וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת: נחייב את חברות הסלולר לשפר את תשתיות הדור הרביעי בפריפריה

19.11.2020 / 8:25

תשתיות הרשת הסלולרית לא נפרסו באזורים רבים, מתוך שיקול כלכלי של החברות. על כן, במשרד התקשורת הכריזו כי בתוך שנתיים יהיה עליהן לספק כיסוי באזורים אלו, מתוך שאיפה להגדיל את היקף פריסת הרשת ל-95% משטחי המדינה - מה שיאפשר גלישה והורדה במהירויות גבוהות יותר

בווידאו: שר התקשורת אומר שלא יאפשר לחצות קווים אדומים ביחס לתקשורת/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

משרד התקשורת הודיע הבוקר (חמישי) כי בכוונתו לחייב את חברות הסלולר להרחיב באופן משמעותי את פריסת תשתיות רשת הדור הרביעי ברחבי הארץ. עד כה, החברות נמנעו משיקולים כלכליים מהתקנת תשתיות בשלל אזורי פריפריה, ובעקבות ההחלה יהיה עליהן לעשות זאת בתוך שנתיים.

במסגרת ההליך, יוזמנו חברות הסלולר לשימוע בפני המשרד, במסגרתו ישמיעו את עמדתן בנושא. לחברות יש חודש להגיב להזמנה, ולאחר מכן תחל תקופת יישום של שנתיים. בסוף התקופה, מקווים במשרד התקשורת, פריסת רשת הדור הרביעי תורחב מ-75% ל-95% קליטה ברחבי הארץ. המשרד יוכל, למשל, להתנות בכך את הרישיון לחברות הסלולר.

בין האזורים שלא נהנים כיום מהתמיכה בדור הרביעי, ניתן למצוא את אזור החרמון, עמק החולה, אזור כרמיאל, שפרעם ועוד. "מחברים את ישראל זו לא רק סיסמה, אלא חובה מעשית", אמר שר התקשורת יועז הנדל. "מצב תשתיות התקשורת בישראל בעשור האחרון דרש טיפול מידי. עכשיו זמן התיקון. תושבי הערבה, הגליל, הנגב והגולן, זכאים לקליטה סלולרית, כמו בכל מקום", הוסיף.

אנטנה סלולרית, מרץ 2016. ראובן קסטרו
"מצב תשתיות התקשורת בעשור האחרון דרש טיפול מידי". פריסת אנטנות סלולריות (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

כיום שישנן רק שלוש חברות סלולר שפורסות תשתיות של רשת הדור הרביעי עבור תשעה מיליון אזרחים, מה שיוצר עומסים ובעיקר קצב הורדה-העלאה נמוך בצורה ניכרת ממה שהרשת מסוגלת לספק.

פריסת התשתיות באזורי הפריפריה לא נעשתה עד היום בשל שיקולים כלכליים של חברות הסלולר השונות. לכן, במשרד התקשורת שוקלים להקל עליהן, ולאפשר להן לדאוג לכך בעזרת מפעיל אחד שיפרוש באזורים ספציפיים, באופן וולונטרי ובמתכונת מצומצמת ונקודתית, במקום כל השלוש.

אולם, מדובר בפיתרון מדאיג: הוא יביא אמנם לפריסת תשתיות של רשת הדור הרביעי בפריפריה, אך במקום שיפור לתושבים באזורים הללו - הוא עשוי להביא למצב שבו הם נשענים כולם למעשה על אנטנה אחת, ונהנים מגלישה במהירות נמוכה ממה שרשת הדור הרביעי מסוגלת לספק.

עוד בוואלה!

עם מהירות גבוהה, בפריסה מצומצמת: רשת ה-5G החלה לפעול בישראל

לכתבה המלאה

לדברי משרד התקשורת, הסגר הראשון חשף את מצב התשתיות העגום בישראל, שאינן ערוכות לעבודה מרחוק. לשם כך, נעזרים צרכנים רבים בתשתיות הסלולר, אך גם מצבן של תשתיות אלו עגום, ובכ-25% מהמדינה עדיין לא ניתן להשתמש בקישורית של הדור הרביעי, המתאפיינת במהירויות העלאה והורדה גבוהות יותר.

"המשרד רואה חשיבות רבה באספקת כיסוי סלולרי לכל תושב בכל רחבי המדינה, וסבור כי בעת הזו נכון להפעיל את הסמכות הנתונה למשרד, כדי לחייב את חברות הסלולר להרחיב את הכיסוי הסלולרי של רשת הדור הרביעי", מסרו במשרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully