וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי בירך על החלטת הרשות לחדש את התיאום עם ישראל: "הדלת למו"מ פתוחה"

18.11.2020 / 13:43

שר החוץ הוא הגורם הישראלי הראשון שהביע תמיכה בהכרזת הרשות הפלסטינית על חידוש שיתוף הפעולה הביטחוני והאזרחי. בפגישה משותפת הכריזו אשכנזי ומקבילו הבחרייני על פתיחת שגרירויות בהמשך לחתימת ההסכמים בין המדינות. שר החוץ ימריא בחודש הבא לביקור במנאמה

בווידאו: שר החוץ הבחרייני בישראל, נועד עם אשכנזי והנשיא ריבלין/צילום: שגרירות ארה"ב בישראל ולע"מ

שר החוץ גבי אשכנזי בירך היום (רביעי) על חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי בין הרשות הפלסטינית לישראל. בהצהרה משותפת בתום פגישה עם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף א-זיאני, אמר אשכנזי כי "הדלת למו"מ עם ישראל פתוחה ואני מקווה שהפלסטינים יצעדו דרכה ללא תנאים מוקדמים".

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שיח, הודיע אמש כי ההחלטה התקבלה לאחר מגעים בינלאומיים שקיים יו"ר הרשות אבו מאזן בימים האחרונים. א-שיח ציין כי ההחלטה התקבלה בעקבות מסרים בעל פה ובכתב שהרשות הפלסטינית קיבלה, ולפיהם ישראל מחויבת להסכמים עם הרשות הפלסטינית. לדבריו, היחסים עם ישראל ישובו למצב בו היו לפני 19 במאי 2020 - אז הודיע אבו מאזן על הקפאת התיאום הביטחוני והאזרחי.

שר החוץ גבי אשכנזי ,שר החוץ של בחריין עבד א-לטיף זיאני ואבי ברקוביץ' שליח הבית הלבן למזה"ת בנתב"ג, 18 בנובמבר 2020. מירי שמעונוביץ, משרד החוץ, אתר רשמי
ברקוביץ', אשכנזי וא-זיאני בנתב"ג, היום/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ, משרד החוץ

א-זיאני נחת הבוקר בישראל לקראת מפגש הפסגה המשולש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו. שר החוץ אשכנזי קיבל את פניו של מקבילו הבחרייני בנתב"ג, ומשם יצאו השניים לפגישה משותפת בירושלים. "זה ביקור היסטורי וכל מדינת ישראל מתרגשת", בירך אשכנזי את א-זיאני עם נחיתתו.

בתום פגישתם נשאו שני שרי החוץ הצהרות לתקשורת. א-זיאני אמר כי בקשתה של ישראל לפתוח שגרירות במנאמה נענתה בחיוב, ובמקביל העביר למקבילו בקשה לפתוח שגרירות בחריינית בישראל. אשכנזי הביע תקווה כי שתי השגרירות ייפתחו לפעילות עד סוף השנה. בנוסף לכך, שר החוץ קיבל את הזמנתו של עמיתו והודיע כי יטוס בחודש הבא להשתתף בכנס הביטחון במנאמה, שייערך ב-4 בדצמבר.

מדובר בביקור פומבי וראשון אי פעם של שר מבחריין בישראל. המשלחת ממנאמה כוללת גם את שר התעשייה והמסחר של בחריין. כמו כן, על המטוס הייתה גם משלחת אמריקנית בראשות שליח הבית הלבן למזרח התיכון, אבי ברקוביץ'.

עוד בוואלה!

סיפורי כיסוי ודרכונים זרים: כך פעלה השגרירות החשאית של ישראל בבחריין

לכתבה המלאה

מפגש הפסגה המשולש ייערך בהמשך לטקס החתימה על ההודעה המשותפת לכינון יחסי שלום, ידידות ויחסים דיפלומטיים בין ישראל לבין בחריין במנאמה לפני כמה שבועות. בסיום הפגישה צפויות הצהרות לתקשורת, וחתימה על מזכר הבנות בתחום התעופה בין המדינות. לאחר מכן יקיים נתניהו פגישות נפרדות עם א-זיאני ופומפאו. גם נשיא המדינה ראובן ריבלין ייפגש עם השר הבחרייני.

אחד הנושאים המרכזיים שיידונו במהלך ביקור המשלחת הבחריינית יהיה פתיחת השגרירויות בירושלים ובמנאמה. שר החוץ אשכנזי העביר אגרת לעמיתו הבחרייני ובה בקשה רשמית לפתוח שגרירות ישראלית במנאמה. עד כה לא התקבלה תגובה רשמית ממנאמה, והציפייה היא שהדבר יקרה במהלך הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully