וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נהגו בה כחפץ": 11 מואשמים במעורבות באונס בת ה-16 באילת

עודכן לאחרונה: 2.9.2020 / 19:12

לפי כתב האישום, איליזיר מאירוב ואיסי רפאילוב מחדרה ותאומים בני 17 מהדרום אנסו את הנערה, שהייתה שיכורה ובמצב של חוסר שליטה. 7 נערים נוספים נאשמו בסיוע לאונס ובאי-מניעת פשע לאחר שנכחו בחדר במלון "הים האדום" כשהם מתבוננים וצוחקים. "אכזריות ואובדן צלם אנוש"

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד המעורבים באונס באילת/צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

כתבי אישום הוגשו היום (רביעי) נגד 11 נאשמים, מתוכם שלושה צעירים ושמונה קטינים, בגין מעורבות באונס הנערה בת ה-16 באילת בחודש שעבר. איליזיר מאירוב בן ה-27 ואיסי רפאילוב בן ה-28, תושבי חדרה, וכן אחים תאומים בני 17 מיישוב בדרום נאשמים כי אנסו את הנערה בנסיבות מחמירות. מאירוב ורפאילוב, ששמותיהם הותרו לפרסום היום, ריצו בעבר עונש מאסר בגין עבירות פליליות שביצעו.

כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום מתאר כי הארבעה אנסו יחד את בת ה-16 בחדר בבית מלון "הים האדום" באילת, תוך שהם מנצלים הנערה, שהייתה במצב של חוסר שליטה. יתר הנאשמים - אושר שלמה בן ה-19 ממושב נוגה ושישה נערים נוספים - ביצעו כל אחד לפי חלקו עבירות של סיוע לאונס, מעשים מגונים ואי מניעת פשע.

איסי רפאילוב, אחד החשודים באונס באילת. -, אתר רשמי
"אכזריות ואובדן צלם אנוש". רפיאלוב הנאשם באונס הנערה/אתר רשמי, -

חלקם שהו בחדר המלון כשנערה נאנסה, התבוננו במתרחש - ואף צחקו. על פי הפרקליטות, במעשים אלו סייעו הנאשמים לביצוע האונס. עוד על פי כתב האישום, "אחרים התבוננו בבת ה-16 ששכבה ערומה על המיטה לשם גירוי מיני, ומבלי שעשו דבר על מנת לעצור את מעשי האונס בחדר".

"הנאשמים נהגו במתלוננת כחפץ, ככלי לסיפוק יצריהם", תואר בכתב האישום. "איש מביניהם לא ניסה לעצור את המתרחש ולהגיש לה עזרה כלשהי".

עוד בוואלה!

החשוד המרכזי התחזה לחובש, חבריו קראו זה לזה: השתלשלות האירועים במלון באילת

לכתבה המלאה
אליזיר מאירוב, אחד החשודים באונס בבית המלון, הים האדום באילת. ---, אתר רשמי
"נהג במתלוננת כחפץ". איליזיר מאירוב המואשם באונס בת ה-16/אתר רשמי, ---

מכתב האישום עולה כי בת ה-16 הגיעה לאילת יחד עם שתי חברותיה והן התאכסנו בווילה בעיר. ב-12 באוגוסט בשעות אחר הצהריים, היא הגיעה עם חברותיה למלון "הים האדום". הן שהו בבריכת המלון יחד עם מכריה של חברתה, כשמקביל היו במקום גם הנאשמים מאירוב ורפאילוב. על פי האישומים, רפאילוב ידע כי הנערה בת 16, הציע לה לצאת איתו לבילוי - אך היא סירבה.

לאחר שבריכת המלון נסגרה, הנערה וחברותיה עלו לחדר של המכרים בקומה השנייה, ושם היא שתתה כמות גדולה של אלכוהול. לפי הפרקליטות, הנערה השתכרה והגיעה למצב שבו "לא הייתה מסוגלת לשלוט במעשיה וברצונותיה".

חשוד באונס הנערה בת ה-16 באילת מובא להארכת מעצר, בית משפט השלום אשקלון, 27 באוגוסט 2020. שי מכלוף
"התעלמות מופגנת ממצוקתה". אחד הנאשמים באונס הקבוצתי באילת מובא לדיון/שי מכלוף

בסביבות השעה 19:00, פרצו מאירוב ורפאילוב לחדר פנוי בקומה השנייה. זאת, מבלי שנרשמו בקבלה או שילמו עבור השהות בחדר. בשלב מסויים, יצאה בת ה-16 מהחדר בו שהתה יחד עם חברתה כשהיא שיכורה, אז רפאילוב ניגש אליה. הוא אמר שהוא יכול לעזור לה, משום שיש לו הכשרה במתן עזרה ראשונה - והוביל את בת ה-16 לחדרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון הים האדום באילת שבו התרחש לכאורה האונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לאחר מכן ביצעו הנאשמים בזה אחר זה ולעיתים יחד עבירות מין בנערה במשך כשעה - באכזריות, תוך אובדן צלם אנוש, ותוך התעלמות מופגנת ממצוקתה. זאת, עד שהוצאה הנערה מהחדר על ידי נאשם אחר, לבקשת חברתה", מתואר בכתב האישום.

רפאילוב שהה כל משך האונס בחדר, ואילו יתר הנאשמים ביצעו את העבירות המיוחסות להם, ויצאו מהמקום. בנוסף, רפאילוב צילם את מאירוב בזמן ביצוע האונס באמצעות הטלפון הנייד שלו, ובהמשך אף שלח אליו את הסרטון.

בווידאו: איסי רפאילוב, החשוד באונס, מגיב להאשמות/צילום: שי מכלוף, עריכה: עמית שמחה

יו"ר ויצו, אניטה פרידמן, אמרה כי "הגשת כתבי האישום מעבירה את האחריות לידי מערכת המשפט. זוהי שעת מבחן עבור בתי המשפט בישראל - אם הם מסוגלים להגן על בנותינו ולשמור על האינטרס הציבורי או שוב יתייחסו בסלחנות למעשי אלימות נפשעים".

לדבריה, "ממשפטם צריך לצאת קול חד וברור - שהפעלת אלימות וניצול גופן של נערות ונשים אינו מותר. כמובן שהאחריות למיגור התופעה מצויה גם בידי מערכת החינוך, שצריכה להנהיג תכנית חירום חינוכית בקרב כלל בני הנוער".

מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית נמסר כי "המעשים המבחילים שמתוארים בכתב האישום מדברים בעד עצמם. אונס הוא מעשה נאלח וחמור גם כשהוא נעשה על ידי אדם אחד, אבל המחשבה על כמות הצעירים, ברובם קטינים, שבחרו להצטרף לאונס מחייבת את החברה הישראלית לחשבון נפש עמוק. גם הם בנינו. וכך הם גדלו, בתוכנו ומתוכנו".

"הפרשה הזאת חייבת לזעזע את משרד החינוך, שאינו יכול להמשיך ולהפקיר את החינוך למיניות בריאה, בדגש על מניעת פגיעה ועמידה מהצד", הוסיפו. "אנו מברכות את המשטרה והפרקליטות, שהבינו את החשיבות הציבורית של התיק והשקיעו משאבים רבים בהבאתו לכתב אישום במהירות. זה מוכיח כי כשיש רצון, יש גם יכולת - והגיע הזמן שזה יהיה הסטנדרט בכלל תיקי עבירות המין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully