וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחייניתו של טראמפ: "אביו התעלל בו נפשית כשהיה ילד"

קטעים מספרה של מרי טראמפ, שאת פרסומו ניסו הנשיא ואחיו למנוע, מתארים כיצד הפך דודה ל"אדם המסוכן ביותר בעולם". לדבריה, "אחרי שננטש על ידי אמו, ואחרי שאביו כשל לא רק במילוי צרכיו אלא בלגרום לו לחוש בטוח ואהוב, דונלד סבל ממחסור שיצלק אותו לכל חייו"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סבל מהתעללות נפשית מצד אביו - כך טוענת אחייניתו בספר חדש שיצא לאור בשבוע הבא בתום מאבק משפטי. קטעים מהספר של מרי טראמפ - "יותר מדי ואף פעם לא מספיק: איך המשפחה שלי יצרה את האדם המסוכן ביותר בעולם" - הגיעו לידי הגרדיאן.

"בכמה מובנים, התעללות בילדים היא ציפייה ל'יותר מדי' או 'לא מספיק", כתבה טראמפ, פסיכולוגית קלינית בהכשרתה. "דונלד חווה ישירות את ה'לא מספיק' כשאיבד את הקשר לאמו בשלב התפתחותי מכריע, וזה היה מאוד טראומתי".

"אחרי שננטש על ידי אמו במשך כמעט שנה, ואחרי שאביו כשל לא רק במילוי צרכיו אלא בלגרום לו לחוש בטוח ואהוב, מוערך או שמישהו רואה אותו, דונלד סבל ממחסור שיצלק אותו לכל חייו", כתבה.

"מאפייני האישיות שנוצרו כתוצאה מכך - נרקסיזם, בריונות, ראוותנות - סוף סוף הסבו את תשומת לבו של סבי, אך לא בדרך שתשפר את האימה שנתגלתה".

אחייניתו של הנשיא מתארת בעיות בריאותיות קשות שמהן סבלה אמו של דונלד, ששמה היה מרי גם כן, בעקבות ניתוח לכריתת רחם. התוצאה הייתה שהנשיא לעתיד ואחיו נותרו תלויים באב, פרד טראמפ, איש נדל"ן מניו יורק שמת ב-1999. היא תיארה אותו בתור "סוציופת בתפקוד גבוה".

מרי טראמפ, בת 55, היא בתו של פרד טראמפ ג'וניור, אחיו הבוגר של הנשיא, שמת ב-1981. היא טוענת שדמותו של דונלד טראמפ נוצרה דרך צפיה בטראומות שעבר אביה, שמת בשנות ה-40 לחייו בשל אלכוהוליזם.

אחיו של הנשיא שעוד בחיים הם רוברט טראמפ, איש עסקים; מריאן טראמפ בארי, שופטת לשעבר; ואליזבת' טראמפ גראו, בנקאית לשעבר. רוברט תבע את מארי טראמפ בבית משפט במדינת ניו יורק, בטענה שהסכם אי-חשיפה שנחתם עמה ב-2001 מונע את פרסום הספר.

"היא לא רשאית לכתוב ספר", אמר טראמפ בריאיון בחודש שעבר. "אתה יודע, כשהגענו להסדר ועם אחיה, שיש לי יחסים טובים עמו, יש לה אח, פרד, שיש לי יחסים טובים עמו, אבל כשהגענו להסדר, היא חתמה על אי-חשיפה. זה מכסה הכול".

מלניה טראמפ דונלד טראמפ טקס זיכרון למלחמת קוריאה 70 שנה. AP
עימות במשפחת הנשיא. דונלד ומלניה טראמפ/AP

מארי טראמפ טענה בתגובה כי ההסכם התבסס על מידע פיננסי שקרי. מארי טראמפ טענה בתגובה כי ההסכם התבסס על מידע פיננסי שקרי. בית ההוצאה לאור הוצא מהתביעה ובסופו של דבר הקדים את פרסום הספר בשבועיים.

בית ההוצאה לאור, "סיימון ושוסטר", אחראי לספר אחר שאת פרסומו ניסה טראמפ למנוע, ספרו של יועצו לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון.

ספר הזיכרונות של מארי טראמפ אמור לחשוף כיצד היא העבירה לניו יורק טיימס מסמכים חשאיים שהובילו לתחקיר נרחב סביב ההון האישי של הנשיא. החשיפה, שזכתה בפרס פוליצר, תיאר כיצד הנשיא היה מעורב בהונאות מס וקיבל יותר מ-400 מיליון דולר במונחים של היום מאימפריית הנדל"ן של אביו.

עורך דין של הנשיא והבית הלבן דחו את הטענות על הונאה והעלמת מס שעבר לכאורה הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully