וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר לממשלה: ליצמן ימונה מחדש לשר הבינוי והשיכון

16.11.2020 / 18:02

יו"ר יהדות התורה ישוב לתפקידו, כחודשיים לאחר שהתפטר ממנו במחאה על הטלת סגר בתקופת החגים וסגירת בתי כנסת. ליצמן סיכם על חזרתו לתפקיד בפגישה עם נתניהו. לאחרונה נשקלה האפשרות שליצמן ימונה לסגן שר, תחת איציק כהן מש"ס, כשבפועל יועד ליצמן לנהל את המשרד

בווידאו: נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הדנה באפשרות לסגר/צילום: לע"מ

ח"כ יעקב ליצמן ימונה מחדש לשר הבינוי והשיכון - כך סוכם הערב (שני) בתום דיון שנערך אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר יהדות התורה יומנה לתפקיד שר, לאחר שעזב את המשרד לפני כחודשיים. הוא התפטר במחאה על הטלת סגר בתקופת החגים וסגירת בתי כנסת, כאשר בשלב מאוחר יותר, כשליצמן רצה לחזור לממשלה כסגן שר, האדמו"ר מגור, פטרונו הרוחני, התנגד לכך.

לאחר שליצמן התפטר, נידונו כמה אפשרויות לאיוש התפקיד, כשברוב המקרים היה אמור יו"ר יהדות התורה להמשיך ולשלוט במשרד, שלא מכס השר. בחודש שעבר, ליצמן היה אמור להתמנות לסגן שר השיכון, תחת איציק כהן מש"ס, שמונה לשר במשרד האוצר וגם לשר השיכון. כהן היה אמור לכהן כשר במשרד השיכון, אך בפועל ליצמן היה אמור לנהל את המשרד כסגן השר.

גורמים בסביבתו של ליצמן בחנו במהלך השבוע את האפשרות למנות את יאיר פינס, מנכ"ל משרד השיכון - לתפקיד השר. פינס בן ה-40, מכהן בחצי שנה האחרונה כמנכ"ל המשרד, רכש את אמונם של ליצמן ואנשיו והפך לאחד השמות המועמדים להחליפו בתפקיד.

יעקב ליצמן קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
ימונה מחדש לשר הבינוי והשיכון. ליצמן/ראובן קסטרו

מדובר בצעד חריג מצד ליצמן, והוא עורר התנגדות עזה במפלגה. סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר, חברי סיעת אגודת ישראל שבראשה עומד ליצמן, דרשו בסוף השבוע לקיים דיון על "חלוקת התפקידים בתוך הסיעה". בכיר בסיעה אמר לוואלה! NEWS כי "נתנגד לכל מינוי של גורם מחוץ לאגודת ישראל".

אתמול מתח ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, ביקורת חריפה על עמיתו למפלגה, בשל כוונתו למנות איש מקצוע מחוץ למפלגה לתפקיד שר הבינוי והשיכון. בשיחות סגורות שקיים גפני הוא אמר כי "המינוי צריך להיעשות מתוך שורות יהדות התורה. אם ח"כ לא רוצה בתפקיד, יואיל בטובו להעביר זאת לח"כ אחר".

גפני הוסיף כי "לא יעלה על הדעת שיעשה דבר כזה. מקובל שממנים אדם מקצועי לתפקיד מנכ"ל, אבל את משרת השר - לא היה כדבר הזה, וגם לא היה ראוי שייעשה".

עוד בוואלה!

ליצמן יכול היה לעשות הרבה כדי למנוע סגר. עכשיו כשהוא מתפטר, זה כבר מאוחר מדי

לכתבה המלאה

התפטרותו של ליצמן העלתה הערכות לפיהן הוא רצה לעזוב את הממשלה כשר בטרם עשויה להתקבל החלטה על כתב אישום נגדו בפרשות שבהן נחקר בעבר, מה שהיה עשוי לאלץ אותו להתפטר בכל מקרה. בסביבתו הכחישו זאת, וגם ליצמן עצמו דחה את הדיווחים לפיהם סיבת התפטרותו האמיתית קשורה בכתבי האישום המסתמנים נגדו. "אני רואה ב'הארץ' ובעוד אתרים כל מיני שטויות וסיבות שקריות למה התפטרתי. הכל הבל", אמר.

ליצמן, שבין כה וכה היה אמור להתפטר בקרוב לקראת כתבי האישום הצפויים בפרשות ההטבות לעובדי המשרד ומלכה לייפר, הוסיף: "אין שום הסדרים עם משרד המשפטים ואין כל משהו מאחורה. ממש כלום, ותלמדו שיש אנשים שיש להם עקרונות וערכים והם משלמים על זה מחיר בלב שלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully