וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון מזהיר: המחלוקות הפוליטיות באירופה - כמו מלחמת אזרחים

בנאום בפני הפרלמנט האירופי, קרא נשיא צרפת להגן על הדמוקרטיה הליברלית לנוכח התחזקות הכוחות הלאומניים ביבשת. "עלינו להיאבק במגמה שעולה להוביל את היבשת לכאוס"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא צרפת עמנואל מקרון הזהיר היום (שלישי) כי המחלוקות הפוליטיות באירופה הן כמו "מלחמת אזרחים" והתריע מפני התחזקות הכוחות האנטי-ליברליים ביבשת. בנאומו הראשון בפני הפרלמנט האירופי, קרא הנשיא להגן על הדמוקרטיה הליברלית באירופה, שמגנה על זכויותיהם של מיעוטים ותקף במרומז את פרישתה של בריטניה.

מבלי להזכיר את שמו של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, שניצח החודש בפער עצום בבחירות אחרי קמפיין נגד מהגרים, השתלח מקרון במנהיגים הפועלים נגד החלשים. "נראה שיש סוג של מלחמת אזרחים באירופה - אנוכיות לאומיות ושלילית קודמת למה שמאחד בינינו", אמר. "יש התלהבות גוברת מאוטוריטריות והיא גוברת כל הזמן".

לדבריו, "נצטרך להיאבק בעתיד על ערכינו, נגד המגמה הקטלנית שעלולה להוביל את היבשת לכאוס, ללאומנות ולנטישת החירות. אני דוחה את הרעיון שהדמוקרטיה האירופית נידונה לאימפוטנציה". הוא הוסיף כי יש להימנע מחזרה ללאומנות "שקרעה אותנו בעבר".

נשיא צרפת מקרון בנאום בפני הפרלמנט האירופי, 17 באפריל 2018. רויטרס
תוקף את רוסיה וארה"ב. מקרון בנאום בפרלמנט האירופי/רויטרס

נאומו בן 40 הדקות התקבל בברכה על ידי ז'אן-קלוד יונקר, נשיא הנציבות האירופית, ומצד מרבית חברי הפרלמנט האירופי. עם זאת, מנפרד וובר הגרמני, שמוביל את הגוש השמרני בפרלמנט, דחה את דבריו. הוא אמר למקרון כי אסור לחלק אנשים לאירופים טובים או רעים על בסיס עמדותיהם הפוליטיות.

"יש לכבד את המצביעים ברחבי היבשת", אמר. "יש מי שקורא לזה אירופה הישנה. אני קורא לכך אירופה הדמוקרטית". הוא ציין כי בגוש שבהובלתו חברים מחוקקים ממפלגות קומוניסטיות ועד מפלגות ימין קיצוני.

במהלך דבריו, מקרון תקף במרומז גם את רוסיה - "האיחוד נאבק נגד כוחות אוטוריטריים, עם אסטרטגיה ברורה נגד המערכת הרב-לאומית" - וביקר את ממשלו של דונלד טראמפ. "אנחנו חולקים הרבה עם המדינה הזאת, אבל היא דוחה את רעיון הרב-לאומיות, הסחר החופשי ושינויי האקלים", אמר על ארצות הברית.

הוא שב על קריאתו לערוך רפורמה בגוש האירו, להיות קשובים יותר לבוחרים לפני הבחירות לפרלמנט האירופי בשנה הבאה ולנקוט צעדים להגנה על ריבונות היבשת, כמו הגנה על מידע פרטי, בעקבות פרשת ההדלפות מפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully