וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ייפגש עם קים בשבועות הקרובים: "יש לשים סוף לנשק הגרעיני בעולם"

19.4.2018 / 3:15

במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, התייחס טראמפ להתקדמות ביחסים בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית ואמר כי "הלחץ המקסימלי עליה יימשך עד לפירוקה מנשק הגרעיני". על יחסו לרוסיה הצהיר: "אף אחד לא היה יותר קשוח ממני כלפיה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אירח הלילה (חמישי) באחוזתו במאר א-לאגו בפלורידה את ראש ממשלת יפן, שינזו אבה. במסיבת עיתונאים שקיימו השניים, הצהיר הנשיא טראמפ כי ייפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בשבועות הקרובים לדון בפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני.

לדברי טראמפ, "זה יהיה דבר נהדר לקוריאה הצפונית ולעולם. נעשה ככל שביכולתנו לעשות זאת לטובת והצלחת העולם כולו. אנו מקווים לראות יום שבו כל חצי האי הקוריאני יכול לחיות בשגשוג ושלום". הוא הוסיף כי "אנחנו מקווים שזה יסתדר, נשתדל מאוד. לא נחזור על טעויות העבר. הלחץ המקסימלי על קוריאה הצפונית יימשך עד לפירוק הנשק הגרעיני. ועלינו לשים סוף, בתקווה, לנשק הגרעיני בכל העולם. זה יהיה נהדר להם וזה יהיה נהדר לעולם".

טראמפ נשאל לגבי שלושת השבויים האמריקנים בקוריאה הצפונית ואמר כי "העובדה היא שהם מחזיקים שלושה אסירים. דיברנו על זה, אנחנו מנהלים מו"מ ועושים כמיטב יכולתנו. הם שם מזה זמן רב". לדבריו, "נאבקנו רבות להשיב את אוטו וורמבייר לכאן. אנחנו פועלים להחזיר את שלושת האזרחים האמריקנים לכאן, לדעתי יש לזה סיכוי, ואנחנו עובדים על זה. עברנו דרך ארוכה עם קוריאה הצפונית".

עוד בוואלה! NEWS:
הדגלנים, הזיקוקים ומופע הרחפנים: הרגעים הגדולים מטקס המשואות
70 שאלות - זוזו! בואו לגלות כמה באמת אתם מכירים את צה"ל
צו מניעה לתשדירי חגיגות ה-70 של רגב: "תעמולת בחירות אסורה"

ראש ממשלת יפן שינזו אבה ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפגישה היום. רויטרס, רויטרס
טראמפ ושינזו אבה, היום/רויטרס, רויטרס

הנשיא האמריקני התייחס למצב היחסים עם קוריאה הצפונית ואמר כי "מעולם לא היינו בעמדה כזו עם המשטר הזה. אני מקווה שתהיה לנו פגישה מוצלחת. אם לא נחשוב שזו תהיה פגישה מוצלחת, לא נקיים אותה. אם נחשוב שהפגישה לא תהיה מועילה, לא נקיים אותה. אם במהלך הפגישה ארגיש שהפגישה לא מועילה, אעזוב אותה". לדברי טראמפ, "אני תמיד אוהב לשמור על גמישות, נישאר גמישים גם כאן. הגענו לנקודה הזו. המעורבות שלי ושל ארצנו גרמה למשחקי החורף בקוריאה הדרומית להיות מוצלחים כל כך. אני מקווה שזו תהיה הצלחה ואם נרגיש שזו לא הצלחה, נסיים זאת".

טראמפ התייחס לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016 והסביר כי לא הייתה שום קנוניה עם רוסיה. "אנחנו מוסרים המון מסמכים. זאת המצאה של הדמוקרטים כדי להתמודד עם ההפסד שלהם בבחירות. אף אחד מעולם לא התנהל בשקיפות יותר ממני ומאנשיי. מסרנו להם לדעתי כ-1.4 מיליון מסמכים", אמר. "אנחנו, אני מקווה, מתקרבים לסוף החקירה. זה רע לארצנו אבל לא היתה קנוניה והם לא ימצאו קנוניה. אמרו שאפטר את התובע המיוחד של החקירה רוברט מולר ואת סגן שר המשפטים רוד רוזנשטיין כבר לפני חמישה חודשים, והם עדיין כאן. אנחנו רוצים לסיים את החקירה הזו ולשים אותה מאחורינו".

עוד באותו נושא

טראמפ: שר החוץ המיועד של ארה"ב נפגש עם קים בצפון קוריאה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יפו שינזו אבה. רויטרס, רויטרס
טראמפ, היום/רויטרס, רויטרס

בסיום דבריו, התייחס טראמפ ליחסי ארצות הברית ורוסיה ואמר כי אף אחד לא היה יותר קשוח ממנו כלפי רוסיה. "גייסנו מיליארדי דולרים לנאט"ו. היה לנו מאבק קשוח בסוריה עם כוחות רוסים, ורבים נהרגו בקרב זה. אף אחד לא היה קשוח יותר ממני. בתקשורת, לא משנה מה עשיתי, יגידו שאני לא קשוח כי זה הנרטיב", אמר טראמפ. לדבריו, "אבל תשאלו את הרוסים ויגידו לכם שאף אחד לא היה קשוח יותר מטראמפ. אם נוכל להסתדר עם רוסיה, סין ויפן זה דבר טוב, לא דבר רע. תזכרו את זה".

ראש ממשלת יפן שינזו אבה ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפגישה היום. רויטרס, רויטרס
"אם נוכל להסתדר עם רוסיה, סין ויפן זה דבר טוב, לא דבר רע", טראמפ עם ראש ממשלת יפן, היום/רויטרס, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יפו שינזו אבה. רויטרס, רויטרס
"לא הייתה שום קנוניה עם רוסיה", טראמפ היום/רויטרס, רויטרס
ראש ממשלת יפן שינזו אבה ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעיותייהם לפני פגישתם היום. רויטרס, רויטרס
ראשי המדינות ורעיותיהם, היום/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully