וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לבג"ץ: יש לחייב את הממשלה לדון במינוי מנכ"ל למשרד המשפטים

16.11.2020 / 20:29

מנדלבליט קבע כי יש להוציא צו על-תנאי, כפי שביקשה הפרקליטות בעתירה לבג"ץ, משום ש"הסכמות קואליציוניות לא יכולות לגבור על חובת הממשלה", ולא הוצג נימוק לכך שלא דנו במינוי עד כה. בכך היועמ"ש שב על עמדתו העקרונית שנמסרה בהליך אחר

בווידאו: המשנה ליועמ"ש במתקפה חריפה על המנהיגים בישראל/מערכת וואלה! NEWS

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר הערב (שני) כי על הממשלה לדון בנושא מינוי מנכ"ל למשרד המשפטים, במסגרת העתירה לבג"ץ בעניין. לטענתו, יש להוציא צו על-תנאי כמבוקש בעתירה, משום "שלא הוצג כל נימוק קונקרטי לאי קביעתו של מועד להעלאת הצעת-ההחלטה למינוי לדיון בממשלה".

"היועץ המשפטי לממשלה סבור שאין מנוס מהוצאת צו על-תנאי כמבוקש בעתירה", הבהיר מנדלבליט. בכך שב היועמ"ש על עמדתו העקרונית שנמסרה בהליך אחר, לפיה "הסכמות קואליציוניות - כמו גם מחלוקות קואליציוניות - אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
"אין מנוס מהוצאת צו על-תנאי". היועמ"ש מנדלבליט/ראובן קסטרו

בדיון שנערך בשבוע שעבר בבג"ץ בנוגע להסדר ניגוד העניינים של נתניהו, נידון גם נושא עיכוב המינויים - ונציג היועמ"ש אמר כי הוא סבור שיש להוציא צו על תנאי, שיחייב את הממשלה לפעול לקידום מינויי קבע של משרות בכירות. עמדת היועץ שפורסמה הערב, הוגשה במסגרת עתירה אחרת שהגישה התנועה לטוהר המידות, ומבקשת באופן ספציפי כי הממשלה תדון במינויו של עו"ד שמעון בראון למנכ"ל משרד המשפטים.

עוד בוואלה!

מנדלבליט לבג"ץ: הסדר ניגוד העניינים מחייב את נתניהו - גם נגד רצונו

לכתבה המלאה

המינוי הוכרז על ידי שר המשפטים אבי ניסנקורן כבר לפני חודשים ארוכים, אולם טרם עלה לאישור הממשלה, וזאת בשל המחלוקת בין הליכוד וכחול לבן על מינויי בכירים. בהסכם הקואליציוני נקבע כי תוקם ועדה שתבחן את דרכי המינוי של בכירים שזקוקים לאישור הממשלה, אך כחול לבן נמנעים מלהקים את הוועדה, בטענה שהליכוד מעוניין להגביר את ההשפעה הפוליטית על מינויים מקצועיים. בינתיים, הממשלה לא דנה במינויים אלה כלל.

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר לבג"ץ כי הוא אינו מסכים עם עמדתו של מנדלבליט, וסבור שאין מקום להוציא צו על תנאי במקרה הזה, או בכלל בנוגע לסוגיית המינויים. "ענין דרך המינויים מצוי בלב המחלוקת הפוליטית בין שני חלקי הממשלה, ואין כל מקום להכניס את בית המשפט לסוגיה שבמחלוקת פוליטית כה עמוקה", נכתב בעמדת ראש הממשלה. "מה גם שמתן צו על תנאי יגרום לכך ש'חוטא יצא נשכר'. סיעת כחול לבן מפרה את ההסכם הקואליציוני בצורה בוטה, ומאז הקמת הממשלה אינה מאפשרת את הקמת הוועדה, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני".

מנגד, מטעמו של ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, נמסר לבג"ץ כי "כללי המשפט המנהלי והאינטרס הציבורי מחייבים כי כלל המשרות הבכירות בשירות המדינה יאויישו במינוי של קבע, בהקדם האפשרי וללא כל דיחוי נוסף. אין מקום לפוליטיזציה במינויים המקצועיים בשירות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully