וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מהליכוד הגיעו לשא-נור, אלמונים השליכו לעבר רכבם אבנים

עודכן לאחרונה: 17.11.2020 / 18:09

חברי הכנסת הגיעו עם ראש מועצת שומרון להריסות ההתנחלות שפונתה בהתנתקות, כדי לחזק מתנחלים שעלו לשטח בלילה. המתנחלים התפנו מהמקום מרצון, לאחר שמיקי זוהר הבטיח שיפעל להקמת היישוב מחדש. בדרכם חזרה יודו אבנים והושלך בקבוק צבע על הרכב שבו נסעו, איש לא נפגע

בווידאו: אבנים ובקבוק צבע הושלכו לעבר שיירת ח"כים בדרכה לשאנור/צילום: רועי חדי

חברי כנסת מהליכוד הגיעו היום (שלישי) לשרידי ההתנחלות שא-נור שבשומרון, באישור צה"ל, על מנת לפגוש גרעין מתנחלים ששב לשטח במטרה לקדם את הקמת היישוב מחדש. הח"כים, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, קטי שטרית, אתי עטיה ועמית הלוי התלוו לראש מועצת שומרון יוסי דגן, ושוחחו עם המתנחלים. בתום השיחה, המתנחלים התפנו מהמקום מרצונם החופשי. זאת, לאחר שח"כ זוהר הודיע כי יפעל הקמת היישוב מחדש, וכי יעלה את הנושא בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בהקדם.

בדרכם חזרה משא-נור, אלמונים השליכו אבנים ובקבוק צבע לעבר הרכב בו נסעו חברי הכנסת וראש מועצת שומרון, אך איש לא נפגע. דגן הבהיר כי הם לא נבהלו מהאירוע, וכי חברי הכנסת ימשיכו לתמוך במתנחלים.

חודשה ההתיישבות היהודית ביישוב שא-נור בצפון השומרון. ללא, אתר רשמי
גרעין המתנחלים שהגיע הלילה להריסות. שא-נור, הלילה/אתר רשמי, ללא

גרעין המתנחלים שעמם נפגשו חברי הכנסת מונה כמאה איש, שנכנסו בשעות הלילה למצודה ביישוב והצהירו כי בכוונתם לחדש את ההתיישבות היהודית במקום. בעקבות העלייה לשא-נור, פנה ראש המועצה האזורית שומרון שהיה בין המפונים מהמקום בהתנתקות, לממשלה ולחברי הכנסת ודרש שיאפשרו את חידוש ההתיישבות.

חברי הגרעין העבירו את הלילה במצודה ביישוב, והחלו להכשירה למגורים. הגרעין החדש מונה בשלב זה כ-20 משפחות ומורכב בעיקר מזוגות צעירים. "ארץ ישראל כולה שלנו וכך זה יישאר לנצח", אמר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לוואלה! NEWS. "ביום בו יימנעו מאיתנו, עם ישראל, להגיע ולבקר בכל שטחי הארץ, לא נוכל לטעון לזכותנו על ארצנו".

עוד בוואלה!

תקרית אלימה ביצהר: מתנחלים ניפצו שמשה ברכב מג"ב וניקבו צמיגים בניידת

לכתבה המלאה

"הגענו לשא-נור עם קבוצה מכובדת של חברי כנסת, עם אמירה ברורה יש רוב ברור בכנסת ורוב ברור גם בממשלה לתקן את הפשע של הגירוש ועקירת היישובים בצפון השומרון ומגוש קטיף", אמר יוסי דגן. "יש אמירה ברורה וקריאה ברורה לתקן את העוול והטעות הזאת שהיום כולם מבינים שהיא הייתה טעות, לחזור לשאנור ולבנות את היישוב הפורח הזה מחדש".

דגן הוסיף כי "אין צודקת מדרישת חברי הגרעין, חייבים לתקן את העוול הזה. אני מודה לח"כ זוהר שיחד עם נוספים בליכוד לקחו על עצמם לפעול בכדי שבמקום המדהים הזה יוקם היישוב מחדש. אני מחזק את חברי הגרעין להמשיך בדרישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully