וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד נתניהו סמוך לטקס האזכרה לבן גוריון: "זקוקים לריפוי"

עודכן לאחרונה: 22.11.2020 / 16:10

250 הפגינו נגד השחיתות השלטונית, נסעו בשיירת רכבים למדרשת שדה בוקר וצעדו לעבר חלקת הקבר. "פאק נתניהו ותחי מדינת ישראל", קרא נכדו של דוד בן גוריון. ראש הממשלה הגיע לטקס במסוק, המוחים ריססו "לך" על המנחת המיועד

בווידאו: נכדו של בן גוריון קורא להפגין נגד נתניהו באזכרה/צילום: "הדגלים השחורים" ויניר יגנה

250 מפגינים הגיעו היום (ראשון) לטקס האזכרה לראש הממשלה לשעבר דוד בן גוריון, הנערך במדרשת שדה בוקר. נכדו של בן גוריון, יריב בן אליעזר, קרא למחות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הטקס. "לבוא הנה מכל רחבי הארץ להביע את המחאה ולהגיד פאק נתניהו ותחי מדינת ישראל", אמר.

המפגינים נסעו למקום בשיירה של קרוב ל-200 רכבים, ועם תחילת האזכרה החלו לצעוד לעבר חלקת הקבר. נתניהו הגיע במסוק, והמפגינים ריססו את המנחת המיועד בכתובת "לך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פאק נתניהו ותחי מדינת ישראל". המנחת שעליו אמור ראש הממשלה לנחות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהדגלים השחורים נמסר כי "מדינת ישראל זקוקה לריפוי מהנזקים האדירים שמותיר נתניהו. נתניהו אינו בן גוריון, בן גוריון עסק בבניין הארץ וקיבוץ גלויות - נתניהו עסוק בפירוק החברה וחיסול הערבות ההדדית. המאבק שלנו הוא על קירוב החברה הישראלית ובניית אומה חזקה שתעמוד באתגרים העצומים העומדים לפנינו".

עוד בוואלה!

מורשת רבין הפוכה מזו של המנהיגות הנוכחית - והצעירים מבינים זאת

לכתבה המלאה
מחאה לקראת הגעת ראש הממשלה נתניהו לאזכרה לדוד בן גוריון, מדרשת שדה בוקר 22 בנובמבר 2020. יניר יגנה
המחאה בצומת המדרשה, היום/יניר יגנה

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully