וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמחצית מהרפובליקנים מאמינים שטראמפ הוא "המנצח החוקי" בבחירות

18.11.2020 / 17:16

סקר של רויטרס מראה כי מאמצי הנשיא לפגוע באמון הדמוקרטיה האמריקנית נושאים פרי בקרב תומכיו. 52% מהם מאמינים שביידן "גנב" את הבחירות. 68% מהרפובליקנים הביעו חשש שהבחירות זויפו, בהשוואה ל-16% בלבד בקרב הדמוקרטים

בווידאו: ביידן מזהיר שאנשים נוספים עלולים למות אם טראמפ יעכב את העברת השלטון/צילום: רויטרס

כמחצית מהרפובליקנים מאמינים שהנשיא דונלד טראמפ הוא המנצח האמיתי בבחירות, אך אלו "נגנבו" ממנו לטובת המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן - כך עולה מסקר חדש של רויטרס, שנערך בין יום שישי לאתמול, ולפיו הטענות הלא מבוססות לזיופים שוחקות את אמון הציבור בדמוקרטיה האמריקנית, במיוחד בקרב רפובליקנים.

בסך הכול, 73% מהנשאלים הסכימו כי ביידן ניצח את הבחירות, מול 5% שאמרו שטראמפ הוא זה שניצח. אבל כשנשאלו באופן ספציפי אם ביידן "המנצח החוקי", הרפובליקנים הפגינו חשדנות. 52% מהם אמרו כי טראמפ הוא "המנצח החוקי", בעוד שרק 29% אמרו שביידן. 68% מהרפובליקנים הביעו חשש שהבחירות זויפו, בהשוואה ל-16% בלבד בקרב הדמוקרטים ושליש מהעצמאים.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ עושה דרכו לקראת הצהרה בנושא טיפול בנגיף הקורונה במדשאות במדשאות הבית הלבן 15 בנובמבר 2020. רויטרס
אמון הציבור ממשיך להישחק. טראמפ/רויטרס

טראמפ ערער על הליך הבחירות עוד לפני שניצח ב-2016, אך עד כה נכשל בהצגת ראיות מבוססות לטענותיו, שנדחו זו אחר זו על ידי בתי המשפט השונים. שורת עתירות שהוגשו על ידי הרפובליקנים בוטלו השבוע במישיגן, ג'ורג'יה, פנסילבניה וויסקונסין - שבכולן הוכרז ביידן בתור המנצח. הנשיא הנבחר גרף 306 אלקטורים וקיבל חמישה מיליון קולות יותר מטראמפ.

הסקר הראה כי יותר אמריקנים חשדנים לגבי הליך הבחירות מאשר לפני ארבע שנים. בסך הכול, 55% מהמבוגרים בארצות הברית מאמינים כי הבחירות האחרונות היו "לגיטימיות ומדויקות", ירידה של 7% בהשוואה לסקר קודם ב-2016. 28% מאמינים כי הבחירות היו "תוצאה של הצבעה לא חוקית וזיופים" - 12% יותר מאשר לפני ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully