וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגש פסגה משולש בין ישראל, בחריין וארה"ב יתקיים השבוע בירושלים

15.11.2020 / 19:51

נתניהו, א-זיאני ופומפאו ייפגשו בהמשך לחתימה על ההסכם לכינון יחסים בין ישראל ובחריין. גורמים ציינו כי נעשה מאמץ לחתום בפגישה על האפשרות לקיים טיסות ישירות בין המדינות, אך טרם ידוע אם ייחתמו הסכמים נוספים. לשכת רה"מ: שר החוץ אשכנזי יוזמן למפגש

בווידאו: נתניהו אומר בדיון על ההסכם עם בחריין שמעגל השלום יתרחב/צילום: ערוץ כנסת

מפגש פסגה משולש בין ישראל, בחריין וארצות הברית יתקיים ביום רביעי בירושלים. במפגש צפויים להשתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ושר החוץ של בחריין עבד אל-לאטיף א-זיאני. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי שר החוץ גבי אשכנזי יוזמן גם כן להשתתף במפגש המשולש.

גורמים ישראלים בכירים ציינו כי נעשה מאמץ להשלים עד יום רביעי את הסכם התעופה שיאפשר טיסות ישירות בין המדינות ולחתום עליו במהלך המפגש המשולש. לא ברור אם תהיה חתימה על הסכמים נוספים. בסיום במפגש המשולש צפויות הצהרות לתקשורת.

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות עבדאללה בן זאיד, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של בחריין אחמד אל-חליפה בטקס חתימת הסכמי אברהם בבית הלבן, 15 בספטמבר 2020. AP
הסכם התעופה עשוי להחתם במפגש. טקס חתימת הסכמי הנורמליזציה/AP

המפגש יהיה המשך לטקס החתימה על ההודעה המשותפת לכינון יחסי שלום, ידידות ויחסים דיפלומטיים בין ישראל לבין בחריין במנאמה לפני כמה שבועות. החתימה התקיימה אז תחת חסותו של שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין שטס לבחריין יחד עם המשלחת הישראלית.

הבוקר אישררה הממשלה סופית את ההסכם עם בחריין לאחר שזה עבר ברוב גדול בכנסת. ההסכם גם אושר על ידי ממשלת בחריין אך לא הובא להצבעה בפרלמנט הבחרייני. המשלחת מבחריין תגיע לישראל ביום רביעי חרף האבל הלאומי בבחריין על מותו של ראש הממשלה שיח חליפה בן סלמאן אל-חליפה, שכיהן בתפקיד כמעט 50 שנה. המשלחת הבחריינית תכלול גם את שר התעשייה, המסחר והתיירות זאיד א-זיאני.

חיתמה על כינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל לבחריין 18 באפריל 2020. רויטרס
ידונו בפתיחת השגרירויות. טקס החתימה על כינון היחסים הדיפלומטיים במנאמה/רויטרס

אחד הנושאים המרכזיים שיידונו במהלך ביקור המשלחת הבחריינית יהיה פתיחת השגרירויות בירושלים ובמנאמה. שר החוץ גבי אשכנזי העביר אגרת לעמיתו הבחרייני ובה בקשה רשמית לפתוח שגרירות ישראלית במנאמה. עד כה לא התקבלה תגובה רשמית ממנאמה, והציפייה היא שהדבר יקרה במהלך הביקור.

אשכנזי: בשבועות הקרובים נחתום על הסכמים נוספים עם האמירויות ובחריין

שר החוץ אשכנזי השתתף היום בפורום השנתי של משרד החוץ של איחוד האמירויות ודיבר בפאנל עם השר לענייני חוץ באיחוד האמירויות ד"ר אנואר גרגאש ועם שר החוץ א-זיאני. אשכנזי אמר כי הוא מחויב ליישם את ההסכמים עם בחריין ואיחוד האמירויות הערביות באופן מלא ומהיר. "אני מעריך שכבר בשבועות הקרובים נחתום על עשרות הסכמים נוספים בין ישראל לאמירויות ובחריין", אמר.

שר החוץ, גבי אשכנזי במהלך הצהרה משותפת עם עמיתיו הגרמני, הייקו מאס ושר החוץ של האמירויות, עבדאללה בן זייד בברלין, בגרמניה 6 באוקטובר 2020. רויטרס
יוזמן לפגישה. אשכנזי/רויטרס

אשכנזי ציין כי המעבר משיח של סיפוח לשיח של נורמליזציה פתח חלון הזדמנויות להרחבת מעגל השלום באזור כולו. הוא הוסיף כי יש הזדמנות להנהגת הרשות הפלסטינית להצטרף לשיח השלום ולחלון ההזדמנות שנפתח. "על הרשות הפלסטינית לחדול ממניעת קבלת כספי המסים, אותם היא מונעת מאזרחיה למעלה משנה וחצי וכן להחזיר את התיאום הביטחוני לקדמותו", אמר אשכנזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully