וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו לו זה הספיק: טראמפ התנער מהפרקליטה שהבטיחה ניצחון "תנ"כי"

נשיא ארה"ב תיאר את סידני פאוול כחלק מהצוות "הנפלא" שלו, אך לאחר שורת טענות ביזאריות אפילו במונחים של הקמפיין שלו, נטען כי היא פועלת באופן עצמאי. בין היתר, היא הבטיחה שהעתירה שתגיש בג'ורג'יה "תפוצץ" את המדינה

בווידאו: ג'וליאני מאשים את החברה שסופרת את הקולות בקשרים לסורוס/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הקמפיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התנער מעורכת הדין סידני פאוול, שהעלתה טענות ביזאריות ולא מבוססות על הונאה בבחירות.

בשבוע שעבר היא הצהירה במסיבת עיתונאים משותפת עם רודי ג'וליאני, פרקליטו של טראמפ, כי מערכות ההצבעה האלקטרוניות העבירו מיליוני קולות לנשיא הנבחר ג'ו ביידן באמצעות "מימון קומוניסטי". עוד היא טענה כי מכונות ההצבעה נוצרו על ידי הרודן לשעבר של ונצואלה הוגו צ'אבז, שמת ב-2013.

במהלך הלילה הוציא הקמפיין של טראמפ, הממשיך בסירובו להכיר בהפסד לביידן, הודעה ולפיה פאוול לא הייתה חלק מהצוות המשפטי של הנשיא. ההצהרה פורסמה על ידי ג'וליאני ועורכת הדין ג'נה אליס, אף שטראמפ בעצמו תיאר את פאוול בתור אחת מהחברים "הנפלאים" של הצוות המשפטי שלו רק בשבוע שעבר.

עורכת הדין סידני פאוול במסיבת עיתונאים של הצוות המשפטי של הנשיא טראמפ, 19 בנובמבר 2020. AP
תמשיך לטעון בעד טראמפ בעצמה. פאוול במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר/AP

פאוול מסרה בתגובה כי היא מבינה את ההצהרה של קמפיין טראמפ, וכי היא בקרוב תגיש עתירה משלה נגד אותן טענות לא מבוססות לזיופים בבחירות. בין הטענות החריגות שהשמיעה התובעת הפדרלית לשעבר היו שעתירה שהגישה בג'ורג'יה תהיה "תנ"כית" ו"תפוצץ" את המדינה, שלראשונה מאז 1992 הצביעה בעד המועמד הדמוקרטי.

ג'וליאני, שבעצמו מקדם תיאוריות קונספירציה ביזאריות על זיופים בבחירות ללא תימוכין, נכח יחד עם אליס במסיבת עיתונאים עם פאוול ביום חמישי שעבר.

הקמפיין של טראמפ לא הצליח להשיג שום ניצחון משמעותי בבתי המשפט מאז הבחירות ב-3 בנובמבר, וחלק מהרפובליקנים כבר החלו לצאת בפומבי נגד האסטרטגיה המשפטית שלו. עם זאת, מרבית בכירי המפלגה עדיין נותרו לצדו והם מסרבים להכיר בניצחון של ביידן, שלו יש פער של כשישה מיליון קולות על טראמפ וחשוב יותר - 306 אלקטורים, הרבה מעבר ל-270 הדרושים לניצחון בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully