וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: שר החוץ של בחריין יבקר בישראל בקרוב

עודכן לאחרונה: 10.11.2020 / 16:00

בנאומו במליאת הכנסת, חשף שר החוץ כי עבד אל-לטיף א-זיאני צפוי להגיע לירושלים בקרוב, במה שמסתמן כביקור הפומבי הראשון של בכיר בממלכה. לפי הערכות, הביקור ייערך בשבוע הבא. אשכנזי: שורת הסכמים עם בחריין תיחתם בקרוב

בווידאו: נתניהו אומר בדיון על ההסכם עם בחריין שמעגל השלום יתרחב/צילום: ערוץ כנסת

שר החוץ של ממלכת בחריין, עבד אל-לטיף א-זיאני, צפוי לבקר בישראל בקרוב - כך חשף היום (שלישי) שר החוץ גבי אשכנזי במהלך נאום במליאת הכנסת, שהתכנסה לדון בהסכם הנורמליזציה עם הממלכה. על פי הערכות, הביקור ייערך בשבוע הבא, ככל הנראה ב-19 בנובמבר. אם יצא לפועל, זה יהיה ביקור פומבי ראשון אי פעם של בכיר בממשלת בחריין בישראל.

עוד חשף אשכנזי כי במשרדו מקדמים את נרמול היחסים בין המדינות, שבמסגרתו צפויה להיחתם בקרוב שורת הסכמים. "בחודשיים האחרונים, מוביל משרד החוץ למימוש מהיר ומלא של ההסכמים", אמר אשכנזי. למעלה מ-40 הסכמים צפויים להיחתם כבר בתקופה הקרובה, מתוכם שבעה הסכמים מול בחריין".

גבי אשכנזי במהלך נאומו במליאת הכנסת 10 בנומבר 2020. דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
אשכנזי בכנסת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

אשכנזי ציין כי הסכמים אלו יהיו בתחום "יחסי החוץ, התעופה והאשרות, חקלאות, כלכלה, תקשורת ועוד". לדבריו, "אין דוגמה טובה מזו להוכיח את חשיבותם של הסכמי השלום והנורמליזציה וחלון ההזדמנות שהסכמים אלו מביאים עימם".

עוד בוואלה!

סיפורי כיסוי ודרכונים זרים: כך פעלה השגרירות החשאית של ישראל בבחריין

לכתבה המלאה

בחריין וישראל חתמו בחודש שעבר על הסכם ביניים לכינון יחסים דיפלומטיים. מלבד ההסכם, נציגי המדינות חתמו גם על שמונה מזכרי הבנות בתחומים שונים, בהם תעופה, חקלאות והשקעות.

הסכם הביניים הוא שלב בדרך בין "הצהרת השלום" שנחתמה בבית הלבן ב-15 בספטמבר בידי ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ של בחריין, לבין חתימה על "חוזה שלום" כולל. ההסכם המרכזי שנחתם כולל כינון יחסים דיפלומטיים ופתיחת שגרירויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully