וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם מנכ"ל פייזר: "מנהלים מו"מ לרכישת החיסון לקורונה"

עודכן לאחרונה: 11.11.2020 / 20:13

ראש הממשלה אמר כי "אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה". באגף המודיעין העריכו כי יעילות החיסון של חברת מודרנה גבוהה אף היא וייתכן כי יוכל להגיע ל-90%. הערכת אמ"ן מתבססת על הנתונים שהציגה החברה המתחרה, שמשתמשת בטכנולוגיה דומה

בווידאו: נתניהו מברך על ההישג של פייזר בפיתוח חיסון יעיל נגד קורונה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (רביעי) עם אלברט בורלה מנכ"ל חברת פייזר. "אנחנו מנהלים עמם משא ומתן על רכישת החיסון", אמר נתניהו לאחר השיחה. "אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר".

הודעת נתניהו על המשא ומתן עם חברת פייזר, מגיעה לאחר שמוקדם יותר העריך אגף המודיעין של צה"ל שגם החיסון שמפתחת חברת מודרנה האמריקנית לנגיף הקורונה צפוי להגיע ליעילות של כ-90%. תוצאות הביניים של הניסוי צפויות להתפרסם בתקופה הקרובה.

ההערכה מתבססת על העובדה כי החיסון של חברת מודרנה מפותח באותה הטכנולוגיה שבה מפותח החיסון של חברת פייזר, שפרסמה לפני יומיים נתוני הצלחה של כ-90% בניסויים שהיא מבצעת. לחברה יש הסכם עם ישראל לאספקת חיסונים לנגיף.

מחקר על חיסון לקורונה בפלורידה, ארצות הברית, 24 בספטמבר 2020. רויטרס
יעילות של 90%. מעבדה שמבצעת ניסוי בחיסון לקורונה/רויטרס

לפי הודעת אמ"ן, ההודעה של חברת פייזר "מעלה את הסבירות ליעילותם של חיסונים נוספים המפותחים בטכנולוגיית mRNA, כמו זה של חברת מודרנה, אשר נמצא גם הוא בשלב שלישי של הניסוי הקליני". כמו כן, הודיעו כי "במידה שתוצאות הביניים של מודרנה יהיו דומות לאלו של פייזר, סביר כי עד סוף 2020 יהיו לפחות שני חיסונים מאושרים לשימוש נגד קורונה, אשר יוחל בהפצתם עם קבלת האישור".

אגף המודיעין מפרט כי 47 חיסונים נמצאים כיום בשלבי ניסוי קליניים שונים. המובילות במרוץ הן החברות פייזר האמריקנית וביון-טק הגרמנית, המפתחות במשותף חיסון המבוסס אף הוא על טכנולוגיית mRNA של חלבון Spike הנמצא בנגיף הקורונה. החיסון ניתן בשתי מנות בהפרש של חודש ביניהן.

ארגון הבריאות העולמי המליץ על רף יעילות של 50% כדי להכריז על ניסוי לחיסון כאפקטיבי - מה שאומר ששיעור ההדבקה בקרב אלו שקיבלו את חיסון הדמה אמור להיות כפול לפחות. עם זאת, סוכנות התרופות האירופית הודיעה כי תהיה מוכנה לשקול אישור של תרופות יעילות פחות.

עוד בוואלה!

חברת פייזר הכריזה שהחיסון הניסיוני שלה לקורונה יעיל ב-90%

לכתבה המלאה

החיסון של חברת פייזר, כמו גם החיסון של מודרנה, לא מכיל את הנגיף הפעיל שגורם למחלה אלא עושה שימוש בחלק קטן מהחומר הגנטי שלו, שנקרא mRNA. זו גישה מדעית שפותחה במקור כדי להילחם בסרטן. החיסון גורם למערכת החיסונית לייצר נוגדנים שתוקפים את חלבון הדוקרנים - שבין השאר מעניק לנגיף הקורונה את צורתו הייחודית והמזוהה, אך הוא גם זה שמאפשר לנגיף לחדור לתאי הגוף שהוא תוקף.

לחברות פייזר וביון-טק יש הסכם המוערך ב-1.95 מיליארד דולרים עם ממשלת ארצות הברית, שבמסגרתו הן אמורות לספק מאה מיליון מנות חיסון כבר השנה. החברות הגיעו להסכמים גם עם האיחוד האירופי, בריטניה, קנדה ויפן. כדי לחסוך זמן, החברות החלו לייצר את החיסון עוד לפני שהתבררה מידת יעילותו. פייזר הודיעה כי היא מתכננת לייצר 1.3 מיליארד מנות חיסון בשנת 2021.

אתמול התייחס לנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנאומו במליאת הכנסת. הוא אמר כי "המאבק (על החיסונים) הוא חובק עולם, מספר הנדבקים עצום. גם מספר המתים עצום, אבל היום יש לנו חדשות טובות, גם בקורונה וגם בשלום".

חברת הביוטכנולוגיה "מודרנה" בסיאטל, ארצות הברית. רויטרס, רויטרס
מעבדות חברת הביוטכנולוגיה מודרנה בסיאטל/רויטרס, רויטרס

ראש הממשלה הוסיף כי "ההודעה של חברת פייזר על פיתוח חיסון היא בשורה גדולה לאנושות, זה ייקח עוד זמן, לא ימים ולא שבועות אבל גם לא שנים". לדבריו, "הניצחון על הקורונה בא יבוא. יש אור גדול בקצה המנהרה. אני צופה שעוד חברות יודיעו על התקדמות, ואפשר שבזמן הקרוב ביותר".

נתניהו הבהיר כי הוא פועל יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ואנשי משרדו כדי "להביא חיסונים לאזרחי ישראל, רבים ככל האפשר, מהר ככל האפשר". הוא הוסיף כי "תהיה על החיסונים תחרות עזה, אנחנו מדינה קטנה וכדי שלא נדחק לסוף התור, אני פועל מול המדינות האלה".

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן אמר כי תוצאות הניסוי של חברת "פייזר" הם חדשות מצוינות, אך הבהיר כי "ייקחו כמה חודשים לפני שיהיה חיסון לכולם". הוא הוסיף כי תוצאות הניסוי אינן ישנו את מציאות החירום עם מסיכות, בידוד ואמצעים אחרים עד לשנת 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully