קוריאה הצפונית", צייץ טראמפ בטוויטר.

פומפאו, ראש ה-CIA לשעבר זקוק עוד לאישור הסנאט, וההצבעה על מינויו צפויה להתקיים בשבועות הקרובים. עם זאת, הוא הפך בפגישתו לאמריקני בדרגה הבכירה ביותר שנפגש עם קים.

הוא היה הגורם האמריקני הבכיר ביותר שנפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית מאז שנת 2000, אז נועדה שרת החוץ מדלן אולברייט עם קים ג'ונג איל, אביו של קים ג'ונג און, בפיונגיאנג.

עוד בוואלה! NEWS:
התפארות ודריכות: המאבק הישראלי באיראן לא מסתכם בטילים ומל"טים
דיווח: היעד שהופצץ בבסיס האיראני בסוריה - מערכות נ"מ מתקדמות
חשד לרצח כפול: קרובי משפחה בני 49 ו-13 נורו למוות באום אל-פחם

ראש ה-CIA מייק פומפאו בשימוע בקונגרס, פברואר 2018. רויטרס
מייק פומפאו בשימוע בקונגרס, פברואר/רויטרס

טראמפ, שמארח באחוזתו בפלורידה את ראש ממשלת יפן שינזו אבה, אמר אמש כי מתנהלות שיחות ישירות עם קוריאה הצפונית "בדרג גבוה ביותר". לדבריו, "אני מאמין שיש רצון טוב. הרבה דברים טובים קורים. נמתין ונראה מה יקרה, כמו שאני תמיד אומר, מאחר שבסופו של דבר מה שקובע זה התוצאה, ולא אם תהיה או לא תהיה פגישה".

הוא הוסיף כי הוא מעריך שפגישה כזו תיתכן בתחילת חודש יוני. שתי המדינות לא מקיימות יחסים דיפלומטיים, ואם והפגישה תתקיים, טראמפ יהיה הנשיא האמריקני המכהן הראשון שנפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית.

עם זאת, הוא הבהיר כי "נמשיך לפעול באותה הדרך שבה פעלנו עד כה, וייתכן כי בסופו של דבר הפגישה לא תצא לפועל". הנשיא הוסיף כי ארצות הברית ויפן מאוחדות בגישתן כלפי קוריאה הצפונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג אוון, מברך את סאו טאו, ראש מחלקת הקשר הבינלאומית של המפלגה הקומוניסטית הסינית, פיונגיאנג, צפון קוריאה 18 באפריל 2018. רויטרס
מתכונן לפסגה עם טראמפ. קים ג'ונג און/רויטרס

ראש ממשלת יפן, מצדו, אמר כי הנחישות של טראמפ הביאה ל"שינוי משמעותי בהתנהגות של קוריאה הצפונית" מאז אולימפיאדת החורף בקוריאה הדרומית בחודש פברואר. בסוף החודש ייפגש קים עם נשיא קוריאה הדרומית מון-ג'ה אין, עם התחממות היחסים בין השכנות.

טראמפ אמר כי הוא מברך על קיום הפסגה בין הצפון לדרום: "יש להם את ברכתי לדון בסיום המלחמה. אנשים לא מודעים לכך, אבל המלחמה שם לא הסתיימה. הדיונים מתקיימים כעת, ויש להם את ברכתי לדון בכך".

בשבועות האחרונים שלח המשטר בפיונגיאנג איתותים לארצות הברית שלפיהם הוא יסכים להתפרק מן הנשק הגרעיני, מה שהאיץ את המגעים לפגישות בין שני הצדדים, המתקיימים מזה כחודש וחצי, אז הודיע טראמפ שהוא נענה להזמנתו של קים לפגישה ישירה בה ידונו הצדדים בנושא.

(עדכון ראשון: -04:10)

נשיא ארה"ב טראמפ עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה במאר א-לאגו, 17 באפריל 2018. רויטרס
טראמפ ואבה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully