וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תודה אליזבת": טראמפ בירך חשבון טוויטר שהתחזה לאחותו

אחותו הגדולה של הנשיא, אליזבת טראמפ גראו, ידועה כצלע המסתורית במשפחה וממעטת להתבטא בפומבי. המשתמש, שנוצר כבדיחה, תמך בטענות הנשיא להונאת בחירות ותקף את יריביו. לאחר שטראמפ שיתף פוסט שפרסם, האדם העומד מאחוריו הודה: "לא ציפיתי שהנשיא יבחין בחשבון"

בווידאו: נשיא ארה"ב מכיר לראשונה בפומבי באפשרות שיוחלף/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שיתף אתמול (שישי) בחשבון הטוויטר שלו מאמר שפורסם באתר אמריקני ימני לתמיכה בחשבון טוויטר שהתברר כמזויף. במאמר הרעיפו שבחים על אחותו הגדולה של טראמפ, אליזבת טראמפ גראו בת ה-78, על ששברה שנים של שתיקה כדי להגן בתוקף על הנשיא מחשבון טוויטר חדש, "thebettytrump". אך החשבון התגלה כמתחזה לה.

החשבון נוצר מוקדם יותר החודש והציוץ הראשון בו, התומך בנשיא, פורסם ביום רביעי. לאחר מכן פרסמו בו עוד עשרות ציוצים נוספים שהרעיפו על הנשיא טראמפ מחמאות ולעגו למבקריו. "אני האחות הראשונה של ארצות הברית, אבל אתה יכול לקרוא לי בטי", נכתב בחשבון. בפוסט אחר, שאל "מדוע דונלד צריך להודות? הוא לא הפסיד".

בתגובה, טראמפ בירך על החלטתה של "אחותו" להצטרף לטוויטר ולמאבקו בתוצאות הבחירות בהן הפסיד. "תודה אליזבת, אוהב", כתב הנשיא היוצא בטוויטר אתמול בבוקר.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מסמן לתומכיו בעת עזיבתו ממגרש הגולף שבבעלותו בסטרלינג שבוירג'יניה 8 בנובמבר 2020. AP
"אתה יכול לקרוא לי בטי". טראמפ/AP

מאוחר יותר, החשבון הודה כי מדובר ב"פרודיה" והתנצל על הבלבול. "הייתי מבהיר מוקדם יותר שאני חשבון פרודי אבל בהחלט לא צפיתי שהנשיא טראמפ עצמו יבחין בחשבון", כתב המשתמש. כמה שעות מאוחר יותר טוויטר חסמה את החשבון.

אחותו הבוגרת של טראמפ היא הסודית ביותר מבין האחים למשפחת טראמפ. היא נותרה מחוץ לריב במשפחה שפרץ מוקדם יותר השנה לאחר שאחייניתו של הנשיא, מרי טראמפ, פרסמה ספר ובו תיאור קשה של סיפור חייה. אליזבת, אחותו הגדולה של הנשיא, שומרת על פרופיל כה נמוך עד שהיא כמעט ולא זוכה לאזכור בספרה של מרי.

בשיחת טלפון עם אתר האינטרנט האמריקני "Vice" אליזבת אמרה כי היא "מנסה למחוק את המשתמש" וכי היא "לא שייכת לטוויטר". כשנשאלה אם יש לה מה לומר לגבי הפרסום המוטעה, אליזבת אמרה שאין לה מה להגיד מלבד שהיא "פשוט מוטרדת מכל הסיפור".

עוד בוואלה!

אחייניתו של טראמפ: "אביו התעלל בו נפשית כשהיה ילד"

לכתבה המלאה
משפחת טראמפ 1990. AP
"הנשיא ואחותו אליזבת אינם קרובים במיוחד". משפחת טראמפ, 1990/AP

מייקל כהן, פרקליטו לשעבר של הנשיא, אמר כי "טראמפ ואחותו אליזבת אינם קרובים במיוחד". הוא הוסיף כי הטיל ספק באופן מידי בכך שהחשבון אכן שייך לאחותו של הנשיא. לדבריו, החשבון היה חשוד מפני שאיש אינו מכנה את אליזבת "בטי", כפי שנכתב בשם המשתמש. "ב-15 השנים שאני מכיר את טראמפ ואת משפחת טראמפ, מעולם לא שמעתי מישהו מכנה אותה 'בטי'", אמר כהן. "שמעתי שמכנים אותה 'אליזבת' או 'ליז'. אבל 'בטי'? אף פעם".

הבלבול של טראמפ מצטרך לשורה של מקרים בהם לא התייחס לעובדות בסיסיות, הן בהצהרותיו הרשמיות כנשיא והן בטוויטר. הוא ממשיך להתעקש ללא ביסוס כי הוא ינצח בבחירות 2020, בעוד שקמפיין הבחירות והצוות המשפטי שלו מחפשים ללא לאות אחר ראיות שעשויות לתמוך בטענתו.

למעשה, ייתכן שטראמפ האמין לחשבון הטוויטר המזויף מכיוון שהוא מצטט בדיוק את המסר אותו הוא מעביר לגבי הבחירות. בציוץ הראשון שפורסם בחשבון נכתב כי "הבחירות האלה נתנו לי השראה לשבור את שתיקתי ולדבר בשם משפחתי. אחי 'דון' ניצח בבחירות ויילחם על כך עד הסוף". כמו כן, פרסם כי "תמיד היינו משפחה של לוחמים. כולנו כל כך גאים בו ובעבודה שהוא עשה למען ארצנו. ארבע שנים נוספות!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully