וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהכחיש זיופים בבחירות: טראמפ פיטר את ראש מחלקת הסייבר

הנשיא היוצא ממשיך לנסות לסכל את העברת השלטון, והדיח את בכיר המודיעין כריסטופר קרבס, שפרסם דוח המאשר כי ההצבעה התנהלה כשורה. "הצהרותיו היו מאוד לא מדויקות", צייץ בטוויטר. הצעד בא לאחר פיטורים של בכירים שאינם מיישרים עמו קו, בהם השר לשעבר מארק אספר

בווידאו: נשיא ארה"ב מכיר לראשונה בפומבי באפשרות שיוחלף/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, פיטר הלילה (רביעי) את ראש הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות במדינה, כריסטופר קרבס, שהיה אמון על אבטחת הבחירות לנשיאות. הוא עשה זאת בציוץ בטוויטר, בו טען כי הצהרתו של קרבס על כך שהבחירות הן המאובטחות ביותר אי פעם "מאוד לא מדויקת".

הפיטורים של קרבס, אותו מינה הנשיא היוצא, מגיעים כהמשך לסירובו של טראמפ להכיר בניצחונו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. קדמה להם הדחתו של שר ההגנה מארק אספר בשבוע שעבר, חלק ממהלך שמוביל טראמפ להדחת בכירים שאינם תומכים בטענותיו - ומינוי נאמנים למשרות בכירות בפנטגון במקומם.

דונלד טראמפ וראש מחלקת הסייבר בארצות הברית כריס קרבס בבית הלבן, וושינגטון, 16 בנובמבר 2018. רויטרס
"הצהרות לא מדויקות". טראמפ וקרבס, 2018/רויטרס

קרבס, מנהל במיקרוסופט לשעבר, הוביל את הסוכנות, הידועה בשם "CISA", בעקבות ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 ובאלה האחרונות. הוא זכה לשבחים משתי המפלגות על האופן שבו ניהלה הסוכנות את המאמצים למנוע התערבות זרה או פנימית במערכות הבחירות.

בימים האחרונים, קרבס התנגד שוב ושוב לטענות השגויות של טראמפ להונאת בחירות. אתמול, הוא פרסם דוח ובו ציטוטים מפי 59 מומחים לאבטחת בחירות, המבהירים כי אין ראיות אמינות להונאה ממוחשבת בתוצאות מתחילת החודש.

טראמפ השיב מאוחר יותר בהודעה על פיטורי הבכיר. בסדרת ציוצים, הוא המשיך בטענותיו הבלתי מבוססות לזיופים, בהן "הצבעה של אנשים מתים" ו"תקלות" במערכת, שלדבריו הביאו "לשינוי הצבעות מטראמפ לביידן", וכתב כי קרבס יודח באופן מידי. הציוצים סומנו על ידי טוויטר כשנויים במחלוקת.

"הדבר היחיד שהיה מאובטח בבחירות 2020 היה שהן היו בלתי ניתנות לחדירת כוחות זרים. על כך, ממשל טראמפ לוקח את הקרדיט", הוסיף. "למרבה הצער, ייתכן שהדמוקרטים השמאלנים הקיצוניים, דומיניון ואחרים נחלו יותר הצלחה".

עם קבלת הבשורה, כתב קרבס בטוויטר כי הוא "מודה על הזכות לשרת", והוסיף: "עשינו זאת נכון. להגן היום, לאבטח מחר". הוא סיים באמרה "להגן על 2020", שהייתה הסיסמה של הסוכנות לקראת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully