וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האונס הקבוצתי באילת: בת ה-16 העידה בבית המשפט

6.12.2020 / 16:03

בת ה-16 מסרה עדות בבית המשפט המחוזי בבאר שבע על אודות מה שהתרחש במלון הים האדום. לארבעה מבין 11 הנאשמים בתיק מיוחסות עבירות אינוס בנסיבות מחמירות, והיתר עומדים בפני סעיפי סיוע לאינוס ומעשים מגונים. לפי כתב האישום, הם עשו זאת "באכזריות, תוך אובדן צלם אנוש"

בווידאו: משפט האונס הקבוצתי באילת/עריכה: ניר חן

הנערה בת ה-16 מסרה היום (ראשון) עדות בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כחלק משלב ההוכחות בפרשת האונס הקבוצתי במלון היום האדום באילת.

בחודש ספטמבר האחרון הוגש כתב אישום נגד 11 מעורבים, בהם שלושה בגירים ושמונה נערים. כתב האישום מייחס לארבעה מהם - איליזיר מאירוב בן ה-27, איסי רפאילוב בן ה-28 ושני אחים תאומים בני 17 מהדרום - עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות. היתר מואשמים בסיוע לאינוס ובמעשים מגונים.

מכתב האישום עולה כי הארבעה ביצעו את האונס בחדר במלון הים האדום באילת, תוך שניצלו את מצבה של הנערה. יתר הנאשמים - אושר שלמה בן ה-19 ממושב נוגה ושישה נערים נוספים - ביצעו כל אחד לפי חלקו עבירות של סיוע לאונס, מעשים מגונים ואי-מניעת פשע. הם מואשמים כי "נהגו במתלוננת כחפץ, ככלי לסיפוק יצריהם ואיש מבין הנאשמים לא ניסה לעצור את המתרחש ולהגיש לקטינה עזרה כלשהי".

מלון הים האדום, אילת 19 בנובמבר 2020. שי מכלוף
"נהגו במתלוננת כחפץ". מלון הים האדום באילת/שי מכלוף

לפי כתב האישום, המתלוננת נסעה לאילת עם שתי חברותיה. ב-12 באוגוסט הן הגיעו עם מכרים לבריכה במלון הים האדום, שם פגשו בנאשמים המרכזיים - מאירוב ורפאילוב, שידע כי היא בת 16 והציע לה לצאת איתו לבילוי - אך היא סירבה.

עוד נכתב כי לאחר שבריכת המלון נסגרה, עלו המתלוננת וחברותיה לחדר המכרים ששהו במלון, שם שתו כמות גדולה של אלכוהול. בסביבות השעה 19:00, פלשו הנאשמים מאירוב ורפאילוב לחדר פנוי באותה הקומה, וזאת מבלי שנרשמו בקבלת המלון או שילמו עבור השהות בחדר.

איסי רפאילוב, אחד החשודים באונס באילת. -, אתר רשמי
הציע עזרה לנערה בטענה כי הוא מוסמך להגיש עזרה ראשונה. רפאילוב/אתר רשמי, -

בשלב כלשהו, יצאו הנערה וחברתה מהחדר, ורפאילוב ניגש אליה והציע לה עזרה בטענה כי יש לו הכשרה במתן עזרה ראשונה. הוא הוביל אותה לחדר אליו ולאחר מכן, ביצעו רפאילוב, מאירוב והאחים מהדרום את העבירות המיוחסות להם, במשך זמן רב, "באכזריות, תוך אובדן צלם אנוש, ותוך התעלמות מופגנת ממצוקתה", נכתב בכתב האישום.

רפאילוב אף תיעד את הנעשה באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו ובהמשך שלח למאירוב את הסרטון, כך לפי כתב האישום.

אליזיר מאירוב, אחד החשודים באונס במלון הים האדום באילת. ---, אתר רשמי
ידעו כי הנערה מתחת לגיל 18. מאירוב/אתר רשמי, ---

יומיים לאחר מכן, הגיעה הנערה בשעות הערב לתחנת משטרת אשקלון, הגישה תלונה והעידה בפני חוקרי התחנה על שעברה. החוקרים פנו אל חוקרי תחנת אילת, והחלו לאסוף ממצאים ראשוניים, לפי עדותן של שתי הנערות. למחרת הגשת התלונה, מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה רונן אבניאלי, קבע כי התיק יתנהל בתחנת אשקלון, מפני שחלק מהמעורבים הם תושבי האזור.

כעבור יומיים, ב-18 באוגוסט, נעצר רפאילוב בחדרה, בחשד לאונס. צוות החקירה הגיע לביתו והוביל אותו לחקירה, שבתומה נעצר. יום למחרת, נחשפה הפרשה בתקשורת ועוררה הד ציבורי ומחאות ברחבי הארץ. בעשרת הימים שחלפו לאחר מכן, נעצרו יתר החשודים בפרשה - כ-17 בסך הכל. ב-2 בספטמבר, הוגש כתב אישום נגד 11 מהחשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully