וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במינוס 70 מעלות: המקפיאים שיאחסנו את החיסונים של פייזר בישראל

19.11.2020 / 22:28

בהמשך להסכם עם חברת התרופות על קבלת 4 מיליון חיסונים נגד הנגיף, בארץ החלו בהיערכות לקליטת ואחסון החומרים. בחברת שראל העמידו מקפיאי ענק שביכולתם להגיע לטמפ' הנדרשת, וישנעו את המנות ברחבי המדינה. החיסונים של מודרנה המתחרה דורשים קירור של מינוס 20 מעלות בלבד

בווידאו: ארה"ב מודיעה שחיסוני פייזר ומודרנה עשויים להיות מוכנים בתוך שבועות/צילום: רויטרס

שבוע בדיוק לאחר שנחתם ההסכם עם חברת התרופות פייזר לקבלת ארבעה מיליון חיסונים נגד נגיף הקורונה, בישראל כבר נערכים לקלוט ולאחסן את החומרים בהקפאה עמוקה של מינוס 70 מעלות. למטרה זו, חברת "שראל", המספקת פתרונות רפואיים לבתי החולים הציבוריים בישראל, העמידה מקפיאי ענק שביכולתם להגיע לקירור הנדרש לחיסון.

על פי ההסכם עם פייזר, החברה תייבא את החומר בהקפאה עד לישראל. מנתב"ג ישונע ל"שראל" בנתניה ומשם יופץ בקירור לרחבי הארץ. בחברה ממתינים לעדכון מפייזר הנוגע לפרק הזמן הדרוש להפשרת החומר בטרם הזרקת החיסון. לשם השוואה, את החיסונים של מודרנה נדרש להקפיא במינוס 20 מעלות בלבד, והם יכולים להיות בהקפאה רגילה של מינוס 2 עד מינוס 8 מעלות במשך חודש שלם.

במשרד הבריאות מעריכים כי החיסונים של פייזר יגיעו ראשונים ולכן צריך לבנות מערך של היסעים ואחסון בכל המדינה. לשם כך, ככל הנראה, חיסוני החברה יתבצעו בנקודות ייעודיות בלבד, לעומת החיסונים של מודרנה שצפויים להגיע לכל סניף של קופת חולים במהלך שנת 2021.

המקפיאים של חברת שראל שיאחסנו את החיסון לקורונה של חברת פייזר. חברת שראל, אתר רשמי
מנתניה לרחבי הארץ. המקפיא שיאחסן את חיסוני פייזר בישראל/אתר רשמי, חברת שראל

חברת פייזר הודיעה אתמול כי יעילות החיסון שלה מגיע ל-95%, וזאת לאחר שבתחילת השבוע חברת מודרנה פרסמה כי יעילות החיסונים שלה מגיעים ל-94.5%. החברה האמריקנית פייזר, שמפתחת את החיסון עם השותפה הגרמנית שלה BioNTech, אמרה כי הוא נמצא יעיל בצורה עקבית בקרב קבוצות גיל ודמוגרפיה מגוונות, ללא תופעות לוואי משמעותיות. זה סימן לכך שהחיסון יוכל לשמש אזורים נרחבים בעולם. היעילות בקרב בני 65 ומעלה, שנחשבים לפגיעים יותר לווירוס, הייתה יותר מ-94%.

לאחר החתימה על ההסכם עם ישראל, בירך מנכ"ל פייזר אלברט בורלה על החוזה החדש. "לאור ההגעה לאבן דרך משמעותית בתכנית פיתוח החיסון שלנו, העולם מתחיל לחוש שביב של תקווה שחיסון פוטנציאלי יוכל לסייע בסיום המגיפה העולמית המחרידה הזאת"' אמר. "חתמנו על הסכם אספקה עם ממשלת ישראל, שיאפשר לאזרחיה להתחסן נגד קוביד-19 ברגע שהחיסון יאושר לשימוש על ידי הרשויות הרגולטוריות".

המקפיאים של חברת שראל שיאחסנו את החיסון לקורונה של חברת פייזר. חברת שראל, אתר רשמי
מתאימים לחיסון של מודרנה. המקפיא שיאחסן את חיסוני פייזר בישראל/אתר רשמי, חברת שראל

מנכ"ל "שראל", אבי בוסקילה, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא "שמח לבשר כי הצלחנו בהתארגנות מהירה של ימים ספורים להיערך לקליטת מיליוני חיסונים לקורונה, הן במינוס 70 מעלות ויותר והן למינוס 20 מעלות המתאימים לחיסונים של מודרנה". לדבריו, "המתחם מאובטח 24/7 וערוך מבחינת תשתיות אנרגיה עם גיבוי להתמודדות עם אירועים חריגים ופגעי טבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully