וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניונים נפתחו היום בניגוד להנחיות: "אכיפה בררנית שמהולה בפוליטיקה"

עודכן לאחרונה: 20.11.2020 / 10:50

שערי קניוני עופר וקבוצת עזריאלי נפתחו במחאה על אישור קבינט הקורונה לאפשר את פעילות מתחמי הקניות הפתוחים בלבד. הקניונים ידווחו בזמן אמת על עומסים ותחלופת האוויר תוגבר כדי למנוע הדבקה. בין היתר שבו לפעילות קניון איילון, הקריון והגרנד בבאר שבע

בווידאו: פתיחת קניונים בניגוד להנחיות/צילום: ראובן קסטרו, אביב חופי וסוניה גורודיסקי עריכה: אסף דרורי

כמה קניונים ברחבי הארץ פתחו היום (שישי) את שעריהם בניגוד להנחיות משרד הבריאות. זאת במחאה על אישור קבינט הקורונה להתיר את פעילותם של מתחמי קניות פתוחים בלבד, דוגמת ביג.

קבוצות עזריאלי וקניוני עופר הודיעו כי בכוונתן לפתוח היום בניגוד להנחיות את קניון איילון, הקריון, גרנד קניון באר שבע, הקניון הגדול בפתח תקווה וקניון מודיעין. בפורום הקניונים הסבירו כי בשלב זה מדובר רק בקניונים בודדים שנפתחו, כאשר הכוונה היא בהמשך לצרף למהלך מתחמים נוספים.

בין הרשתות שנפתחו: חנויות קבוצת פוקס, סטימצקי, קרייזי ליין, אופטיקנה, אפרודיטה, ווי שוז, ורדינון, נעמן, לורד קיטש, ג'אמפ, לי קופר, מגה טויס, סטיב מאדן, צ'ילדרנ'ס פלייס, פוט לוקר, נייק ואדידס.

בניגוד להנחיות משרד הבריאות | פתיחת הקניון הגדול בפתח תקווה 20 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"ההחלטה מעלה קונוטציה של פקודות בלתי חוקיות" . הקניון הגדול בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

הקניונים הבהירו כי הפתיחה תלווה בצעדים למניעת הדבקה, בהם גיוס "סיירת קורונה" שתהיה אחראית על מניעת התקהלות, תיעוד אי-עטיית מסיכה, בקרה על אכיפת כמות מבקרים בחנויות ומתן אזהרות ורישום.

כמו כן, יכללו טכנולוגיה לזיהוי התקהלויות, הפעלת כריזה של ההנחיות ואיסור על התקהלות, עידוד קנייה בכל שעות היום על מנת לרווח הגעה של מבקרים ופתיחה ייעודית לאוכלוסיות בסיכון, פרסום בזמן אמת על עומסים על מנת לווסת את כמות המבקרים, סימון מקומות המתנה מחוץ לחנויות במרווחים מספקים והחלפת אוויר בתדירות גבוהה.

בניגוד להנחיות משרד הבריאות | פתיחת קניון איילון ברמת גן  20 בנובמבר 2020. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
פתיחת קניון איילון ברמת גן, היום/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90
בניגוד להנחיות משרד הבריאות | פתיחת הקניון הגדול בפתח תקווה 20 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מתכוננים לפתיחה. הקניון הגדול בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

בעלי רשת "פקטורי 54" רוני אירני ציין כי אינו מחזיק סניפים בקניונים שייפתחו, אך הבהיר כי "אם הייתי נמצא בקניונים האלה כמובן הייתי פותח". לדברי אירני, "אני חושב שההחלטה הזו לסגור קניונים, לפתוח מקומות אחרים ולעשות אכיפה בררנית שמהולה בפוליטיקה ובחוסר רגש בהחלטות מעלה קונוטציה של פקודות לא חוקיות".

"איך זה בא לידי ביטוי? כל אחד בדרכו מפר בצורה פרטנית או באופן מאורגן את החוק. גם אין באמת אכיפה, וגם השוטרים שבאים אליך מרגישים את חוסר הנוחות באכיפה ואת חוסר ההיגיון בהחלטות".

בניגוד להנחיות משרד הבריאות | פתיחת קניון איילון ברמת גן  20 בנובמבר 2020. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
פתיחת קניון איילון ברמת גן, היום/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90
בניגוד להנחיות משרד הבריאות | פתיחת הקניון הגדול בפתח תקווה 20 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
שורת צעדים למניעת הדבקה. פתיחת הקניון הגדול בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

בהודעת פורום הקניונים נכתב כי "הקניונים נערכים לתחילת פעילות במתווה 'פתיחה בטוחה' שיאפשר את פעילות הקניונים לצד הקורונה ויחזיר כחצי מיליון מובטלים לעבודה ואת חוויית הקניה והבילוי למבקרים, בצורה בטוחה ובריאה, תחת הקפדה על ההנחיות. הפתיחה תעשה תחילה במתכונת מצומצמת אך בפריסה ארצית".

בפורום מציינים כי "פתיחה הדרגתית של המסחר, שמגבילה את כמות החנויות, איננה מספיקה, היא מביאה לצפיפות והתקהלות בכניסה וסופה הגברת התחלואה. רק הגדלת מספר החנויות תוביל לפיזור קהל הצרכנים בצורה בטוחה ולשמירה על מרחק ועמידה בהנחיות, על כן אין חלופה למעט פתיחה מלאה של המסחר והקניונים תחת הנחיות מחמירות שיספקו מענה בריאותי מיטיבי".

ברקע הצהרתם, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הודיע כי בקרוב יחל לפעול מתווה לפתיחת קניונים ברחבי הארץ. "הולכים לניסוי פיילוט שאנחנו בונים, שיכלול כמה קניונים בכמה מקומות בארץ, בניסיון לבחון את היכולת לעשות חקירה אפידמיולוגית במקרה של הדבקה. לכן, אנחנו לא פותחים באופן גורף", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully