וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרע במשפחת הנשיא: טראמפ מנסה למנוע פרסום ספר ביקורתי של אחייניתו

אחיו הצעיר של הנשיא, רוברט, פנה לבית המשפט נגד מרי טראמפ, שספרה מתאר את "האווירה הרעילה" במשפחה. "היא לא רשאית לכתוב ספר", אמר הנשיא, שלדבריו יש בין הצדדים הסדר אי-חשיפה. בהוצאה לאור, שפרסמה גם את ספרו של בולטון, בטוחים שהם יצליחו שוב במאבק

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

משפחתו של דונלד טראמפ תגיע לבית המשפט בשל ניסיון מצד הנשיא למנוע מאחייניתו לפרסם ספר עליו. ספרה של מרי טראמפ, "יותר מדי ואף פעם לא מספיק: איך המשפחה שלי יצרה את האדם המסוכן ביותר בעולם", אמור לצאת לאור ב-28 ביולי. המוציא לאור, "סיימון ושוסטר", תיאר את הספר בתור "דיוקן חושפני וסמכותי של דונלד טראמפ ושל האווירה הרעילה שיצרה אותו".

"הנשיא טראמפ ואחיו מנסים לדכא ספר שידון בנושאים שלהם יש חשיבות ציבורית עליונה", אמר טד בוטרוס, עורך דינה של מרי טראמפ. "הם קוראים לצו מניעה לא חוקי משום שהם לא רוצים שהציבור יגלה את האמת. בתי המשפט לא יסבלו את ההפרה הגסה הזו של התיקון הראשון".

לפי ניו יורק טיימס, הבקשה למנוע את פרסום הספר הוגשה על ידי רוברט טראמפ, אחיו הצעיר של הנשיא, לבית משפט בקווינס, ניו יורק, המטפל בענייני צוואת. מרי טראמפ ואחיו, פרד טראמפ השלישי, היו מעורבים במאבק משפטי עכור סביב נכסיו של הסב בשנת 2000. אביהם, פרד טראמפ ג'וניור, מת ב-1984, ולטענתם הם הופלו לרעה בצוואה בשל קנוניות משפחתיות נגדם.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר, עם ילדיהם, 3 במרץ 2017. AP
"יחסים הרסניים ". טראמפ, בתו איוונקה, ג'ארד קושנר והנכדים/AP

במסגרת המאבק המשפטי נטען כי דונלד טראמפ ושני אחיו שנתרו בחיים קיצצו את הביטוח הרפואי של מרי ושל אחי, שלו יש ילד עם הפרעה נוירולוגית.

"כשהוא תבע אותנו, אמרנו, 'מדוע אנחנו צריכים לתת לו כיסוי רפואי'?", אמר בזמנו דונלד טראמפ לעיתון ניו יורק דיילי ניוז על פרד טראמפ השלישי. הסכסוך הוסדר בהסכם חשאי, שלפי הנשיא כלל הסכם אי-חשיפה "חזק מאוד".

"היא לא רשאית לכתוב ספר", אמר טראמפ בריאיון בשבוע שעבר. "אתה יודע, כשהגענו להסדר ועם אחיה, שיש לי יחסים טובים עמו, יש לה אח, פרד, שיש לי יחסים טובים עמו, אבל כשהגענו להסדר, היא חתמה על אי-חשיפה. זה מכסה הכול".

בתיאור הספר, נכתב כי אחיינית הנשיא "מתארת סיוט של טראומות, יחסים הרסניים ושילוב טראגי של הזנחה ושל ניצול. היא מסבירה כיצד אירועים ספציפיים ותבניות משפחתיות כלליות יצרו את האדם הפגום שמאייש כיום את החדר הסגלגל, כולל את היחסים המוזרים והפוגעניים בין פרד טראמפ לבין שני בניו הבכורים, פרד ג'וניור ודונלד".

ההוצאה לאור אחראית לספר אחר שאת פרסומו ניסה טראמפ למנוע, ספרו של יועצו לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון. בחברה אמרו כי הם סבורים שהם יצליחו בצורה דומה להוציא לאור את ספרה של מרי טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully