וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הסגר השני, עלייה במספר המאובחנים השבועי בקורונה

עודכן לאחרונה: 20.11.2020 / 9:13

משרד הבריאות עדכן כי בשבוע האחרון אובחנו 5,008 איש בקורונה, עלייה של 16.8% מבשבוע שעבר. ביממה האחרונה 758 אובחנו כנשאי הנגיף, ושיעור החיוביים ירד ל-1.4% מתוך 54,955 בדיקות. בשבוע החולף מתו 36 בני אדם. מוקדי התחלואה העיקריים: ירושלים, נצרת ובוקעתא

מנכ"ל משרד הבריאות מעריך שיש סיכוי להגבלות בחנוכה אם התחלואה תעלה/צילום: לע"מ

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי 5,008 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף - נתון הגבוה בכ-16.8% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 4,288 נדבקים בנגיף. מדובר בשבוע הראשון שבו נרשמת עלייה מאז תחילת אוקטובר. 36 בני אדם מתו השבוע - ירידה לעומת השבוע שעבר, אז מתו 67 בני אדם. מספר המתים הכולל מהנגיף עומד כעת על 2,742.

ביממה האחרונה אובחנו 758 בני אדם כנשאי קורונה. מתוך 54,955 בדיקות, שיעור החיוביים ירד ל-1.4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

בנוסף, מספר המונשמים הוא 134 - עלייה של 7 בני אדם לעומת השבוע הקודם, אז עמד המספר על 127. בשבוע שעבר מספר המונשמים ירד ב-20 בני אדם.

בדיקות קורונה בטייבה, 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
עלייה בכמעט כל המדדים. בדיקות קורונה בטייבה, ספטמבר/ראובן קסטרו

גם מגמת הירידה במספר החולים במצב קשה נבלמה. לעומת 293 חולים כאלה בשבוע הקודם, כעת ישנם 304 - עלייה של 11 חולים. לשם השוואה, בשבוע הקודם מספר החולים הקשים ירד ב-34.

מספר החולים הפעילים הוא 8,427, עלייה של 430 מהשבוע שעבר, אז עמד הנתון עד 7,997. כמו כן, בבתי החולים מאושפזים 515 חולי קורונה - עלייה של שבעה מהשבוע הקודם.

מוקדי התחלואה העיקריים: ירושלים, נצרת ובוקעתא

העיר ובה מספר החולים הפעילים הגבוה בישראל היא ירושלים, שם אובחנו 1,134 חולים כאלה. לבירה פער משמעותי מהערים הבאות אחריה ברשימה, נצרת (394 חולים פעילים), תל אביב (316), חיפה (266), בוקעתא (224), בני ברק (188) ואום אל פחם (158). ועדת השרים לענייני אזור מוגבל תבחן אם להטיל היום סגר על נצרת.

בשבעת הימים האחרונים נוספו בירושלים גם הכי הרבה חולים חדשים - 618 בני אדם. בנצרת נוספו 223 חולים חדשים, בחיפה 135, בתל אביב 131, ובבני ברק ואום אל פחם נוספו 93 חולים חדשים בכל אחת. בבוקעתא נמצא ריכוז החולים הגבוה ביותר: 336 לעשרת אלפים בני אדם. במג'דל שמס הריכוז עומד על 101 לעשרת אלפים איש, ובאף יישוב אחר המספר אינו עולה על מאה.

סגר באלעד 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
תיבחן הטל סגר בנצרת. הגבלות באלעד/ראובן קסטרו

פרופ' לוי: העלייה בתחלואה עשויה להביא להגבלות נוספות

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר אמש כי הוא לא יודע להעריך אם יוטל סגר בחנוכה, אך הבהיר כי העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה עשויה להביא להגבלות חדשות. בתדרוך לתקשורת הסביר לוי כי "אם תהיה תחלואה גורפת נצטרך לעשות הגבלות רחבות יותר".

בעוד שלבי היציאה מהסגר שהוטל בחגים נמשכים, לוי הדגיש כי עליהם להתבצע באופן דיפרנציאלי. לדבריו, "יהיו יישובים שיוגדרו כאדומים וכתומים ובמקומות האלו יהיו הגבלות, בעוד שביישובים הירוקים לא יהיו אותן הגבלות".

חולים חדשים בשבעת הימים האחרונים

  • ירושלים - 618 בני אדם
  • נצרת - 223 בני אדם
  • חיפה - 135 בני אדם
  • תל אביב - 131 בני אדם
  • בני ברק - 93 בני אדם
  • אום אל פחם - 93 בני אדם

כמו כן, הודיע לוי כי בקרוב יחל לפעול מתווה לפתיחת קניונים ברחבי הארץ. "הולכים לניסוי פיילוט שאנחנו בונים, שיכלול כמה קניונים בכמה מקומות בארץ, בניסיון לבחון את היכולת לעשות חקירה אפידמיולוגית במקרה של הדבקה. לכן, אנחנו לא פותחים באופן גורף", הסביר. ההודעה באה לאחר שקבוצות עזריאלי וקניוני עופר ההצהירו כי בכוונתן לפתוח היום בניגוד להנחיות את קניון איילון, הקריון, גרנד קניון באר שבע, הקניון הגדול בפתח תקווה וקניון מודיעין. בפורום הקניונים הסבירו כי בשלב זה הכוונה לפתוח רק בודדים, ובהמשך לצרף למהלך מתחמים נוספים.

בהמשך דבריו, סיפר לוי כי משרד הבריאות החל בקידום מתווה חדש לפתיחת מערכת החינוך, שפרטיו הגיעו לידי וואלה! NEWS. "אנחנו מעצבים כעת את המדיניות הדיפרנצאילית לקראת פתיחת כיתות ה'-ו' על פי החלטת הקבינט", אמר, "כיתות י"א-י"ב אמורות להיפתח שבוע אחרי ה'-ו'. זה תלוי בכך שלא תהיה עלייה דרמטית בתחלואה".

פרופ' לוי הוסיף כי משרד הבריאות מקיים משא ומתן לרכישת חיסונים לקורונה מכמה חברות תרופות, אולם סירב להתייחס לפרטי החוזים. "עם חלקן הגענו להבנות לפי יעילות, בטיחות וצפי תפוצה, אבל החוזים הם חסויים ולכן אנחנו לא מפרסמים. במהלך 2021 אני מאמין שיהיו חיסונים לאזרחי ישראל", צפה, והוסיף כי "יש בארץ שלושה מיליון חיסונים לשפעת עונתית, עד סוף החודש יהיו 4.3 מיליון חיסונים. אנחנו עדיין לא רואים תחלואת שפעת נרחבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully