וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות מעודכנות לניסוי של פייזר: החיסון לקורונה נמצא יעיל ב-95%

18.11.2020 / 13:55

בחברה הודיעו כי רמת יעילותו של החיסון לנגיף שנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים עלתה. פייזר תגיש בקשת חירום לרשויות בארה"ב לאחר שעמדה בתנאי הבטיחות במשך חודשיים. החיסון בניסוי של החברה המתחרה מודרנה הגיע לרמת יעילות של 94.5%

בווידאו: נתניהו מעדכן ששוחח עם הנשיא פוטין על אפשרות הבאת חיסון מרוסיה/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

חברת פייזר הודיעה היום (רביעי) כי מתוצאות שלבים מתקדמים בניסוי עולה כי החיסון לקורונה שהיא מפתחת נמצא יעיל ב-95%. עוד הוסיפו בחברה כי החיסון עמד בתנאי הבטיחות במשך חודשיים, ובעקבות זאת יגישו בקשת חירום למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

החברה האמריקנית, שמפתחת את החיסון עם השותפה הגרמנית שלה BioNTech, אמרה כי הוא נמצא יעיל בצורה עקבית בקרב קבוצות גיל ודמוגרפיה מגוונות, ללא תופעות לוואי משמעותיות. זה סימן לכך שהחיסון יוכל לשמש אזורים נרחבים בעולם. היעילות בקרב בני 65 ומעלה, שהם בקבוצת גיל פגיעה במיוחד לווירוס, הייתה יותר מ-94%.

התוצאות הסופיות מגיעות רק כשבוע אחרי שהתוצאות הראשוניות מהניסוי הראו כי החיסון יעיל ביותר מ-90%. ביום שני הודיעה מודרנה, חברה אמריקנית נוספת, כי החיסון שלה יעיל בכ-94.5%.

הנתונים הטובים מהצפוי של שני החיסונים, שניהם עם הטכנולוגיה החדשה mRNA, העלו תקווה לכך שסוף המגיפה, שהרגה 1.3 מיליון איש והרסה כלכלות וחברות ברחבי העולם, נראה באופק. עם זאת, אספקה רחבה של החיסונים נמצאת במרחק של חודשים ארוכים.

חיסון לקורונה פייזר. רויטרס
נתונים מבטיחים. פייזר/רויטרס

לפי התוצאות של פייזר, מתוך יותר מ-43 אלף משתתפים בניסוי, 170 אובחנו חיוביים לקורונה - אך רק שמונה מהם קיבלו את החיסון, ואילו היתר היו קבוצת הפלצבו. עשרה מהם פיתחו תסמינים קשים, בהם אחד בלבד שקיבל את החיסון. עוד נאמר כי תופעות הלוואי היו קלות עד בינוניות ברובן, ועברו במהירות. תופעת הלוואי החמורה ביותר שהשפיעה על יותר מ-2% מהמחוסנים הייתה עייפות, ועל 3.7% מתוך מקבלי המנה השנייה של החיסון. מבוגרים דיווחו על תופעות לוואי פחותות וקלות יותר.

התוצאות הגיעו בזמן שהנגיף משתולל בארצות הברית, באירופה ובמקומות אחרים בעולם, כשהחורף המתקרב לחצי הכדור המערבי צפוי להחריף את המגיפה עוד יותר.

"בזמן שמאות אלפני אנשים ברחבי העולם נדבקים מדי יום, אנחנו זקוקים בדחיפות לחיסון בטוח ויעיל לעולם", מסר מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, בהצהרה. המידע על תוצאות החיסון יועבר גם לרשויות פיקוח אחרות בעולם, כמו לאלו בארצות הברית, וכן למגזין מדעי.

פייזר חזרה על הציפיה שלה לייצר כ-50 מיליון חיסונים השנה, שיספיקו ל-25 מיליון איש, ועד 1.3 מיליארד חיסונים בשנה הבאה.

חיסון נוסף שפותח לאחרונה הוא "ספוטניק 5" הרוסי, שחרף הספקנות המקורית כלפיו זוכה ליותר הערכה לאחרונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שהוא שוחח על אספקתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully