וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בממשל האמריקני: "הבחירות האחרונות היו המאובטחות אי פעם"

עודכן לאחרונה: 13.11.2020 / 8:18

בהצהרה מיוחדת של הסוכנות לאבטחת סייבר, הבהירו גורמים בכירים הממונים על אבטחת הבחירות כי "אין שום הוכחה" לשיבושים או זיופים בהיקף נרחב. "יש הרבה טענות מופרכות, אך יש לנו אמון בטוהר ההליך", אמרו. במקביל, הרשתות האמריקניות הכריזו על ניצחון לביידן באריזונה

בווידאו: ג'ו ביידן מגיב להתבצרות דונלד טראמפ/צילום: רויטרס

בכירים בממשל האמריקני פרסמו הצהרה משותפת לפיה הבחירות לנשיאות ארצות הברית השנה היו המאובטחות ביותר אי פעם בהיסטוריה האמריקנית - כך דיווח הלילה (שישי) ניו יורק טיימס. בהצהרה נמסר כי "אין שום הוכחה" שהיו שיבושים במערכות ההצבעה.

ההצהרה, המיוחסת לפקיד בכיר בסוכנות אבטחת הסייבר והתשתיות במחלקה לביטחון המולדת, הסתיימה בקביעה נחרצת כי טענת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לגניבת הבחירות היא חסרת בסיס. "אין שום הוכחה לכך שמערכת הצבעה כלשהי מחקה או איבדה קולות, שינתה קולות או נפגעה בדרך כלשהי", נמסר.

הגורמים הרשמיים ציינו את הדרכים הרבות שננקטו על מנת להבטיח את טוהר הבחירות, בין היתר על ידי משקיפים מטעם המפלגות שפיקחו על ספירת הקולות, וישגיחו גם על הספירה מחדש במדינות צמודות במיוחד.

בחירות לנשיאות ארה"ב | ספירת קלפיות בדטרויט, מישיגן 4 בנובמבר 2020. AP
"אין הוכחה לזיופים". ספירת קלפיות לעיני אחת מהמשגיחים בדטרויט, מישיגן/AP

"למרות שאנחנו יודעים שיש הרבה טענות מופרכות ומידע מוטעה לגבי תהליך הבחירות, אנו יכולים להבטיח כי יש לנו אמון מרבי בטוהר וביושר הבחירות", הוסיפו הגורמים בהצהרתם. "מי שיש לו עוד שאלות, יכול לפנות לפקידי הבחירות כאל גורמים מהימנים, בזמן ניהול מערכת הבחירות".

טוויטר: סימנו כ-300 אלף ציוצים הקשורים לבחירות בארה"ב כ"מטעים"

טוויטר הודיעה כי היא סימנה כ-300 אלף ציוצים הקשורים לבחירות לנשיאות ארצות הברית כמטעים, במהלך השבועיים שסביב ההצבעה. הרשת החברתית מסרה כי הציוצים סומנו בין התאריכים 27 באוקטובר ל-11 בנובמבר, שבוע לפני ואחרי הבחירות שבהן ניצח ג'ו ביידן.

לפי הודעת טוויטר, מתוך 300 אלף ציוצים שסומנו, 456 סומנו בהודעת אזהרה וגם הוגבלו. ברשת החברתית העריכו כי 74% מהאנשים שראו את הציוצים הבעייתיים, ראו אותם לאחר שתויגו כמטעים או שסומנו בהודעת אזהרה. כתוצאה מכך, שיתוף ציוצים אלה ירד בכ-29%.

בחירות לנשיאות ארה"ב | ספירת קלפיות בפילדלפיה, פנסילבניה 4 בנובמבר 2020. רויטרס
"יש הרבה טענות מופרכות ומידע מוטעה על הבחירות". ספירת קלפיות בפילדלפיה/רויטרס

במהלך תקופת הבחירות, טוויטר פרסמה הודעות בדפי המשתמשים האמריקנים שנראו 389 מיליון פעמים, והזכירו לאנשים כי תוצאות הבחירות עשויות להתעכב, וכי הצבעה בדואר היא בטוחה ולגיטימית. כמחצית מהציוצים של טראמפ סומנו על ידי טוויטר בימים שלאחר הבחירות, שכן הנשיא טען, ללא ראיות, כי הוא ניצח וכי תהליך הבחירות נגוע בהונאה מאסיבית.

אריזונה הפכה כחולה

ברקע הטענות הרפובליקניות לזיופים ואי-סדרים, ספירת הקולות עדיין נמשכת. הלילה, הרשתות בארצות הברית, בהן CNN ו-NBC, הכריזו על ניצחונו של ביידן גם במדינת אריזונה. הניצחון מעניק לו 11 אלקטורים נוספים, ומעלה את המאזן הכולל ל-290 לדמוקרטי ו-217 לטראמפ.

זוהי הפעם השנייה בלבד ביותר משבעה עשורים בה המפלגה הדמוקרטית זוכה במדינה הדרום-מערבית, שנחשבת למעוז רפובליקני. ההישג עשוי לבוא בעקבות האוכלוסייה הלטינית ההולכת וגדלה במדינה, זינוק בתושבים העוברים לאריזונה ממדינות דמוקרטיות כמו קליפורניה ואילינוי, ומיאוס המצביעים בפרברים מהמפלגה הרפובליקנית כפי שהיא נראית בתקופתו של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully