וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: היעד שהופצץ בבסיס האיראני בסוריה - מערכות נ"מ מתקדמות

18.4.2018 / 2:20

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי התקיפה, שמיוחסת לישראל, יצאה לדרך בידיעת טראמפ ופגעה במשלוח טילי טור שהעבירה טהראן ל-T4 בעקבות ההפצצה בפברואר. בתקיפה נהרגו שבעה אנשי משמרות המהפכה, ובישראל נערכים לקראת תגובה אפשרית

עריכה: שניר דבוש
תמונות שפרסמו האיראנים מהבסיס המותקף בסוריה, 11 באפריל 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
בסיס T4 לאחר התקיפה/מערכת וואלה! NEWS, --

ישראל תקפה בשבוע שעבר מערכת נ"מ איראנית מתקדמת בבסיס צבאי בסוריה. כך דווח הלילה העיתון "וול סטריט ג'ורנל", זה על פי גורמי מודיעין. לפי הדיווח, התקיפה בוצעה תוך הסכמה שבשתיקה מצד ארצות הברית, דבר המלמד כי שתי המדינות משתפות פעולה בניסיון לבלום את ההתבססות האיראנית בסוריה.


בעיתון נכתב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לתקוף סוללת נ"מ איראנית שהגיעה לסוריה לאחרונה, מחשש שהיא תשמש כנגד מטוסי חיל האוויר הפועלים בסוריה מעת לעת. טרם התקיפה התייעץ על כך נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.


עוד דווח כי בכירים ישראלים העבירו מסרים לבכירי ממשל טראמפ על כוונתה של ישראל לבצע את תקיפה כנגד מטרה איראנית. האיראנים החליטו להעביר את המערכת החדישה לסוריה אחרי התקיפה הישראלית בחודש פברואר.

עוד בוואלה!NEWS:
התפארות ודריכות: המאבק הישראלי באיראן לא מסתכם בטילים ומל"טים
חשד לרצח כפול: קרובי משפחה בני 49 ו-13 נורו למוות באום אל-פחם
מקרון מזהיר: המחלוקות הפוליטיות באירופה - כמו מלחמת אזרחים

רחבת חה"א של משה"מ בש"ת מהראבאד, איראן. דובר צה"ל
רחבת חיל האוויר של משמרות המהפכה בשדה התעופה מהראבאד שבאיראן/דובר צה"ל

ב-10 בפברואר הצליח כלי טייס איראני לחדור לשטח האווירי של ישראל והופל בידי חיל האוויר. בתגובה הפציץ חיל האוויר את קרון ההפעלה של כלי הטיס בשדה התעופה הסורי T-4 השוכן במחוז חומס. הסורים הגיבו בירי נ"מ והפלת מטוס F16 של חיל האוויר סמוך לקיבוץ הרדוף. בתגובה לכך צה"ל תקף 12 מטרות איראניות וסוריות.


כעת מדווח הוול סטריט ג'ורנל כי בעקבות הקרבות של אותו הבוקר החליטו האיראנים להעביר מערכת נ"מ מתקדמת, ואילו ישראל החליטה לסכל את הפעלת סוללת הנ"מ הזו עוד טרם נכנסה לשימוש. השיחה בין נתניהו וטראמפ התקיימה לפני שבועיים, ובסיומה נמסר מהבית הלבן כי השניים "ממשיכים את התיאום הקרוב שלהם בניסיון לבלום את ההתבססות האיראנית באזור". באותה השיחה, אמר נתניהו לטראמפ על המתקפה המתוכננת. גורמים רשמיים בישראל וארצות הברית נמנעו מלהגיב לעיתון על הדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully