וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אמר למנהיגי G20 שהוא "מצפה לעבוד עמם זמן רב" - והלך לשחק גולף

בפתח הפסגה המקוונת שאירחה סעודיה, הנשיא האמריקני טען כי "עשה עבודה מדהימה, הן כלכלית והן בטיפול בקורונה" - אך לפני שיחות על המאבק העולמי בנגיף, הוא הלך לשחק גולף. בית משפט בפנסילבניה דחה את העתירה שלו לביטול התוצאות. דיווח: טראמפ שוקל ריצה ב-2024

בווידאו: טראמפ מסר הצהרה קצרה בפסגת G20, והלך לשחק גולף/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יצא אמש (שבת) לשחק גולף אחרי הופעה וירטואלית קצרה בפתח פסגת G20. מארחת האירוע הייתה ערב הסעודית, באופן שהפך לסמלי עם העברת הפסגה לצורה מקוונת בעקבות הקורונה.

טראמפ, שעדיין לא מודה בהפסדו לנשיא הנבחר ג'ו ביידן, נשא דברים בפתח הפסגה שתימשך יומיים. גורם שהשתתף בשיחות הווירטואליות, שהיו סגורות לתקשורת, אמר כי טראמפ "אמר שהוא עשה עבודה מדהימה במהלך כהונתו, הן כלכלית והן בטיפול במגיפה". עם זאת, הוא סיים את הופעתו לפני הדיונים על המאבק העולמי בנגיף, ובמקומו השתתף שר האוצר סטיב מנוצ'ין.

אותו גורם ציין כי היה זה תרגיל "יחסי ציבור", וכי טראמפ "לא אמר דבר על המצב בעולם". משתתף אחר בשיחות סיפר כי טראמפ הוסיף: "היה זה כבוד לעבוד עמכם ואני מצפה לעבוד עמכם בעתיד לאורך זמן רב".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ משחק גולף במועדון הגולף הלאומי שלו בסטרלינג, וירג'יניה. 21 בנובמבר 2020. AP
"תתמודד עם זה, אתה שרוף". טראמפ במגרש הגולף בווירג'יניה/AP

לאחר שסיים את דבריו, המשיך טראמפ למגרש הגולף שלו בווירג'יניה, מרחק קצר מוושינגטון, שאליו הוא יצא בסופי השבוע שחלפו מאז הבחירות ב-3 בנובמבר. במקום היו כמה מתומכיו, שהניפו דגלים ונשאו בובה של הנשיא ה-45 ושלט שעליו נכתב "ארבע שנים נוספות".

על שלט אחר, לעומת זאת, נראתה חתיכת לחם עם הכיתוב: "תתמוד עם זה, אתה שרוף".

כישלון משפטי נוסף

בינתיים, טראמפ ספג הלילה מהלומה משפטית נוספת, כשבית משפט פדרלי דחה עתירה שדרשה למנוע מפנסילבניה לאשרר את התוצאות במדינה, שהקנתה לביידן 20 אלקטורים חשובים. השופט מת'יו בראן אמר כינה את המהלך המשפטי של הנשיא "מפלצת פרנקשטיין" ואמר כי אין לו "סמכות לשלול את זכות ההצבעה של אדם אחד, ודאי של מיליוני אזרחים". בקמפיין של טראמפ רצו שהשופט יאפשר לבית המחוקקים של פנסילבניה, הנשלט על ידי הרפובליקנים, למנות אלקטורים חליפיים שיצביעו עבור טראמפ בעת כינוס חבר האלקטורים ב-14 בדצמבר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מנופף לתומכיו בעת שובו ממועדון הגולף שלו לבית הלבן, 21 בנובמבר 2020. רויטרס
חולם כבר על 2024. טראמפ בדרך חזרה ממועדון הגולף לבית הלבן/רויטרס

לפי החוק בפנסילבניה, המועמד שזוכה ברוב הקולות מקבל את כל האלקטורים, וביידן מחזיק בפער של 80 אלף קולות על טראמפ. המדינה תוכל לאשרר מחר את התוצאות, אך רודי ג'וליאני, עורך דינו של טראמפ המוביל את המאמצים לביטול התוצאות בשורת מדינות מפתח, רוצה להגיע לבית המשפט העליון. עד כה, נחל הקמפיין של הנשיא כישלון משפטי חרוץ בעתירות שהגיש לטובת ביטול תוצאות הבחירות בג'ורג'יה, מישיגן ואריזונה. בכולן ניצח ביידן, אולם הנשיא הרפובליקני ממשיך לטעון ללא ביסוס או הכוחות משפטיות ל"זיופים" נרחבים נגדו.

עד כה, רוב הרפובליקנים נותרו לצדו של הנשיא ואמרו כי זכותו למצות את ההליכים המשפטיים בבחירות, אך מי שהצטרף להכרה בביידן בנשיא הנבחר הוא הסנאטור פאט טומי מפנסילבניה, בעקבות החלטת השופט הפדרלי. הוא דחק בטראמפ לקבל את התוצאות, והצטרף לארבעה סנאטורים רפובליקנים אחרים שהכירו רשמית בביידן כנשיא הבא. כמה נוספים אמרו כי סביר להניח שביידן יהיה הנשיא ה-46.

בוושינגטון פוסט דווח הלילה כי למרות הדברים שטראמפ אומר בפומבי, בשיחות סגורות הוא שוקל את צעדיו בעתיד, כולל הכרזה אפשרית על התמודדותו בבחירות ב-2024, אז יהיה בן 78 - כמו ביידן כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully