וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשיבות ציבורית": הפרקליטות סירבה להסדר טיעון בפרשה 512

20.2.2019 / 14:38

בתגובה לעתירה של חלק מנאשמים בפרשת החיסולים בעולם התחתון, הודיעה הפרקליטות כי היא לא תחזור להסדר הטיעון שהוצע לפי שמונה חודשים בשל "התקדמות התיק והשינוי במאזן הראיות". בפרקליטות אמרו כי "האינטרס הציבורי מחייב אמירה ברורה וחד משמעית"

יצחק אברג'יל העיד בפעם התשיעית במסגרת פרשת 512/צילום: תאגיד "כאן", עריכה: שניר דבוש

הפרקליטות הודיעה היום (רביעי) לבג"ץ כי היא לא תחזור להסדר הטיעון שהוצע לפני חודשים בפרשה 512 - פרשת החיסולים בעולם התחתון. עמדת הפרקליטות נמסרה לבית המשפט העליון, במסגרת עתירה שהגישו חלק מהנאשמים בתיק.

בחודש יוני האחרון נערכו מגעים מתקדמים לעסקת טיעון. על פי דיווחים, במסגרת ההסדר הסכים הנאשם המרכזי יצחק אברג'יל לעונש של 30 שנות מאסר. עם זאת, הפרקליטות דרשה כי ההסכם יכלול את כל הנאשמים בפרשה, כדי של תיאלץ להמשיך לנהל את המשפט היקר מול נאשמים זוטרים יחסית. בסופו של דבר המגעים לא צלחו, ונחתנו הסכמים רק עם שניים מ-18 הנאשמים בפרשה: מוטי חסין ומאיר אברג'יל.

עוד בוואלה! NEWS:
המפקדים לא אישרו לצאת לבדיקות - והחייל אובחן כחולה בסרטן אלים
דקר את אשתו והתקשר לספר לבנו: הוארך מעצר חשוד בניסיון רצח בי-ם
פוטין מזהיר: אם ארה"ב תפרוס טילים חדשים באירופה - היא תהיה מטרה

פרשה 512
העבריין יצחק אברג'יל העיד בפעם התשיעית במסגרת 
פרשה בה הוא נאשם שעמד בראש ארגון פשיעה. תאגיד כאן
אברג'יל/תאגיד כאן

לאחרונה עתרו לבג"ץ חלק מהנאשמים בפרשה ודרשו כי הפרקליטות תחתום עמם על הסכם על בסיס ההצעות שעלו במו"מ בחודש יוני האחרון. היום הודעה הפרקליטות באופן רשמי כי היא מסרבת לכך.

לפי הודעת הפרקליטות, "לאחר שקילת הדברים, תוך עמידה על מכלול השיקולים הנוגעים לעניין, בהם המשאבים שהושקעו בתיק ואלו שעתידים להיות מושקעים בו, עמדת פרקליט המדינה היא כי אין מקום להיענות לבקשת העותרים להסדר טיעון. זאת, לאור חלוף הזמן ממועד פקיעת תוקף ההצעות ועד להגשת העתירה, ובשים לב לחשיבותה הציבורית של פרשת 512".

עוד נכתב בהודעה שהוגשה לבית המשפט כי מאז שהתפוצצו המגעים בין הצדדים התיק התקדם באופן משמעותי, "באופן שהוביל לשינוי של ממש במאזן הראייתי". הכוונה היא בעיקר לכך שבחודשים האחרונים שמע בית המשפט במשך 13 ישיבות את עדותו של יצחק אברג'יל. עוד נכתב כי "חל שינוי בהיקף המשאבים הנדרשים לסיום התיק, ומטעמים אלה אף נקצב מלכתחילה מועד תוקפן של ההצעות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הגשת כתב אישום נגד אסי אבוטבול, בית המשפט המחוזי בלוד, 16 ביולי 2015. מגד גוזני
פרשה 512/מגד גוזני

"עמדת המשיבים היא כי התיק העיקרי הוא תיק בעל חשיבות ציבורית גדולה", נכתב. "במסגרת התיק הושקעו עד כה במהלך השנים משאבים רבים של רשויות החקירה, התביעה והרשות להגנת עדים. כתב האישום מייחס לעותרים ולנאשמים נוספים עבירות חמורות ביותר במסגרת פעילות בארגוני פשיעה. נוכח האמור, עמדת המשיבים היא כי האינטרס הציבורי מחייב אמירה ברורה וחד משמעית, אשר באה לידי ביטוי בצורך לסיים המשפט ולהגיע להכרעה ברורה באישומים, ובהנחה שתהיה הרשעה, בדרישה לענישה הולמת, בפרט כלפי הנאשמים להם מיוחסת עמידה בראשות ארגוני הפשיעה".

לדברי הפרקליטות, "גם מטעמים אלו, ובשים לב להתקדמות התיק העיקרי והשינוי במאזן הראיות, עמדת המשיבים היא כי אין מקום לסיים את התיק בהצעות להסדרי טיעון אשר עמדו על הפרק לפני כשמונה חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully