וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד להתעללות בדרום: נקבע מותו של התינוק שהוריו נעצרו

17.11.2020 / 12:02

מבית החולים ברזילי בו אושפז בן ה-4 חודשים נמסר כי לבו נדם, לאחר שאתמול הכריזו הרופאים על מוות מוחי. הודעה בנושא נמסרה למשפחת התינוק. מוקדם יותר השבוע הוארך מעצר ההורים

בווידאו: הוארך מעצרם של ההורים החשודים בהתעללות בתינוק בדרום/מערכת וואלה! NEWS

הצוותים הרפואיים בבית החולים ברזילי באשקלון קבעו היום (שלישי) את מותו של התינוק בן הארבעה חודשים שהוריו, תושבי העיר, חשודים בהתעללות בו. מבית החולים נמסר כי לבו של התינוק נדם, לאחר שאתמול נקבע מוות מוחי.

התינוק פונה לבית החולים לפני כשבוע על ידי הוריו במצב אנוש, כשהוא סובל מחבלת ראש קשה וחבלות פנימיות. מאז מצבו הוסיף להידרדר עד אתמול, אז הכריזו הרופאים כי נקבע מוות מוחי. ביממה שחלפה מאז גם לבו של התינוק כשל, והחלט לקבוע את מותו באופן סופי. מבית החולים נמסר כי הודעה בנושא הועברה למשפחת התינוק.

כמה שעות לאחר פינוי התינוק לבית החולים, המשטרה עצרה את אביו ואת אמו בחשד להתעללות. במהלך השבוע הוארך שוב מעצרם. לפי עדותו של מנהל טיפול נמרץ בבית המשפט, התינוק הגיע לבית החולים ללא הכרה והיה לו דופק נמוך. כשהתחיל להנשים את התינוק, הוא שם לב כי ישנם סימני חבלה בראשו של הפעוט ושטפי דם מהימים האחרונים. הרופא אמר עם תחילת האשפוז כי לא ניתן לקבוע בוודאות שמקור החבלה בהתעללות, אך לא ניתן לשלול זאת.

בית חולים ברזילי, אשקלון. ראובן קסטרו
לבו של התינוק נדם. בית החולים ברזילי שבאשקלון/ראובן קסטרו

לאורך החקירה, האב הכחיש את החשדות נגדו. הוא סיפר כי האכיל את בנו ולאחר מכן השכיב אותו על בטנו ויצא מהחדר. בהמשך שמע קולות חנק, ומצא את התינוק מקיא וחיוור. לטענתו, בשלב זה הזמין אמבולנס, שפינה את בן הארבעה חודשים לבית החולים ברזילי כשהוא סובל מחבלת ראש קשה. בחקירה הכחיש האב כי פגע או התעלל בבנו.

בית משפט השלום באשקלון, דצמבר 2016. בני בן סימון
מעצר ההורים הוארך. בית המשפט באשקלון/בני בן סימון

השופטת קבעה כי האב לא ידע לתת הסברים של ממש בחקירתו לאותם סימני חבלה קשים שהתגלו על בנו. סנגורו של האב טען שלפני חודש הוא הגיע עם בנו לבית החולים עקב בעיות רפואיות בראשו של התינוק.

כמו כן, מחקירת המשטרה עלה חשד כי ההתעללות התרחשה במקרים נוספים, והשופטת דורית בנדה קבעה כי האם נהגה לכל הפחות בקלות דעת כשהבחינה בסימנים על גופו. חוקר המשטרה אמר בדיון בשבוע שעבר כי "לא מדובר במקרה בודד. ישנן עוד חבלות שנגרמו באירועים נוספים. היא לא יודעת לתת עדות שדוחה את החשדות נגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully