וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההזדמנות האחרונה שלך": העבריינים אברג'יל ורוחן נעצרו בחשד שאיימו על תובע

שני העבריינים שעומדים לדין בפרשה 512 נעצרו כשלטענת המשטרה האיומים כלפי הפרקליט החלו בתחילת החודש. אברג'יל, שהובא לביהמ"ש, הכחיש את האיומים ואמר במהלך הדיון: "הוא רוצה לנצח תיק ולא משנה לו באיזו דרך". מצלמות האבטחה בביהמ"ש תיעדו את האיום של רוחן

יצחק אברג'יל העיד בפעם התשיעית במסגרת פרשת 512/צילום: תאגיד "כאן", עריכה: שניר דבוש

שני העבריינים יצחק אברג'יל ואבי רוחן נעצרו שלשום בלילה על ידי חוקרי היחידה הארצית לפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, לאחר שעל פי החשד איימו על התובע מהפרקליטות שמנהל את תיק 512, בו עומדים אברג'יל ונוספים לדין. במקרה של רוחן, מצלמות האבטחה בבית המשפט אף תיעדו את האיום כלפי הפרקליט.

היום (שני) הובא יצחק אברג'יל לבית משפט השלום בראשון לציון, שם אמר נציג המשטרה כי האיומים כלפי הפרקליט החלו בתחילת החודש הזה, במהלך דיון סיכומים של אברג'יל בבית המשפט בפרשה 512, בה הוא נאשם. אברג'יל פנה לפרקליט וביקש שיסגור את התיק נגדו ואף הוסיף איום, "זאת הזדמנות אחרונה שלך".

אברג'יל, שהובא היום לאולם בית המשפט בראשון לציון, אמר במהלך הדיון: "תן להם כמה ימים שהם רוצים לחקור, תן לי לחזור לאגף שלי לישון. אני חמש שנים מנהל תיק". בתום הדיון הוסיף אברג'יל ביקורת על הפרקליט שעליו איים לכאורה, ואמר: "כפרקליט, תובע, הוא רוצה לנצח תיק ולא משנה לו באיזה דרך, אני לא מאיים אף פעם".

יצחק אברג'יל, רגע לפני עדותו בפרשת 512 
25 בדצבמר 2018. ניב אהרונסון
"לא מאיים אף פעם". יצחק אברג'יל בבית המשפט/ניב אהרונסון

המשטרה הציגה לשופט הצהרת תובע, וביקשה להאריך את מעצרו של אברג'יל בארבעה ימים נוספים, למטרת השלמת החקירה והגשת כתב אישום. שופט השלום דחה את בקשת המשטרה לעצור את השניים, שגם כך עצורים עד תום ההליכים, ואף הביע תמיהה בפני נציג המשטרה: "אודה ולא אבוש שגם לאחר ששמעתי את הסבריו של נציג המבקשת, לא שמעתי ממנו הסברים כלשהם המצדיקים את הארכת המעצר".

עוד בוואלה!

"חשיבות ציבורית": הפרקליטות סירבה להסדר טיעון בפרשה 512

לכתבה המלאה
אבי רוחן (חולצת פסים), חשוד בפרשת 512, בהקראת הדיון. יולי 2015. ניב אהרונסון
מצלמות האבטחה תיעדו את האיום שלו. אבי רוחן בביהמ"ש/ניב אהרונסון

פרשה 512 היא תיק המתנהל זה כחמש שנים, ובמרכזו ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל. במקור הואשמו בפרשה 18 נאשמים, אך חלק מהם, כולל האח מאיר אברג'יל, הגיעו לעסקאות טיעון. כתב האישום מגולל סיפור של ארגון פשיעה בינלאומי, ששלח זרועות של סחר סמים חוצה יבשות, כולל ייבא מדרום אמריקה ומכירה באירופה וביפן.

האישום החמור ביותר בכתב האישום הוא "הפיגוע הפלילי" ברחוב יהודה הלוי, שאירע בתל אביב בשנת 2003. מדובר על ניסיון כושל לרצוח את העבריין זאב רוזנשטיין באמצעות מטען חבלה - שבסופו של דבר הביא למותם של שלושה עוברי אורח חפים מפשע ולפציעתם של כחמישים נוספים.

המשפט, כאמור, מתנהל מאז שנת 2015 ובמסגרתו גוייסו שישה עדי מדינה. סיכומי הצדדים הוגשו כבר לפני כמה חודשים, אך החודש נערך בבית המשפט המחוזי דיון להשלמות בעל פה של הסיכומים. כעת ממתינים הצדדים להכרעת הדין.

  • עוד באותו נושא:
  • פרשה 512

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully